The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Tills Bethesda själva säger något annat så skall ni nog inte måla fan på väggen (suck jag känner mig som en 50-åring när jag använder sådana uttryck, men jag kom inte på något bättre)

Det sista officiella från dom är fortfarande att det skall finnas ute i tid för 360:ns USA release.

Hitintills har Bethesda inte brutit sina löften, och jag tror inte att dom kommer börja nu.

Tror inte heller att det kommer att bli försenat då det är i sitt siata beta stadie.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Jag var ine på Tradition/EB Games i går, de sa att spelet släpps den 6e december (xbox 360 versionen).
Man kan alltså inte köpa spelet på release dagen

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Jaja, bara 90% officiellt än så länge eftersom Bethseda själva inte sagt nåt, men men Q2-spel verkar det tyvärr vara

Eftersom de inte sagt någonting ännu så torde det ju vara noll procent officiellt.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dyll
Eftersom de inte sagt någonting ännu så torde det ju vara noll procent officiellt.

Jag tror utgivaren har en hel del att säga till om...kanske mer än Bethseda själva tom.
Låt oss glömma detta spel och skita i allt vad releasedates heter, och så om nåt år när det står "Oblivion gone gold" ja då kan man börja vänta och göra sin dator redo etc.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Jag tror utgivaren har en hel del att säga till om...kanske mer än Bethseda själva tom.
Låt oss glömma detta spel och skita i allt vad releasedates heter, och så om nåt år när det står "Oblivion gone gold" ja då kan man börja vänta och göra sin dator redo etc.

Gör så du... Själv tänker jag hämta ut mitt exemplar i början av Dec

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Ajdå:

I en finansrapport från Take Two avslöjas att både Elder Scrolls IV: Oblivion till Xbox 360 och Grand Theft Auto: Liberty City Stories till PSP kommer att bli försenade. Oblivion har halkat från att vara ett tilltänkt releasespel till Xbox 360 till ett obestämt vårdatum (februari-april) 2006.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Ajdå:

I en finansrapport från Take Two avslöjas att både Elder Scrolls IV: Oblivion till Xbox 360 och Grand Theft Auto: Liberty City Stories till PSP kommer att bli försenade. Oblivion har halkat från att vara ett tilltänkt releasespel till Xbox 360 till ett obestämt vårdatum (februari-april) 2006.

Här finns källa: http://ir.take2games.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=178238

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ajdå, det där verkar ju vara lite halvilla...

MEN Optimisten i mig vägrar att ge med sig, så jag väntar fortfarande på att det skall stå något på Bethesdas officiella hemsida innan jag tror på att det blir försenat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Argh!

Men jag kan vänta... väntar på Duke nukem så då kan jag vänta lite längre på Oblivion, bättre sent och bra än fort och lite halv taskigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Jag tror utgivaren har en hel del att säga till om...kanske mer än Bethseda själva tom.

Många verkar ha missförstått samarbetet mellan Bethesda och Take2, Take2 är bara distributör för spelet, dom står inte för pengarna. Alltså är det fortfarande Bethesda som håller i tyglarna.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Take2 sköter inte ens all distribution... det kanske är så att denna försening gäller de lokaliserade europeiska versionerna?

Nåja det kanske är lika bra att de tar sig tid att styra upp problem, även om det är förvånande att det dröjer med tanke på hur ofta de repeterade "holidays 05". Hade de varit osäkra så hade de nog hållit käft när det begav sig.

Permalänk
Medlem

Gamespot har gått ut med nyheten. Spelet beräknas komma först efter jul.
http://www.gamespot.com/news/6136973.html

Permalänk
Medlem

Men gamespot tillverkar inte spelet... Det är det fortfarande Bethesda som gör, och tills dom har sagt nåt på sin officiella hemsida, så håller jag mig lugn.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jävlar....!

Jag kan inte alls hålla mig lugn. Det som skulle vara mitt första spel till 360:n! Får förbereda sig på det värsta och hoppas på det bästa. Vet inte riktigt hur man ska förbereda sig men skit samma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Jävlar....!
Vet inte riktigt hur man ska förbereda sig men skit samma

Enkelt. Först tar du fram din Daedra rustning från garderoben, sen springer du en runda på stan och skriker "The gates are open! Defend them!" förmodligen hamnar du på psyket tills spelet är släppt, patchat och klart.

Permalänk
Medlem

Nyheten finns också på IGN. Jag är medveten om Gamespots host, host, överfriska tag när det gäller nyheter

Nothing is final...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Enkelt. Först tar du fram din Daedra rustning från garderoben, sen springer du en runda på stan och skriker "The gates are open! Defend them!" förmodligen hamnar du på psyket tills spelet är släppt, patchat och klart.

Jag klarar mig nog utan det där;) Kan ju sitta och avreagera mig lite på något annat spel.

Det är lite som när jag såg Star Wars på premiären med några kompisar. Vi åkte inte in på något psykhem men det var jäkligt kul att springa runt och skrika och fektas med reklamblad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Jag klarar mig nog utan det där;) Kan ju sitta och avreagera mig lite på något annat spel.

Det är lite som när jag såg Star Wars på premiären med några kompisar. Vi åkte inte in på något psykhem men det var jäkligt kul att springa runt och skrika och fektas med reklamblad.

Nej nej, det är bara klicka på T och " resta " ett tag... Alternativt korka upp en flaska skooma och sörja.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Ja, men då måste han ju ta sig ur stan. Är det inte lättare att lockpicka en dörr till en lägenhet och sen gå in och sova i nån annans säng? Sen kan han bara muta vakterna.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

hur kommer spelet funka på min dator... ses sign

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
hur kommer spelet funka på min dator... ses sign

Såhär bra |------------------------|

Permalänk
Medlem

är det bra?

Permalänk
Medlem

Är det bara till Xbox 360 det är försenat, eller gäller det PC-versionen också? Med tanke på att de skrev så exakt att det var till 360 menar jag.

Edit: Akilles, titta på mätaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Såhär bra |------------------------|

men det kan vara det av detta

|------------------------------------------------------------------------|

men då vet jag att det funkar bra iallafall tack

Permalänk
Medlem

Det är nog båda efter vad jag har förstått... Sa de inte "For both Xbox 360 and PC"?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Är det bara till Xbox 360 det är försenat, eller gäller det PC-versionen också? Med tanke på att de skrev så exakt att det var till 360 menar jag.

Edit: Akilles, titta på mätaren.

"Take-Two delays both the next-gen and PC versions of its anticipated role-playing game to early 2006." Med next-gen menar de förmodligen 360...

Någon som har lite moon suger att bjuda på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
men det kan vara det av detta

|------------------------------------------------------------------------|

men då vet jag att det funkar bra iallafall tack

Det kan även vara av en tio gånger så lång mätare, så du vet ju inte hur bra det funkar förrens du har testat, eller hur? Eftersom att varken jag (eller någon annan?) i den här tråden är en av utvecklarna till Oblivion vet jag inte hur bra det flyter på din dator.

Permalänk
Medlem

jaha försenat nu ? Snyft

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Jahopp, då köpte man ny dator i onödan då, kunde lika gärna väntat till Februari och kanske haft råd med något bättre...

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]