Permalänk
Medlem

PCMCIA - Event ID 10 - Hänger Sig

Hej alla,

Hoppas nån kan hjälpa mig med det här.
När jag stoppar in mitt trådlösa nätverkskort (D-link DWL-650+) så stannar dator... men när jag tar ut den så är den helt ok.

Den har funkat helt utmärkt i typ 1år men för ett par dagar sedan så ville den liksom inte.

Jag tror inte det är så mkt med själva kortet att göra utan med Windows eller min dator.

Jag får följande meddelande:

The description for Event ID ( 10 ) in Source ( Pcmcia ) cannot be found.
The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer.
You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: \Device\Pcmcia0.

Läste nånstans att Code 10 innebär att datorn inte har tillräckligt med resurser, typ inget irq eller nåt. Kan inte ändra nåt av detta i BIOS dock

Nån som har råkat ut för liknande och kan hjälpa mig?

Visa signatur

"Of course I'm an egoist. Where do you get if you are not" - Winston Churchill

Permalänk
Avstängd

Du har ingen inställning i BIOS för att välja PnP operativsystem..?

Om inte prova t.ex. med att inaktivera något inte fullt så nödvändigt.. (som t.ex. ACPI) som ofta tar upp en IRQ & som iom. inaktiveringen frigörs!

Men har kortet väl suttit i datorn & funkart i ett är så är jag inte säker på att det är där felet sitter (men prova gärna)

Kortet kan ju ja gått sönder..!!!

Prova ev. i en annan dator & se om den datorn köper kortet & installerar drivrutierna som sig bör..

Om detta funkar.. Då vet du att kortet är helt iallafall..!

Permalänk
Medlem

Oj då, testade i min kompis dator och då hängde hans dator på samma sätt... det kanske är kortet då!

Hoppas jag har kvittot kvar för jag tror inte det gått ett helt år sen jag köpte det...

Visa signatur

"Of course I'm an egoist. Where do you get if you are not" - Winston Churchill

Permalänk

Har typ samma problem skall testa det i laptop snart

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.