The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Tror knappast att XO versionen kan vara snyggare i mer än en månad om ens det. Plus så kommer det antagligen inga moddar till XO versionen, Och man kan faktiskt koppla en TV till en dator om du inte visste det.

Det kommer den vara, Bethesda har själv sagt att det kommer vara klart märkbar skillnad på XO versionen och PC versionen på högsta inställningar (vilket 90% av alla datorer idag inte kommer att klara av). Och varför skulle det inte komma några moddar till XO versionen om jag för fråga? Jovisst kan man det, men hur festligt är det att sitta framför tvn med en mus och ett tangentbord grabben?

Permalänk
Medlem

Du menar sitta framför din dyra HD-TV som krävs för den där grafiken? Lägger hellre dom pengarna på en dator men det är bara jag kanske?

Btw dina argument är inte helt övertygande, vem säger något om mus och tangentbord bara för man sitter vid en dator? Koppla på en gamepad om du måste ha konsolkänslan

EDIT: Kom på hur dumt ditt svar vara.. 90% av vilka datorer? Menar du att det finns 10% av världens datorer som klarar Oblivion på högsta enligt dig? Källor tack eller är det bara rena spekulationer?

Ska vi prata moddar så blir jag lite fundersam, mina google skills kanske suger eller så finns det nästan inga moddar till xbox versionen av MW. Förmodar att det inte har förbättrats markant sen när 360 kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Du menar sitta framför din dyra HD-TV som krävs för den där grafiken? Lägger hellre dom pengarna på en dator men det är bara jag kanske?

Btw dina argument är inte helt övertygande, vem säger något om mus och tangentbord bara för man sitter vid en dator? Koppla på en gamepad om du måste ha konsolkänslan

Dyr o dyr, man får utanvidare än bra HD-TV idag för 8-9000kr, och det får du ingen värstingdator för Det märks att du inte är någon konsol grabb, du verkar ju helt ha missförstått det här med känslan att spela tvspel

Edit: Självklart är det en ren spekulation, och du förstår helt klart vad jag menar, så spela inte dum.

Permalänk
Medlem

Spela det med handkontroll är fan att ta död på allting vad känsla heter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Dyr o dyr, man får utanvidare än bra HD-TV idag för 8-9000kr, och det får du ingen värstingdator för Det märks att du inte är någon konsol grabb, du verkar ju helt ha missförstått det här med känslan att spela tvspel

Edit: Självklart är det en ren spekulation, och du förstår helt klart vad jag menar, så spela inte dum.

Jag säger samma sak som Xerbee och jag har fan spelat på konsoll sen jag var 3. Plus man kan köpa en dator för under det priset.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Jag säger samma sak som Xerbee och jag har fan spelat på konsoll sen jag var 3. Plus man kan köpa en dator för under det priset.

Klart att man kan köpa en dator för under det priset. Men inget att rekommendera om man vill spela Oblivion.

Edit: Mycket möjligt att du spela konsol sen du var 3. Min farsa har också en konsol, och lirar lite då och då, men det betyder inte att han har fastnat för det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Klart att man kan köpa en dator för under det priset. Men inget att rekommendera om man vill spela Oblivion.

Edit: Mycket möjligt att du spela konsol sen du var 3. Min farsa har också en konsol, och lirar lite då och då, men det betyder inte att han har fastnat för det.

Jo man kan köra Oblivion på den. En Radeon 9800pro kan köra spelet på medel grafik.
Om man redan har en dator så blir det ännu billigare.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Precis de flesta som skriver här har nog en "hyffsad" dator, kanske inte top of the line men ändå något bättre än en P2 med 16mb RAM. Köper hellre ett bra grafikkort + minne än en TV för ca 7-10k.

För övrigt tycker jag nästan vi ska sluta spekulera i vilket som är "bäst" de som gillar konsol spelar de på konsol och de andra spelar de på PC. Simple as that. Är ju trotsallt inte bara grafiken som måste vara den rätta. Tyvärr har de mest visat grafik och åter grafik. Jag vill se mer om menyer, färdigheter och sådant.

EDIT: Som ni nog vet har jag ingen koll på konsoler men blir inte xboxen ganska dyr vid lansering? Runt 4k? Ska man då ha en HD-TV så blir det nog lätt över 10k vilket man även får ett SLI system (eller crossfire) för. Och det är nog vad som krävs av Oblivion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Jo man kan köra Oblivion på den. En Radeon 9800pro kan köra spelet på medel grafik.
Om man redan har en dator så blir det ännu billigare.

Ja det vet jag. Men Bethesda ville förtydliga att det var Low/Medel inställningar, alltså på gränsen till low. Ja, och om man redan har en HD-TV så blir det billigare... whats your point?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Ja det vet jag. Men Bethesda ville förtydliga att det var Low/Medel inställningar, alltså på gränsen till low. Ja, och om man redan har en HD-TV så blir det billigare... whats your point?

Var ville Bethesda förtydliga det? I en preview nånstans?

Sen slänger du runt en massa procent-siffor hit och dit utan att nämna källor. Lite länkar hade varit trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Var ville Bethesda förtydliga det? I en preview nånstans?

Sen slänger du runt en massa procent-siffor hit och dit utan att nämna källor. Lite länkar hade varit trevligt.

Letar efter länken nu..

Som jag sa, bara spekulationer.

Permalänk

Alla ni som klagar på handkontrolls spel glömmer en mycket viktig detalj, vibrationen! Det är en olagbar kännsla att känna en "träff" i kontrollen varje gång man svingar sitt svärd och slår till sin fiende. samma sak när man spänner sin båge och släpper iväg pilen eller när man själv blir träffad av fienden.

Mumms :q

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Tangentbord & Mus är ett måste för mig

Handkontroll gillar jag bara i racing & fighting spel.

Ps.

Tror knappast att xbox versionen kommer se bättre ut mot en värsting PC, inte en chans.

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Det kommer den vara, Bethesda har själv sagt att det kommer vara klart märkbar skillnad på XO versionen och PC versionen på högsta inställningar (vilket 90% av alla datorer idag inte kommer att klara av). Och varför skulle det inte komma några moddar till XO versionen om jag för fråga? Jovisst kan man det, men hur festligt är det att sitta framför tvn med en mus och ett tangentbord grabben?

Jag skulle gärna vilja se en länk till det du påstår att dom har sagt, dom har däremot sagt att PC versionen kommer att se ut som 360 versionen med alla inställningar i top.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eschaton
Tror knappast att xbox versionen kommer se bättre ut mot en värsting PC, inte en chans.

Varför inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Jag skulle gärna vilja se en länk till det du påstår att dom har sagt, dom har däremot sagt att PC versionen kommer att se ut som 360 versionen med alla inställningar i top.

Så kanske det var ja. Men jag har frågat killen efter länken nu, så det blir väl bekräftat snart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Varför inte?

Så kanske det var ja. Men jag har frågat killen efter länken nu, så det blir väl bekräftat snart.

Därför att en konsoll inte kan ha bättre saker än vad en Pc kan ha. En konsoll använder sig ju av samma grejer som PC. Bara lite andra konfigurationer.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Ja men konsollspel är optimerade extremt mycket bättre, du kommer behöva en j-----t snabb dator för att få samma grafik som på 360:n.

Permalänk
Medlem

Nu i början ja, det dröjer inte länge innan PC drar ifrån, detta är ett faktum.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Ja men ny hårdvara till pc är ju inte särskilt billig och dessutom är den gammal efter ett halvår. Så istället för nytt graffe kort kan man ju köpa 360:n + Oblivion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Därför att en konsoll inte kan ha bättre saker än vad en Pc kan ha. En konsoll använder sig ju av samma grejer som PC. Bara lite andra konfigurationer.

Samma grejer som en PC? Säg mig... vilka delar i XO/PS3 är PC delar?
Xenos spöar X1800 korten med hästlängder. Resten orkar jag inte upplysa dig om, för det är så självklart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Nu i början ja, det dröjer inte länge innan PC drar ifrån, detta är ett faktum.

Hårdvarumässigt kommer PCn ifatt någolunda snabbt, men eftersom att xenos är nästa generations ATI GPU, alltså en generation före X1800 korten, och det lär dröjja innan det kommer tripplecore CPU till PC, som man dessutom kommer kunna använda kraften ur. Med tanke på att man använder långt ifrån all kraft från dualcore CPUs idag.

Men PCn kanske kommer ikapp hårdvarumässigt om ca 8-12 månader, men absolut inte grafikmässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Men PCn kanske kommer ikapp hårdvarumässigt om ca 8-12 månader, men absolut inte grafikmässigt.

Varför tror du inte att PCn kommer ikapp grafikmässigt? Det hände med PS2 och Xbox och det kommer hända igen.
Och grafikkort handlar mer om hur många processorer dom har :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Ja men ny hårdvara till pc är ju inte särskilt billig och dessutom är den gammal efter ett halvår. Så istället för nytt graffe kort kan man ju köpa 360:n + Oblivion.

Och hårdvaran i 360:n är gammal efter ett år ungefär. Bara för att den inte finns i PC betyder inte att den är bättre.

Men denna diskution kan ju fortsättas i 360 tråden, här snackar vi oblivion och inte vilket system folk föredrar.
Man rycks visst med ibland ändå.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Varför tror du inte att PCn kommer ikapp grafikmässigt? Det hände med PS2 och Xbox och det kommer hända igen.
Och grafikkort handlar mer om hur många processorer dom har :S

Och hårdvaran i 360:n är gammal efter ett år ungefär. Bara för att den inte finns i PC betyder inte att den är bättre.

Men denna diskution kan ju fortsättas i 360 tråden, här snackar vi oblivion och inte vilket system folk föredrar.
Man rycks visst med ibland ändå.

Klart att PC kommer ikapp och dra ifrån grafikmässigt, något annat har jag inte sagt. Men det tar längre tid än det tar för den att komma ikapp hårdvarumässigt.

"Och grafikkort handlar mer om hur många processorer dom har :S"

Say whaat?

Gammalt om en år är det knappast. Om ett år är nog PC och sniffar XO i röven dock på CPU sidan.

Så sant så sant, det är lätt att gå OT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak

Och hårdvaran i 360:n är gammal efter ett år ungefär. Bara för att den inte finns i PC betyder inte att den är bättre.

Poängen var att om du tar priset på en 360 och priset på ny processor+minne+moderkort+grafikkort för att få snyggare eller lika bra grafik så lär priset rusa iväg för PCn. En konsoll blir inte gammal förrän nästa generation kommer eftersom den inte går att uppgradera och därför det då inte går att få något bättre.

Permalänk
Medlem

Priset på en 360+HDTV.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Priset på en 360+HDTV.

ehh jaja men ta dator + 42 skärm då. Räcker väll med en 28 tum, den är ju ändå bra mycket större än en skärm. HDTV behövs ju bara ifall man är upplösnings-kräsen

Permalänk
Medlem

Kolla screenshots på www.elderscrolls.com för böfvelen
Xbox360 är märkbart fulare än PC-versionen.

Å andra sidan snackar vi 2999-3999kr för en Xbox360, så det är inget dumt val om man har en lite sämre dator och spelar mycket spel.
Själv har jag en helt duglig dator, och spelar sällan spel, så PC är ett självklart val för mig. Sen anser jag förvisso även att Elder Scrolls-spelen gör sig bäst på PC. Och mjo, jag har provat Morrowind på Xbox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Kolla screenshots på www.elderscrolls.com för böfvelen
Xbox360 är märkbart fulare än PC-versionen.

Och bilderna är riktigt gamla också

Permalänk
Medlem

Grafiken på Xbox 360 hoppas jag att kommer att vara som på en PC med höga inställningar. Och jag kommer antagligen att spela med mus och keyboard, om inte kontrollen funkar bättre än jag tror.

Och konsoller kommer alltid att vara ett budgetalternativ för en PC för min del. Jag skulle mycket hellre ha en väldigt bra dator, men jag har inte råd! Därför satsar jag på en Xbox 360. Och de som går och köper en HD-TV för next-gen konsollerna tycker jag bara att är dumma. För om man ska ha en bra HD-TV så kostar det ca 15000kr, och för det får man en bra dator... Jag skulle hellre spela på en vanlig TV, och köpa en HD-TV senare när de har blivit billigare...

Och vet ni vad de brukar säga?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Xbox360 kommer köra Oblivion i 720P, high, AAx4.
Alltså borde man teoretiskt sett få det snyggare på PC med 1600*1200 @ AAx8.
Däremot om något kort orkar driva Oblivion i 1600*1200 @ AAx8, det är en annan fråga.

Detta behövs inga källor på, den som inte vet att Xbox360 kör alla spel i AAx4 då den har separat grafikminne för just detta, får skylla sig själv.

Att Xbox360 kommer köra Obvlivion i high är gamla nyheter som Besheda gick ut med förra månaden.

Personligen tror jag inte man kommer märka någon skillnad på PC och Xbox360 versionen av spelet. Så jag kör på det billigaste alternativet, alltså Xbox+HD TV.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni man kommer kunna köra på för inställningar med min dator (se sign)? Hade tänkt köpa det till både PCn och XOn.