pop3-stöd i Gmail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananJan
Du har glömt SSL.

Tack!

Permalänk

Jippii, idag har jag fått ett gmail konto. Ville bara dela med er av min lycka

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Jag har en hotmail till mitt MSN.. finns det något simpelt sätt att byta så att MSN använder min GMail istället?
Eller måste alla lägga till mig igen då?

Permalänk
Medlem

importera kontaktlista till Gmail

hej
jag har inte lyckats importera kontakter från outlook express adressbok till gmails kontaktlista.
There were problems with your CSV file, so no contacts were imported. står det bara.
är det ngn som lyckats?

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Hedersmedlem

Re: importera kontaktlista till Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
hej
jag har inte lyckats importera kontakter från outlook express adressbok till gmails kontaktlista.
There were problems with your CSV file, so no contacts were imported. står det bara.
är det ngn som lyckats?

Ursäkta, men nu kan jag inte låta bli att kontra (med tanke på de svar jag fick på min (ännu olösta) fråga tidigare i tråden). Inget personligt mot dig, pera.

Ja, importen från CSV-fil fungerade perfekt - för kontakter jag exporterat från Outlook 2003 alltså!

Kolla om du kan öppna filen i Excel och om den där ser "normal" ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag har en hotmail till mitt MSN.. finns det något simpelt sätt att byta så att MSN använder min GMail istället?
Eller måste alla lägga till mig igen då?

registrera din gmail adress på www.passport.com så kan du använda den i messenger. men du måste adda alla igen...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Vågar inte gå över än, tänk om Gmail bara stängs ner, vilket de kan enligt reglerna.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Har 6 st invites, PM:a mig om någon vill ha.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: importera kontaktlista till Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
hej
jag har inte lyckats importera kontakter från outlook express adressbok till gmails kontaktlista.
There were problems with your CSV file, so no contacts were imported. står det bara.
är det ngn som lyckats?

Om du har tillgång till Outlook kan du testa att först importera din adressbok dit, för att sen skapa en CSV-fil genom Outlooks exportfunktion. Den fungerar som sagt utmärkt för mig.

Edit: Någon mer som inte kan ansluta till Gmail nu i eftermiddag? Jag kan inte komma åt POP-servern...

Permalänk

hej!
jag får det inte att funka med thunderbird.
det står bara att den inte kan connecta till servern.
någon som kan hjälpa?

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem

Re: Re: importera kontaktlista till Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Edit: Någon mer som inte kan ansluta till Gmail nu i eftermiddag? Jag kan inte komma åt POP-servern...

Japp, har haft problem till och från, nu t.ex fungerar det inte.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monoradio
hej!
jag får det inte att funka med thunderbird.
det står bara att den inte kan connecta till servern.
någon som kan hjälpa?

Du har också glömt SSL.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk

Jag får det inte att funka även om jag kryssat i SSL.
Måste jag konfigurera i routern för att portarna ska kunna avändas?

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monoradio
Jag får det inte att funka även om jag kryssat i SSL.
Måste jag konfigurera i routern för att portarna ska kunna avändas?

Nej, det behövs inte.
Kontrollera alla inställningarna en gång till, det är med största sannolikhet något där som är galet.

Permalänk

Okej tack!! Nu funkar det!!

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem

Re: Re: importera kontaktlista till Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Om du har tillgång till Outlook kan du testa att först importera din adressbok dit, för att sen skapa en CSV-fil genom Outlooks exportfunktion. Den fungerar som sagt utmärkt för mig.

Edit: Någon mer som inte kan ansluta till Gmail nu i eftermiddag? Jag kan inte komma åt POP-servern...

hej
provade ditt förslag, gick åt skogen. antagligen är mina kontakter för skumma för att godkännas.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: importera kontaktlista till Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monoradio
Okej tack!! Nu funkar det!!

He he, den mänskliga faktorn igen, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera

...antagligen är mina kontakter för skumma för att godkännas.

LOL! Vad är det för folk du har i adressboken egentligen?
Om du har gott om tid (eller inte alltför många kontakter) kan du exportera varje enskild kontakt som vCard, och sen importera alla till Outlook. Har du tur går det att exportera som CSV då...

Permalänk

hej..

någon som fått outlook 2003 att funka med pop?
mitt funkar men åäö bla blir helt konstigt?! någon som vet vad som är fel?

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: importera kontaktlista till Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
He he, den mänskliga faktorn igen, eller?

LOL! Vad är det för folk du har i adressboken egentligen?
Om du har gott om tid (eller inte alltför många kontakter) kan du exportera varje enskild kontakt som vCard, och sen importera alla till Outlook. Har du tur går det att exportera som CSV då...

Hej
Har lyckats importera mina kontakter. Csv-filen öppnade jag i anteckningar, ersatte alla semicolon med commatecken, vips så gick det bra att importera.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk

ingen som har samma problem som mig.. att åäö blandannat fuckar sig? kör med windows XP media center edition 2k5 (eng) samt outlook 2k3 (swe). vad är fel?

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konkel_bär
ingen som har samma problem som mig.. att åäö blandannat fuckar sig? kör med windows XP media center edition 2k5 (eng) samt outlook 2k3 (swe). vad är fel?

Du har inte letat ordentligt i denna tråd, jag har också dessa problem och har skrivit några inlägg om detta här.
Det verkar som att Home.se kan vara inblandat. När jag skickar via Gmail till en Yahoo!-adress är allt bra, men skickar jag till en home.se-adress försvinner svenska tecken.
Blir det någon skillnad för dig när du skickar till olika domänadresser?

Permalänk

skulle nån kunna ge mig gmail invite?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
skulle nån kunna ge mig gmail invite?

Kolla PM

Nån som får det att funka med mobiltelefon? min k700i vill ha nån ssl-domän och jag får inte det att funka

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Du har inte letat ordentligt i denna tråd, jag har också dessa problem och har skrivit några inlägg om detta här.
Det verkar som att Home.se kan vara inblandat. När jag skickar via Gmail till en Yahoo!-adress är allt bra, men skickar jag till en home.se-adress försvinner svenska tecken.
Blir det någon skillnad för dig när du skickar till olika domänadresser?

jo tror det.. har itne märkt det förens nu när jag skickade till en kille som hade .se
jo jag har läst dina inlägg men undrar om någon fått till det, om det ens går?

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Tack för tipset, det fungerade direkt med POP3. Härligt Gmail.:)

OFF TOPIC!!

Ursäkta en dum fråga, men vad tusan menas med POP3? Alla säger att det är så bra att Gmail stödjer pop---------Kan någon förklara detta för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
jag har sex inbjudningar om det är någon som vill ha

Jag skulle vilja ha en, PM?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmertoft
OFF TOPIC!!

Ursäkta en dum fråga, men vad tusan menas med POP3? Alla säger att det är så bra att Gmail stödjer pop---------Kan någon förklara detta för mig.

Så du kan hantera kontot med en vanligt emailklient, utan att behöva besöka www.gmail.com för att kolla/skicka mail.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Så du kan hantera kontot med en vanligt emailklient, utan att behöva besöka www.gmail.com för att kolla/skicka mail.

Det låter kanonbra! Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Får det att funka i Thunderbird men inte i Outlook, tror jag håller mig till Thunderbird

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Vad knasiga problem alla har. Varför bry sig om Outlook?