Permalänk

DI-824VUP+ VPN router

Tjenna, undrar bara hur det funkar med VPN stöd i en router. Hadde tänkt mig en DI-824VUP+ (http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=357) Men är det lätt att snabbt sätta upp en VPN och sen bara skapa en ny anslutning i windows.
Skiss:

Dator--DI-824VUP+--Internet--RP614v2--dator

Då minna komisar bara har vanliga billiga Netgear RP614v2 är det då bara för dem att skapa en ny anslutning i Windows XP så funkar allt som de borde eller måste man töla runt på Clienterna för att de ska funka? och om en dator ansluter till min VPN kommer då alla datorer i det nätverket att få tillgång eller måste man ha en VPN router på båda sidor eller räcker det med att man delar ut sin anslutning i Windows?

nu kanske jag förklara konstigt men ni killar/tjejer som är säkra på de här borde väll fatta.

Visa signatur

"400mhz P2" ,"192mb sdram" ,"VooDoo 3 2000 PCI","3.1 + 6,4 gb hd","Slackware 10.0 och Windows 2000","Xstream"
"Tycker synd om mig själv..."

Permalänk
Medlem

Klienterna ansluter till VPN:et i routern genom att bara skapa en vanlig VPN-tunnel, om du anser att det är mera strul än att ansluta vanligt till ett trådlåst nätverk så ja.(det är ju det iofs också)!
Men det är ju bra säkerhet så..

Förövrigt kan jag säga att det är en mycket bra router som har både det ena och det andra

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT: