The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Håller med. Bättre att inte lova datum hit och dit och sen skjuta upp release hela tiden. Då blir folk bara mer förbannade.

Permalänk

Såg att dom har lagt OSTet till oblivion på hemsidan. Tog hem det och det är ju ganksa bra menlite likt morrowinds på sina ställen. vad tycker ni?

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Se hur det gick för Stalker, är rätt många som är besvikna på att de sköt upp det som de gjorde, hade varit bättre om de gjort som tex iD Software och säga "When it's done" tills spelet har gått guld.

Lite offtopic: Kan någon ge mig nån länk till nått paket med Morrowind moddar som livar upp stämningen och förbättrar det visuella m.m?

Permalänk
Medlem

Inget paket men bra lista med moddar:

http://www.mwmythicmods.com/telesphoros.htm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Allvarligt talat så tror jag det blir en märkbar försening.
Spelet är så sjukt komplicerat att det måste vara en mardröm att få fram snabbt.
Jag vet i och för sig inte hur xbox 360 uppgraderingar fungerar. Kan de tex patcha spelen?
I så fall så kan de ju släppa det lite tidigare (med lite läbbiga buggar) och sedan patcha om det.

(xbox 360 är def next gen. Var nog det besynnerligaste uttalande jag hört)
/Andreas

De håller på med de sista finslipningarna och bugtestning. Så det kommer nog i tid ska du se.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att det kommer runt 8-15 december till både XO och PC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Skulle tippa på att det kommer runt 8-15 december till både XO och PC

Release datumet som de flesta säger ligger mellan 22 nov till 2 dec. Det kommer nog i tid tror jag.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Dom har ju sagt att det antaligen kommer tidigast 8 december till XO, och då lär det ju komma till PC runt 8 december också.

Edit: 5 december vare, men någon dag hit eller dit gör väl knappast något.

http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=368

Edit2: Är ju iofs USAs releasedatum... minns jag inte fel så tog det ett halvår efter USA releasen av morrowind tills det kom till europa, kan dock vara ute o cykla.

Permalänk
Medlem

Ja, spelet verkar fantastiskt i alla fall.
Daggerfall var nästan det bästa spelet på sin tid. Jag blev lite besviken över Morrowind, mest att det hackade så mycket utan direkt anledning (hårdvarumässigt) samt att svårighetsgraden var helt felbalanserad i början.
/Andreas

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har hört något mer om när det ska komma? Satt och surfade runt när jag hittaden denna sidan och undrar om man ska tro dem:

http://shop.game.net/ViewProduct.aspx?cat=10341&mid=327301

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Är det någon som har hört något mer om när det ska komma? Satt och surfade runt när jag hittaden denna sidan och undrar om man ska tro dem:

http://shop.game.net/ViewProduct.aspx?cat=10341&mid=327301

Skulle nog tro att det kommer tidigt i december.

Permalänk
Medlem

Vissa butiker sätter upp datum som är rena spekulationer, för att få fler förhandsbokningar. Innan det har kommit något officiellt datum från Bethesda så finns det inget officiellt datum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Ja, spelet verkar fantastiskt i alla fall.
Daggerfall var nästan det bästa spelet på sin tid. Jag blev lite besviken över Morrowind, mest att det hackade så mycket utan direkt anledning (hårdvarumässigt) samt att svårighetsgraden var helt felbalanserad i början.
/Andreas

Inte precis "utan direkt anledning", då Morrowind's grafikmotor varken hade Frustum eller Backface culling, så den renderade allt inom din viewing distance, även sånt bakom dig och sånt bakom byggnader trots att man inte kunde se det.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk

Ifall det dröjer ett halvår för det att komma till Europa så tänker jag wärscha det i ren trots.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Ifall det dröjer ett halvår för det att komma till Europa så tänker jag wärscha det i ren trots.

Det är snack om att de lokaliserade versionerna (tyska, franska osv.) kommer att ta längre tid, men annars är det nog ingen fara.

Permalänk
Medlem

Bara det inte dröjer mer än någon vecka mellan US och EU release så är jag nöjd.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
ofyfan!!!
hur mkt dator kommer de att kräva??

4/4

Permalänk
Medlem

Oblivion kommer i slutet av Nov början av Dec.. beroende på vilken vs. man beställt.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
http://www.gamershell.com/news/25873.html

Finns också här http://www.elderscrolls.com/downloads/media_movies.htm

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

De där filmerna minskade ju inte direkt mitt sug efter detta spel!
Fyyyy vad jag längtar!

Permalänk
Medlem

Mm fy fa-an, allt verkar vara bäst!
Det är helt överdrivet.
Nu får jag verkligen hoppas att jag får en ny burk till jul iaf så jag kan lira det ! =D

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

Och så verkar det som det blivit ett Q2-spel till slut.
Jag trodde faktiskt det skulle komma i tid, eftersom det känns aningen sadistiskt att fördröja spelet 6 månader när det bara återstår några veckor till release, men men, inget förvånar mig längre

Jaja, bara 90% officiellt än så länge eftersom Bethseda själva inte sagt nåt, men men Q2-spel verkar det tyvärr vara

Detta är en sorgens dag....ungefär lika sorgligt som när Dreamfall blev Q2 för någon månad sedan

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Hehe, du låter som du borde passa in på TES-forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Och så verkar det som det blivit ett Q2-spel till slut.
Jag trodde faktiskt det skulle komma i tid, eftersom det känns aningen sadistiskt att fördröja spelet 6 månader när det bara återstår några veckor till release, men men, inget förvånar mig längre

Jaja, bara 90% officiellt än så länge eftersom Bethseda själva inte sagt nåt, men men Q2-spel verkar det tyvärr vara

Detta är en sorgens dag....ungefär lika sorgligt som när Dreamfall blev Q2 för någon månad sedan

Vilka har sagt det?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Vilka har sagt det?

Rykten från andra forum. Take 2, alltså spelets publisher, har tydligen sagt det.
Orkar inte leta länkar, det verkar ganska så sant iallafall. Sök själva om ni orkar i denna sorgens stund. Jag ska försöka glömma spelt helt och hållet istället

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Rykten från andra forum. Take 2, alltså spelets publisher, har tydligen sagt det.
Orkar inte leta länkar, det verkar ganska så sant iallafall. Sök själva om ni orkar i denna sorgens stund. Jag ska försöka glömma spelt helt och hållet istället

jaha. Hmm då måste de ha hittat en riktigt stor bugg.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Kolla länkarna i detta inlägg på elderscrolls.com/forums för info om förseningen:

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=183151...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
jaha. Hmm då måste de ha hittat en riktigt stor bugg.

Ja, eller så är det bara den vanliga nonchalansen som många utvecklare visar.
Dom kan ju ha haft detta på känn i flera månader utan att ha sagt något alls, och så några veckor innan release så släpper dom bomben.

Ah, någon annan orkade gräva fram en länk

Jag ska som sagt glömma spelet nu.
Oblivion? Nej, vad är det för något....är det det där STALKER Oblivion Lost eller

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Tills Bethesda själva säger något annat så skall ni nog inte måla fan på väggen (suck jag känner mig som en 50-åring när jag använder sådana uttryck, men jag kom inte på något bättre)

Det sista officiella från dom är fortfarande att det skall finnas ute i tid för 360:ns USA release.

Hitintills har Bethesda inte brutit sina löften, och jag tror inte att dom kommer börja nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006