Permalänk
Medlem

Datorn fryser sig vid klickljud.

Min PC börjar då och då "klicka" eller "ticka" högljutt och lite senare så låser sig hela datorn.

Jag tror det är en av hårddiskarna som låter, men jag är inte säker.

Ibland så kommer det en bluescreen med texten "Beginning dump of physical memory". Men oftast så hänger den sig bara.

Någon som haft liknande problem eller vet vad det är?

Permalänk
Medlem

Re: Datorn fryser sig vid klickljud.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamskii
Min PC börjar då och då "klicka" eller "ticka" högljutt och lite senare så låser sig hela datorn.

Jag tror det är en av hårddiskarna som låter, men jag är inte säker.

Ibland så kommer det en bluescreen med texten "Beginning dump of physical memory". Men oftast så hänger den sig bara.

Någon som haft liknande problem eller vet vad det är?

Låter som ett klassiskt hdd haveri, du bör snarast skaffa en ny och ta backup på all data som du vill behålla. Visst, hdd;n kan funka i något år till men vill man verkligen ta den risken ?

Visa signatur

Jimmy 'nempo' Karlsson

Permalänk
Medlem

"Beginning dump of physical memory" lol det är ett så roligt meddelande! Minns första gången jag fick upp det, bah *-Hepp! Detta kan ju bara inte vara bra.."

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Re: Re: Datorn fryser sig vid klickljud.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nempo
Låter som ett klassiskt hdd haveri, du bör snarast skaffa en ny och ta backup på all data som du vill behålla. Visst, hdd;n kan funka i något år till men vill man verkligen ta den risken ?

Gnah, men jag vet inte vilken av dem det är. Jag har två, men jag får väl försöka ta reda på det.