FireFox- varför alla snackar om det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grimner
så jävla fantastisk är inte firefox, men eftersom det inte är microsoft som utvecklar webbläsaren så blir den automatiskt bra för många

Jag är ingen Microsoft hatare. Tvärtemot, jag gillar Microsoft. Ser inget dåligt med de utan det att de bundlar software med sina operativsystem.
Jag använder inte Firefox för att vara annorlunda eller "hata microsoft" stil, jag använder det för att det är en mycket bättre och smidigare weebläsare än IE. Jag har helt enkelt vant mig att surfa med tabs och dessutom utan pop-ups.

Så tyvärr, ditt argument håller inte.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Sluta gnälla på att programvaran inte kan det du vill då.

Jag tycker Firefox är en mycket bra browser överlag.
Däremot är det irriterande att dom "glömt" bort den funktionen då den finns i övriga popup blockers, och även i Internet Explorer.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk

Har lite svårt att byta till firefox, skulle vilja ha ett skinn till firefox som liknar IE, då skulle jag byta direkt finns det sådant

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Jag ska dra mitt strå till stacken och skicka ett email till dom som utvecklar programet och föreslå en "knappfunktion" för popupblockern.

Fortfarande så att Firefox vinner duellen på lilla knappen i hörnet. Lätt att trycka på och lika lite (!) manuell som att hålla in shift.

IE-s stora fula "bar" kan du ju leka med och känna glädjen över hur bra IE är när det börjar kopiera saker Firefox gör bättre....

Permalänk
Medlem

Bara man surfar till fel sida med IE så kan man få vilket skit som helst installerat på datorn. Dessutom har inte IE tabbar vilket är ett gigantiskt minus.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Har lite svårt att byta till firefox, skulle vilja ha ett skinn till firefox som liknar IE, då skulle jag byta direkt finns det sådant

http://pages.prodigy.net/zzxc/ieskin/

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk

Jag håller mig till avant browser. Härlig sak.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag inte gillar firefox. Har den installerad, men använder den aldrig. Tycker vanliga ie är renare och skönare av någon anledning.

Permalänk
Medlem

hur har man sidorna i tabbar? jag bytte till firefox för jag gillar bokmärken under adressfältet och sökfältet. det går även lite snababre att ladda upp sidor med firefox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benji_a
hur har man sidorna i tabbar? jag bytte till firefox för jag gillar bokmärken under adressfältet och sökfältet. det går även lite snababre att ladda upp sidor med firefox.

Trycker du på CTRL + T så får du en ny tab

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekke
Tycker vanliga ie är renare och skönare av någon anledning.

då tycker du fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
då tycker du fel.

Hur kan han tycka fel då det är en smaksak?

Jag tycker Firefox är snyggt, men jag gillar känslan i IE mer eftersom jag är van vid den.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk

Mitt firefox:

Ägnat en del tid åt att tweaka det precis som jag vill ha det. Lyckats rätt bra tycker jag:)

Men jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig lite. Jag skulle vilja få upp en sökruta till, mellan adressfältet och google-rutan. Skulle vilja snabbt kunna söka i både susning.nu och google. går det? skulle man tillochmed kunna bestämma storlek på de små google/susning.nu rutorna?

Sedan så finns det en tom rad ovanför ikonerna och adressfältet, där menyerna förut fanns. Men jag kör ett plugin så att det, i mina ögon, ser fräschare ut. Så - kan man få bort den översta raden? Så att det blir mer kompakt? Kanske genom att lägga till något i "userChrome.css" filen? (där jag tog bort skiljelinjerna...)

Sedan - finns det en plugin som gör så att när jag stänger en tab, att jag inte kommer tillbaka till den som finns till "vänster" om den, utan till det förnster jag besökte innan jag öppnade länken jag nu stängde? alltså - som i opera. Har "Tabbrowser preferences"-pluginet. hittar ingen inställning...

För övrigt anser jag att Firefox (med rätt tweaks och plugins) är den absolut bästa webbläsaren! Utan tvekan!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
För att folk ska byta från IE. Då slipper man idioter som bara utvecklar till IE "för att den är populärast". Då kan man även välja att inte bry sig lika mycket om IE:s grafikbuggar och koda efter standarden.
Så "hype"-n är med flit, de håller till exempel tydligen på att samla ihop pengar til en helsidesannons i nån engelsk tidning.

Så om man utvecklar en stor seriös sida är man en idiot som utvecklar för den utan tvekan mest förekommande browsern? Det tilltalar inte alla att vara martyrer åt en browser.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur jag kunnat surfa utan tabbar fram tills jag började använda opera för cirkus 1 år sedan, sen bytte jag till firebird och sen firefox. Så jävla många sköna skins och extendsions att jag aldrig kommer byta tillbaka, har bara min gmail som startsida när jag klickar på IE i snabbstart smidigt iof.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
då tycker du fel.

Lyssna på Plexus, finns inget rätt eller fel i den här frågan. Men för att vara ärlig sitter jag i firefox just nu, var bara tvungen att testa det en gång till.

Permalänk
Medlem

Problemet är att de gör att den bara ser bra ut och bara fungerar i IE, istället för att göra så att den funkar i alla browsers

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk

Suttit med Mozilla sedans tidig veriasion, sedan Firebird och nu Firefox.
Skulle aldrig kunna sitta med IE frivillig i dagsläget. Hamnar jag vid en skoldator så försöker jag alltid tanka ner och installera FF:D
För er som inte redan gjort det så är det ruggigt skönt att lägga in mappar i bookmarks toolbar'en.
Bild: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/mappar.jpg

Blir grymt mycket smidigare att ha massor med bookmarks...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

för att inte tala om RRS, funkar ypperligt
http://pluxor.no-ip.com/bilder/firefox.JPG

Permalänk
Medlem

Ifall ni gillar firefox tillräckligt mycket, så kanske ni är villiga att donera pengar till en helsides annons i New York Times inför realesen av 1.0.

http://www.spreadfirefox.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
Jag håller mig till avant browser. Härlig sak.

Håller med till fullo, speciellt den senaste (v10)
Har testat FF c:a en vecka, men det fastnade inte riktigt för mig. Men det är väl upp till var och en vad dom gillar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Avant Browser är ok, men säkerhets bristerna finns fortfarande där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Ifall ni gillar firefox tillräckligt mycket, så kanske ni är villiga att donera pengar till en helsides annons i New York Times inför realesen av 1.0.

http://www.spreadfirefox.com

Lite väl stort projekt skulle jag tro...
Tvivlar på att Times ens kommer se åt en sådan förstasida...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Lite väl stort projekt skulle jag tro...
Tvivlar på att Times ens kommer se åt en sådan förstasida...

Dom betalar för en helside annns.

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Opera bäst.. Men Foxan är en god tvåa

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut hos mig

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Ptja, tycker dessa firefox banners är löjliga, man väljer ju själv vilken browser man vill ha.

Är inte så jättetänd på firefox överhuvudtaget, använder mest IE av gammal vana. Har man lite kunskap om datorer så får man inga spywares och skit med IE och tillsammans med Googletoolbar fungerar det kalas

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Mozilla och FireFox regerar
Själv använder jag Mozilla. Dels för att jag använder mozilla som mailklient också och dels pga lite småsaker jag tycker bättre om i Mozilla än i FireFox.
Känner mig helt handikappad när jag sätter mig vid en dator med IE. Tabbar är helt nödvändigt för mig numera. Sen finns det en massa små fina finesser som underlättar. t.ex. att bara skriva så markeras länkar automatiskt medan man skriver.

En bild på Mozilla med temat Mostly Crystal:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/mozilla.jpg

Permalänk
Medlem

För den oinvigde, vad är tabs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
För den oinvigde, vad är tabs?

Du kan ha flera sidor uppe i samma fönster och du navigerar via flikar, som du ser på vissa av screenshotsen i tråden.