Permalänk

CSN-rabbat på Ipod.

Som de flesta vet får man ju 10% med csn-kortet på apple.se
Står mer om det på www.csn-kortet.se.
Är det någon som vet om jag som student kan använda mina föräldrars kreditkort att betala med, då jag inte har något själv. Jag bor då hemma hos min föräldrar, så addressen är samma.
Jag anar att apple inte tilllåter några andras kreditkort än mitt eget.

Permalänk
Medlem

Om det finns fält för "namn på kortet" (som alltså inte är samma som det ska levereras till) så går det nog. Du kan väl alltid ringa dem och fråga?

...och skaffa ett bankkort kopplat till visa eller mastercard. Det är oumbärligt.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

han kanske inte är 18 än

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik_GBG
han kanske inte är 18 än

"Brukar" vara 16års gräns på sånt.

Permalänk
Medlem

kan man inte beställa via postförskott, och då gå runt det hela?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00o
"Brukar" vara 16års gräns på sånt.

trodde det var 18 men men du har nog rätt.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk

Jag är 17, och försökte skaffa VISA-kort men kärringen på banken vägrade trots att jag sa att enligt deras hemsida får jag.
Men nä sa hon..

Permalänk
Medlem

Jag fick CSN rabbat på min iPod mini trots att pappa pröjsade med sitt VISA kort.. Om du ringer till deras säljsuport och beställer så skall det fungera utmärkt..

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem

Har du maestrokort på FSB kan du skapa e-kort för enstaka eller flera transaktioner .De blir mastercardkort.Vet ej vad det kallas för på andra banker.

Visa signatur

iln

Permalänk
Medlem

Finns inte Apple Store i Göteborg? Tittat runt lite och har inte hittat. Orka beställa den över nätet då jag vill ha Ipoden så fort som möjligt!

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

När man är 16 år kan man på Föreningssparbanken - jag vet inte hur det är på andra banker - skaffa sig ett kort som heter Maestro, ett typ bankkort light, som man kan handla med på en del ställen (dock inte alla) och ta ut pengar överallt i världen. Det går inte att handla med det över internet.

För att ha VISA eller MasterCard måste man vara 18 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingalena
Har du maestrokort på FSB kan du skapa e-kort för enstaka eller flera transaktioner .De blir mastercardkort.Vet ej vad det kallas för på andra banker.

Är du helt hundra på att det går? Kollade förut och kunde inte få det iaf.

Permalänk
Medlem

Du kan kolla.
1 Har du maestrokort?
2. Anslut till internetbank. Du kan gå in på ett bankkontor och få det gjort direkt.
3. Logga in på din internetbank. Leta bland menyerna, du hittar e-kort.
4. Försök skapa ett ekort. Det händer inget med ditt konto eller dina pengar så länge du inte skickar kontonumnret till någon.
- Det är ett mastercard du får! -
Har varit mycket användbart för mig

Visa signatur

iln

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyralion
När man är 16 år kan man på Föreningssparbanken - jag vet inte hur det är på andra banker - skaffa sig ett kort som heter Maestro, ett typ bankkort light, som man kan handla med på en del ställen (dock inte alla) och ta ut pengar överallt i världen. Det går inte att handla med det över internet.

För att ha VISA eller MasterCard måste man vara 18 år.

Man måste inte vara 18 för att skaffa Visa eller MasterCard, det är upp til banken, Handelsbanken har både Visa och MasterCard från 16 år.

Du behöver inte själv äga kreditkortet i fråga för att få CSN-rabatt, jag beställde en iPod mini åt min vän, då hon inte hade Visa-kort, men hon använde sin egen CSN-sak.

Visa signatur

=D

Permalänk
Medlem

Hehe, jag har visa kort och jag är 14, så det är nog ganska lungt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: CSN-rabbat på Ipod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Är det någon som vet om jag som student kan använda mina föräldrars kreditkort att betala med, då jag inte har något själv.

Svaret är ja, det går bra. Jag har beställt två st iPod på detta vis, det fungerar fint. Lycka till!