Permalänk
Avstängd

Farcry patch 1.2

Tjena såg precis att farcry patch 1.2 finns tillgänglig nu;)

www.farcry-thegame.com

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Jag hade nästan förväntat mig att den skulle bli försenad nån månad till

*tankar*

Permalänk
Medlem

har dem fixat så man kan spara när man vill än?

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Avstängd

De kan du göra genom att lägga till -DEVMODE i din farcry genväg och trycka F9 så sparar den

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

umm ja den patchen var väl inte så där jätte bra, försökte ladda mitt sparade spel, spelet började ladda och när den laddat till 100% så hände inte nått mera....kul

*iofs så vart inte ver 1.1 någon pärla heller men där fick jag iofs spela på banorna, men när man väl hittat "val" inne i ett rum så skulle det tydligen börja spela nått demo men de hände heller aldrig hon bara stod där med vatten till knäna och kolla....Spelet behöver nog en patch på minst 2gb innan det funkar bra...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
De kan du göra genom att lägga till -DEVMODE i din farcry genväg och trycka F9 så sparar den

Fy fan va tråkigt! Missar ju halva grejen då. Är ju asspännande när man har lite liv och är jagad av ett gäng mutanter och inte vill göra om massa...Tycker alla spel borde ha sånt sparsystem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
De kan du göra genom att lägga till -DEVMODE i din farcry genväg och trycka F9 så sparar den

För mej kom de upp ett demo.. Men de sluta mitt i o sen var hon bvorta.. tror de var så iaf.. ja vart oxå fundersam då.. Iof var ganska trött när jag var där..

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Fy fan va tråkigt! Missar ju halva grejen då. Är ju asspännande när man har lite liv och är jagad av ett gäng mutanter och inte vill göra om massa...Tycker alla spel borde ha sånt sparsystem.

antar att folk spelar annorlunda men personligen spelar jag tills jag dör i de flesta spel och tycker inte det ökar spänningen att oroa sig över att spela om samma del av ett spel 10 gånger. bäst är väl helt enkelt om det finns ett custom läge för svårighetsgraden där man kan välja själv om man vill ha checkpoint-save eller om man ska få lov att spara fritt. behöver inte bli tvingad till det av spelutvecklare, jag är gammal nog att avgöra det själv.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk

Men Far Cry är ett spänningsfullt spel och har du problem så borde du sänka några svårhetsgrader...Gillar du inte spänning rekomenderar jag Simcity4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
antar att folk spelar annorlunda men personligen spelar jag tills jag dör i de flesta spel och tycker inte det ökar spänningen att oroa sig över att spela om samma del av ett spel 10 gånger. bäst är väl helt enkelt om det finns ett custom läge för svårighetsgraden där man kan välja själv om man vill ha checkpoint-save eller om man ska få lov att spara fritt. behöver inte bli tvingad till det av spelutvecklare, jag är gammal nog att avgöra det själv.

Mjoo det hade varit kalas ;). Själv har jag jag lirat igenom det ett antal grr på de olika svårighetsgraderna och jag tröttnar inte :D.

Spelet är lika spännande varje gång och blir oftast lika rädd :).

Kanske inte samma upplevelse som första gången men de är ändå über s0ft spel

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Avstängd

*tankar*

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
umm ja den patchen var väl inte så där jätte bra, försökte ladda mitt sparade spel, spelet började ladda och när den laddat till 100% så hände inte nått mera....kul

http://w1.036.comhem.se/~u03600174/far.jpg

*iofs så vart inte ver 1.1 någon pärla heller men där fick jag iofs spela på banorna, men när man väl hittat "val" inne i ett rum så skulle det tydligen börja spela nått demo men de hände heller aldrig hon bara stod där med vatten till knäna och kolla....Spelet behöver nog en patch på minst 2gb innan det funkar bra...

Får precis samma fel som du. När en patch är försenad 1 månad förväntar man sig att dom fixat vartenda litet problem, vafan man kan ju inte ens starta spelet

Permalänk
Medlem

Hade det inte lika snyggt hade inte jag spelat det! Men det är skönt som fan, även om man spelat det, kan man dra upp nån skön savad bana och bar njuta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Men Far Cry är ett spänningsfullt spel och har du problem så borde du sänka några svårhetsgrader...Gillar du inte spänning rekomenderar jag Simcity4

Jag är quicksave-o-maniac (iallafall i en del spel tex CoD som jag spelar om nu, sparar hela tiden, kan reloada för att jag fick in ett dåligt skott eller granaten kastades fel eller bara för att jag kände för att göra om det.)

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nu märkte jag att om jag startar ett helt nytt spel går det utmärkt att spela med patch 1.2 installerad, men försöker jag load´a ett sparat spel går det som sagt inte alls...kul att spela om alla banor från början :/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Nu märkte jag att om jag startar ett helt nytt spel går det utmärkt att spela med patch 1.2 installerad, men försöker jag load´a ett sparat spel går det som sagt inte alls...kul att spela om alla banor från början :/

Du, går farcry lagg fritt i allt på vary high 4AA i 1280x1024 med ditt grafikort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Men Far Cry är ett spänningsfullt spel och har du problem så borde du sänka några svårhetsgrader...Gillar du inte spänning rekomenderar jag Simcity4

tror du kan läsa mitt förra inlägg igen. jag anser inte att ett spel blir mer spännande bara för att jag ska oroa mig över att spela om. spelar tex. system shock 2 just nu och jag har inga problem att bli scared i det spelet även om jag kan spara när jag vill.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

När banan har laddats klart får jag följande felmeddelande, sen avslutas spelet:

Det hade ju nästan varit bättre att inte installera patchen...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

hmm.. ni får kalla mig n00b om ni vill... men vad använder man en patch för? jag använde inte någon patch och ja spelade klart hela spelet?

Permalänk
Medlem

Man lägger in en patch för att fixa till lite mindre och större "fel" som har blivit när man gjort spelet och inte hunnit upptäcka innan spelet släppts.

Permalänk
Medlem

Jaha,d va ju kul att man inte kan lira sina sparade spel,VAD ÄR DET HÄR FÖR SKÄMT!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk
Medlem

om man kan spela, VARFÖR PATCHAR MAN!?
har aldrig patchat ett spel och alla har fungerat utan problem...

puckon ( ta inte illa upp sötisar )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
om man kan spela, VARFÖR PATCHAR MAN!?
har aldrig patchat ett spel och alla har fungerat utan problem...

puckon ( ta inte illa upp sötisar )

Multiplayer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
om man kan spela, VARFÖR PATCHAR MAN!?
har aldrig patchat ett spel och alla har fungerat utan problem...

puckon ( ta inte illa upp sötisar )

för att patchar ibland även fixar andra saker än just direkta problem. nu verkar ju denna patchen lite kass men i annat fall är det ju snarare bara dumt att inte patcha ett spel. man kan givetvis läsa vad patchen gör innan man lägger in den.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

ahh jo kanske det...
men vad var det för fel med MP då ??

för övrigt patchar jag aldrig, och alla spel har fungerat so far

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
ahh jo kanske det...
men vad var det för fel med MP då ??

för övrigt patchar jag aldrig, och alla spel har fungerat so far

För alla servers kör den senaste versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
ahh jo kanske det...
men vad var det för fel med MP då ??

för övrigt patchar jag aldrig, och alla spel har fungerat so far

fungerat gör dem kanske men vad jag försökte förklara var att speltillverkare ibland ändrar något i spelet även om det inte finns några direkta buggar som kraschar spelet. tex ändrar en viss klass startegenskaper i ett rpg-spel osv osv...poängen är att bara för att ett spel inte kraschar så kan det ändå vara en god idé att patcha. men givetvis... gör som du vill.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Nu märkte jag att om jag startar ett helt nytt spel går det utmärkt att spela med patch 1.2 installerad, men försöker jag load´a ett sparat spel går det som sagt inte alls...kul att spela om alla banor från början :/

Är det så konstigt att sparade spel från föregående version inte fungerar med nya patchen. Har ju varit så med en hel del andra spel också. Har för mig att i tex Q2 mellan några versioner (den kom väll upp i 1.9 eller nått) så kunde man inte ladda gamla save:er

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SSneaker
Är det så konstigt att sparade spel från föregående version inte fungerar med nya patchen. Har ju varit så med en hel del andra spel också. Har för mig att i tex Q2 mellan några versioner (den kom väll upp i 1.9 eller nått) så kunde man inte ladda gamla save:er

Men lilla gubben det är år 2004. Idag är spelen miljoner gånger mer avancerade och kan rita upp miljarder polygoner m.m.
Att ett så pass stort spel som farcry inte kan göra en patch som kan ladda upp sparade spel är fördjävligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
Men lilla gubben det är år 2004. Idag är spelen miljoner gånger mer avancerade och kan rita upp miljarder polygoner m.m.
Att ett så pass stort spel som farcry inte kan göra en patch som kan ladda upp sparade spel är fördjävligt.

Lilla gubben på dig själv du. Att spelen är mer avancerade idag är snarare varför det blir som det blir. Att de gamla sparade spelen inte kan spelas beror på att de varit tvugna att modifiera hur själva save-filerna ser ut av någon anledning. Hade man gjort så att spelet var bakåt-kompatibelt med gamla sparade spel hade spelet kanske buggat för att en del information inte var sparad och då hade alla gått omkring och skrikit "Den nya patchen ger bara mer buggar".