Permalänk

Felia!

Jag kan inte använda min hemtelefon! Jag har ringt telia men för att kunna få tag i hjälp så måste man ringa deras support och det är 38st i kö!
Nu har jag inte tillräckligt med pengar på min mobil för det och jag har testat att ringa till en massa inkompetenta idioter som sitter i en växel.
Nu undrar jag om ni har något direktnummer till någon chef så jag kan få problemet fixat?

Skickade ett brev till dem:

Hej,

Jag har problem med min hemtelefon, den är helt död. Jag försökte testa att ringa er kundservice med min mobiltelefon men det var 38st före mig i kön. Jag lyckades slösa ett antal kronor på att stå i kö men tillslut så tog pengarna slut. Jag har nu ännu inte lyckats få igång min telefon och jag undrar hur ni har gjort för att bli så otroligt inkompetenta som ni verkar vara. Jag lyckades komma till en växel med min andra telefon men den telefonisten där var helt osamarbetsvillig och visade inte någon kunskap eller intesse att hjälpa mig. Vilket modernt företag som helst ser efter så deras kunder får vad det de har betalat för och har ett nummer som kan nås ifall något inte fungerar. Jag kommer efter denna tragiska händelse avråda alla mina bekanta att välja er som telefonoperatör och avsluta mitt abbonemang med er snarast möjligt. Nu har jag slutgiltigen förstått varför ni kallas "Felia" och jag kan hålla med om att det ligger mycket bakom det.

MVH/

En (blivande FD) Kund

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

hur länge har din telefon varit helt död? vad innebär "helt död" i det här fallet? vad var det för växel du kom fram till?

om det nu råkar vara så att det problem som du råkat ut för även drabbat andra så är det väl inte så konstigt att det blir kö?
på vilket sätt skulle "ett nummer som kan nås ifall något inte fungerar" vara bättre?

Permalänk

Jo min telefon har ingen ton när man lyfter på luren. Testar man att ringa till telefonen så står det nummer ogiltigt.

Jag ville ha numret till någon chef för marknätet eller något som vet vad han sysslar med inte tala med en dum telefonist och jag har inte pengar att ringa kundtjänst med min mobiltelefon.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Hedersmedlem

Jadu, om jag jobbade i supporten hos telia, så hade jag printat ut det brevet och klistrat upp det i fikarummet som exempel på hur bedrövliga en del kunder kan vara. Och jag skulle inte ha det minsta lust att gå ens en millimeter över vad jag måste för att hjälpa dig. Dessutom om du redan beslutat dig för att byta skulle jag antagligen bara kasta ditt brev.

Vad är det för fel med lite vanligt vett och hyfs?

Och nummer till en chef, varför skulle denna chef vilja hjälpa dig överhuvudtaget? Det är inte hans jobb, det har de kundtjänst till. Om alla ringde chefen i stället för kundservice så skulle det ju bara bli mer kö där i stället.

Permalänk
Avstängd

haha! det är rätta takter!

Visa signatur

oOo

Permalänk
Medlem

Enligt detta http://webbguide.telia.se/topListClickAction.jsp?category=fas... så ska du kunna göra en automatisk felanmälan som vad jag förstår bör innebära att du anger det telefonnummer som det gäller som inte funkar genom att trycka på några knappar på din telefon så det bör inte ta så lång tid då inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Jadu, om jag jobbade i supporten hos telia, så hade jag printat ut det brevet och klistrat upp det i fikarummet som exempel på hur bedrövliga en del kunder kan vara. Och jag skulle inte ha det minsta lust att gå ens en millimeter över vad jag måste för att hjälpa dig. Dessutom om du redan beslutat dig för att byta skulle jag antagligen bara kasta ditt brev.

Vad är det för fel med lite vanligt vett och hyfs?

Och nummer till en chef, varför skulle denna chef vilja hjälpa dig överhuvudtaget? Det är inte hans jobb, det har de kundtjänst till. Om alla ringde chefen i stället för kundservice så skulle det ju bara bli mer kö där i stället.

Instämmer helt! . Gnäll kunder som spyr ut massa otrevlighetern hjälper man enbart inom gränsen vad man måste. Speciellt där man säger "f.d. kund", för då har man ju redan förlorat kunden så varför anstränga sig över huvudtaget?

Kunder som skickar vänliga brev där man förklarar sin utsatta sitvation gör man "det där lite extra" för. Det är ju trots allt människor som jobbar på telia och de blir ju inte glada att få ett hatbrev...

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Som man behandlar blir man behandlad. Tänk på det.

Jag får ta emot en del klagomål på mitt jobb, har lärt mig mycket av det för personlig vinning. När jag måste ta kontakt (som privatperson) med en kundtjänst eller likn låter de på andra sidan luren glada att det är nån som är trevlig. Jag får mitt fall behandlat snabbt och effektivt.

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

1. Om du har fel på din telefon så ringer du felanmälan. Du postade ditt inlägg igår vid 17,35 just då var det 0 personer i kö till felanmälan. Går man tillbaka i loggarna och kollar 4 dagar tillbaka så är max antalet i kö 17. Vilket innebär i runda slängar 2 minuters väntetid.

Utav det får du fram att
1. Du överdrev om hur många som var före.
2. Du ringde kundtjänsten, där det brukar ligga runt 30-50 i kö, men betydligt många mer som svarar så runt en 3-4 minuter i kö.

3. Man kan lägga en automatisk felanmälan, det tar för snitt personen 1 minut och 7 sekunder.

Växeln du ringde till?? Kan jag inte svara för vilken det var, men troligtvis så var det växeln till kontoret i stockholm, och då fick du prata med en receptionist, mycket dom kan göra då!

Och, till vilken adress skickade du det där brevet? Skulle vilja se det "live"

Och som sist, du kan faxa in din felanmälan.

Med andra ord, du har flera alternativ, men istället ringer du runt till receptionister, skriver "hotbrev" och överdriver.

Om du trots detta skulle vilja ha din telefon lagad, så finns det en knapp under detta inlägg som heter "PM"

Permalänk
Medlem

Re: Felia!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Jag kan inte använda min hemtelefon! Jag har ringt telia men för att kunna få tag i hjälp så måste man ringa deras support och det är 38st i kö!
Nu har jag inte tillräckligt med pengar på min mobil för det och jag har testat att ringa till en massa inkompetenta idioter som sitter i en växel.
Nu undrar jag om ni har något direktnummer till någon chef så jag kan få problemet fixat?

Skickade ett brev till dem:

Hej,

Jag har problem med min hemtelefon, den är helt död. Jag försökte testa att ringa er kundservice med min mobiltelefon men det var 38st före mig i kön. Jag lyckades slösa ett antal kronor på att stå i kö men tillslut så tog pengarna slut. Jag har nu ännu inte lyckats få igång min telefon och jag undrar hur ni har gjort för att bli så otroligt inkompetenta som ni verkar vara. Jag lyckades komma till en växel med min andra telefon men den telefonisten där var helt osamarbetsvillig och visade inte någon kunskap eller intesse att hjälpa mig. Vilket modernt företag som helst ser efter så deras kunder får vad det de har betalat för och har ett nummer som kan nås ifall något inte fungerar. Jag kommer efter denna tragiska händelse avråda alla mina bekanta att välja er som telefonoperatör och avsluta mitt abbonemang med er snarast möjligt. Nu har jag slutgiltigen förstått varför ni kallas "Felia" och jag kan hålla med om att det ligger mycket bakom det.

MVH/

En (blivande FD) Kund

Hej Warhammer... Jag jobbar själv på Telias Felanmälan, där det har varit förvånansvärt lungt dom senaste dagarna... knappt nån kö alls... Jag vill minnas att maxvärdet som jag sett den sista tiden är ca 2 min väntetid

Jag kommer enligt Mentals förslag att skriva ut detta & sätta upp det här hos oss.. Folk här kan behöva lite roligt läsning. För vet du vad, iomed att sverige INTE är är ett magiskt land där små tomtar & älvor arbetar dygnet runt med att fixa saker & ting, så kommer saker & ting gå sönder nån gång! Det är säkert... Om du aldrig någonsin har upplevt att saker går sönder, tja... då är du unik...

Fast vet du vad... då jag & 99 % av mina kollegor inte alls är inkompetenta, så tänkte jag hjälpa dig... om du inte fått telefonen fixad än, så skicka ett pm till mig med ditt hemtelefonnummer & ditt mobilnummer så tar jag en koll på det..

Permalänk
Hedersmedlem

hehe, ett Aegd är på sin plats här tycker jag

Seriöst nu, var snälla på supportpersonal, de gör oftast ett toppenjobb med tanke på de snäva budgetar och höga tempo som kombinerat med låga löner inte utgör världens bästa arbetsklimat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Utav det får du fram att
1. Du överdrev om hur många som var före.
2. Du ringde kundtjänsten, där det brukar ligga runt 30-50 i kö, men betydligt många mer som svarar så runt en 3-4 minuter i kö.

Crap load of bull shit!

Jag har ringt Telias support 6/7 ggr och VARJE gang har det varit 70-80 personer framfor mig, 25min PLUS och ett par ganger har det hant nagot nar jag kommer fram sa jag har fatt ringa upp IGEN "25min till". Kom for fan inte har och prat skit du inte kanner till, du kanske ring pa timmar som folk jobbar men det flest har ett JOBB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Crap load of bull shit!

Jag har ringt Telias support 6/7 ggr och VARJE gang har det varit 70-80 personer framfor mig, 25min PLUS och ett par ganger har det hant nagot nar jag kommer fram sa jag har fatt ringa upp IGEN "25min till". Kom for fan inte har och prat skit du inte kanner till, du kanske ring pa timmar som folk jobbar men det flest har ett JOBB.

har du verkligen ringt till Telias felanmälan för fast telefoni då?
det du beskriver låter mest som deras bredbandssupport...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Crap load of bull shit!

Jag har ringt Telias support 6/7 ggr och VARJE gang har det varit 70-80 personer framfor mig, 25min PLUS och ett par ganger har det hant nagot nar jag kommer fram sa jag har fatt ringa upp IGEN "25min till". Kom for fan inte har och prat skit du inte kanner till, du kanske ring pa timmar som folk jobbar men det flest har ett JOBB.

Lilla KalleKofot, det här gällde felanmälan för fast telefoni.
Att det är kö till bredbands supporten har jag aldrig ens nämt i denna tråd.
Men dock så har du helt rätt i att det är kö till bredband, men det är ju ganska irrelevant i detta läge!
Och saker jag inte känner till? Nej för vem kan bäst känna till det, när man jobbar med det 8-12 timmar om dygnet?