Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
Balle... de har höjt priset till 495 men jag köpte ett i allafall.

Ok då får jag väll se det som tur då, jag beställde ett extra i fredags för 395:- och fick det idag

EDIT: då stämmer rubriken för denna tråd bättre

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

killen som startade tråden borde ju få lite Pengar av vinsten dem gör

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
killen som startade tråden borde ju få lite Pengar av vinsten dem gör

nepp jag har då inte fått något, men har själv funderat på hur mycket deras försäljning av detta chassi har ökat efter att jag postat detta

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
nepp jag har då inte fått något, men har själv funderat på hur mycket deras försäljning av detta chassi har ökat efter att jag postat detta

BRA MYCKET!

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
beställt 4st såna nu

Ska beställa med några polare.. typ 5-6 st sen efter jul ;D

ska nog göra en Kub av allt..! (min första mod!)

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Om de finns kvar. De skulle inte få in några fler iaf. 15 st kvar ca för lite över en vecka sedan.

Gör som jag & några andra beställ nu och låt posten vara lagerlokal tills du kan hämta ut dem efter jul/nyår. Då är det säkrare att ni får dem.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

hur lång tid äre man kan ha ett paket på posten? :S 1 månad eller?

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

ja ungefär... beror på hur skrymmande det är ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
ja ungefär... beror på hur skrymmande det är ..

Okaj.. hmm.. beställer nog imorrn isf, måste tala med alla kompisar också och be om lov.. (smöra för föräldrarna ;D)

edit: vad e skrymmande?

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

lol... gör uppror ... beställ och säg oops oj oj oj va de de den knappen gjorde..

Permalänk
Medlem

Vet att vissa skickar tillbaka paketet efter 14 dagar. Men då brukar framkomma på AVI:et. Letar lite på postens hemsida, hittar inget Men 14 dagar är då minimum.

Jag hämtar mitt imorgon eftersom julklappsinhandlingen är över och det fanns pengar kvar

EDIT: GoTall -> Muhahahahahahahahhahaha

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

de e ok jag har redan ..

Permalänk
Medlem

Jao du beställde fyra och jag hänger i forumet mest för att se vad du har för planer med dem + att följa de andra moddarna du/mf håller på med

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

jo man får se vd som händermen har lite andra ideer man e tvungen å leka igenom först ... man kan ju inte stressa fram en mod .. utan det får ju ta sin lilla tid

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, planerar för fullt min första modd. Blev lite arg på detta chassi för jag hade en bra plan (enligt mig själv) ang 120mm fläkten jag hade tänkt sätta fram, men det går inte för chassit är för smalt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jo jag vet, planerar för fullt min första modd. Blev lite arg på detta chassi för jag hade en bra plan (enligt mig själv) ang 120mm fläkten jag hade tänkt sätta fram, men det går inte för chassit är för smalt.

glädje dödare eller nej, ska bara använda modekorts plåten och lite mer dom att göra en fin cube av.. med hjul på

EDIT: den ska fyllas med min AMD 64 soon! Längtar som en tok

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jo jag vet, planerar för fullt min första modd. Blev lite arg på detta chassi för jag hade en bra plan (enligt mig själv) ang 120mm fläkten jag hade tänkt sätta fram, men det går inte för chassit är för smalt.

allt går att ordna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
allt går att ordna

Ok ?

Chassit behöver bli minst 7 cm bredare. Men efter lite planerade när jag satt på dass med penna & papper så fick jag lite nya ideér så nu klarar jag mig med de mått den har

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Får de platts med 120mm fläktar i taket? Om inte så rasar min idé

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jo jag vet, planerar för fullt min första modd. Blev lite arg på detta chassi för jag hade en bra plan (enligt mig själv) ang 120mm fläkten jag hade tänkt sätta fram, men det går inte för chassit är för smalt.

Vad emnar du med för smalt för en 120mm fläkt det är 18,5cm Vart räd och sprang och mätte direct heheför jag ska ju ha en 120mm där Bygget börjar dagen efter julafton.

Blir svart målning lite nya fläktplatser, plexi lite lyse Inget advancerat

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

Så de får alltså platts 120mm fläktar? :S Nu blir jag förvirad Aja, hoppas de får platts för ja ska sätta 3st 120mm i taket

Permalänk
Medlem

Man kan utan problem modda dit en 120mm fläkt. Men jag hade lite mer planer ang den fläkten men det går inte för chassit är för smalt.

I taket rymms det flera 120 mm fläktar
3 st iaf om man vill ha det

EDIT: Mitt bygge blir inte heller ngt avancerat, men jag måste specialbeställa efter ett par saker så jag vet inte när jag kan börja. Sluttiden är satt till Januari 2006 (Då ska det vara en komplett dator i den med) Men jag hoppas verkligen inte jag behöver vänta så länge

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Undrar samma som någon annan (han fick inget svar dock). Går det att pilla i mATX-kort?

Skulle gärna vilja se bilder med originaltassarna på också... (Fötterna alltså )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Skulle gärna vilja se bilder med originaltassarna på också... (Fötterna alltså )

Ja me

EDIT: Yes! Nu har avin kommit! Dags att dra till posten

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3
Ja me

EDIT: Yes! Nu har avin kommit! Dags att dra till posten

Visa bild du då och berätta om mATX-kort passar

Permalänk
Medlem

hmmm....

direkt när jag ser chassit så tänker jag radiator i taket med specialbyggd fläkttunnel till det bakre fläktutblåset ovanför nätagget (är det en 80 eller 120, ser inte riktigt. borde iaf gå å fixa till så de funkar med en 120)

sen lite standardutsågningar för större fläktar osv fram å bak.

Frågan e om man kan få det att se lite mer originellt ut. Visst kan man dunka in standardgrejerna med plexiruta och neon osv men det måste ju gå att styla till lite roligare än så

får gnugga geniknölarna lite extra, sen ska man bara få fram cashen

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem

Hur mycket väger en sådan här skapelse?
Jag kommer säkert upp i 10kg med vattenkylning och allt som sitter i datorn så man vill ju inte ha alltför tungt chassi.

Skulle vilja ha ett alu chassi men vetefasen om det är värt att köpa ett för 1500kr+ och sedan såga sönder det.

Man kan ju kanske leka lite med ett sånt här, då kan man ju dessutom köpa ett nu och hoppas på att man överlever till nästa månad så blir det vattenblock till GPU då.

Ni som har ett... är fronten "bärande" på något sätt eller sitter allt(CD, Floppy, kontakter mm) fast i stålramen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Hur mycket väger en sådan här skapelse?
Jag kommer säkert upp i 10kg med vattenkylning och allt som sitter i datorn så man vill ju inte ha alltför tungt chassi.

Skulle vilja ha ett alu chassi men vetefasen om det är värt att köpa ett för 1500kr+ och sedan såga sönder det.

Man kan ju kanske leka lite med ett sånt här, då kan man ju dessutom köpa ett nu och hoppas på att man överlever till nästa månad så blir det vattenblock till GPU då.

Ni som har ett... är fronten "bärande" på något sätt eller sitter allt(CD, Floppy, kontakter mm) fast i stålramen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kolla på bilderna på sidan 2 så ser du!!!

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
Vist får du in ett matx kort men du måste ju modifiera lite först... Men varför matx när det är fulltower???

Vad måste man modifiera då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie

Vad måste man modifiera då?

Tex moderkorts platan (kanske)
Och kanske utgångarna på baksidan....
Men nu värkar chassit vara slut så har du inte ett så blir det inget...!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750