Ej tillräckligt med kräm ur 3400+

Permalänk
Medlem

Ej tillräckligt med kräm ur 3400+

Tjena!
Jag siter här med min nyinförskaffade AMD 64 3400+. Problemet är dock att det känns som att jag inte riktigt får ut så mkt som jag ska ur den...Har kört 3dmarks där jag får ca. 680cpu-poäng, vilket jag jämförde med andra kompisar med samma cpu, vilka låg på ca. 900-cpu poäng.

Eftersom det inte kan vara ngt fel på prollen, så börjar jag därför fundera på ifall det är mitt moderkort som håller tillbaka processorn.
Jag har ett: MSI K8T NEO-FSR K8T800
Jag har uppgraderat till de senaste biosarna och chipset-drivisarna, så då börjar jag helt enektl fundera på ifall jag köpt ett för kasst moderkort.

Finns det ngn som vet vad jag kan göra för att få ut resterande kraft ur processorn utan att köpa ett nytt moderkort? Eller får jag helt eneklt nöja mig med den prestandan jag har nu...Alla svar upskattas!

Visa signatur

AMD 64 3400+, 1024MB DDR 400mhz, Sapphire ATI X800XT PE, 280gb HDD @ 7200rpm

Permalänk
Medlem

de hade inte klockat nåt då? testat o jämföra med sandra? där finns 2 benchmarks för cpu.n.....

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk
Medlem

nae, inga av dom jag känner hade klockat

Visa signatur

AMD 64 3400+, 1024MB DDR 400mhz, Sapphire ATI X800XT PE, 280gb HDD @ 7200rpm

Permalänk
Geeks
SweClockers

Likadana timings på minnena?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Låter lite iaf eftersom jag ligger lite över 700poäng med mitt system nedan. Systemet var då klockar 5% med Dynamisik överklockning, annars bara optimerad lite i bios.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Likadana timings på minnena?

Men det borde väl inte ha ngn inverkan på cpu-testet lr?

Visa signatur

AMD 64 3400+, 1024MB DDR 400mhz, Sapphire ATI X800XT PE, 280gb HDD @ 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att testa med några andra program för att verifiera att något verkligen är fel och att det inte bara är 3DMark03 som spelar dig ett spratt.