Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCAlex
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kolla på bilderna på sidan 2 så ser du!!!

Tack.

En annan fråga då... hur mycket fri yta är det högst upp mellan stålramen?
Får man plats med tex ett värmepaket från en volvo 240(ca 200mm bred) eller ska man ha lite smalare som BIX II Pro eller dylikt?
Hur långt är det till taket ovanför nätagget?

-EDIT-
Granskade bilderna lite mer och det ser ju ut som om taket fungerar som "stålram" om man säger så, vilket innebär att det brode vara bredare än 200mm eller hur är det?
Bra att prata innan man tittat noga... D 19cm

-EDIT nr2-
Slut... hmm, då får man leta efter ett annar offer då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
Tex moderkorts platan (kanske)
Och kanske utgångarna på baksidan....
Men nu värkar chassit vara slut så har du inte ett så blir det inget...!

http://www.acp.nu/produktinfo.asp?id=917BIG-P4

Inte riktigt slu ..... än

Då borde de vara borttagen från hemsidan.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
http://www.acp.nu/produktinfo.asp?id=917BIG-P4

Inte riktigt slu ..... än

Då borde de vara borttagen från hemsidan.

bra.. ska beställa imorgon! 4st

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Hämta ut mitt i förrgår ! Ska snart börja mooda om mina grejer nån gång kan komma från pcaction!

Visa signatur

Goz!

Permalänk
Medlem

Beställde två stycken varav en var min polares, och som den snälla person jag är så fick han ta den.
Så sitter nu och väntar med moddplaner på papper

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

har beställt.. moddplan klar, inget förberett än, men snart imorgon tror jag.

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Nu får vi se om de får in fler eller inte. Som jag ser det så har det beställts 12st chassin sedan mailet kom att de hade ca 15 st kvar. Ev kanske de fick in några fler och höjde priset till 495:- eftersom efterfrågan var så stor på dem.

Ska bli skoj sedan att få se alla moddar som komma skall här i forumet med detta chassi

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Planen Klar! har beställt några 12cm fläktar också och Aspire 520w ska spraya de mattsvart

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Aspire 520w asså du gillar saker som smäller!

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCAlex
Aspire 520w asså du gillar saker som smäller!

Vadå smälter? Mitt Aspire fungerar prima.

Är det någon som har lagerstatus på chassina?

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCAlex
Aspire 520w asså du gillar saker som smäller!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArmelot

Vadå smälter? Mitt Aspire fungerar prima.

Är det någon som har lagerstatus på chassina?

1. Smäller/smälter

2. Inte många kvar om de inte fått in fler. max 3 st.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ser nu att jag läste fel, mitt fel där.
Och inte tycker jag att det smäller heller för den delen.

Tycker det är lite lustigt om de har kvar chassin eftersom jag beställde 2st och fick bara hem en av dem.
Får hoppas att de skickar ut det andra snart.

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

smäller och smäller. tror han menar att man slår till stort. men skitsamma är ändå offtopic.

Om du fick hem 1 så kan de vara slut nu. Får se på måndag när de uppdaterar sidan om de tar bort det eller inte. Jag är då glad att jag han köpa 2st för 395:-/st

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

enda ja mena var att Aspire har en förmåga att gå sönder har hänt mig två gånger och för ett tag sen fanns det en tråd här på swe där en massa andra brätta att deras gjort likadant! men så klart att vissa fungerar 100%

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
smäller och smäller. tror han menar att man slår till stort. men skitsamma är ändå offtopic.

Om du fick hem 1 så kan de vara slut nu. Får se på måndag när de uppdaterar sidan om de tar bort det eller inte. Jag är då glad att jag han köpa 2st för 395:-/st

Jag hann att köpa när de kostade 395:-/st jag med, får bara hoppas att de inte kommer att lägga på 100kr till det priset som är idag. I vilket fall så borde de inte göra det.

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

Det gör de inte. Isf bryter de mot konsumentköpslagen !? Så ditt andra borde dyka upp. Men om du har fått ett så måste du fått en fakturasedel ? Där står de thur många du har & betalt. Visst betalde du posten för att hämra ut det?

Eller gjorde posten samma fel som de gjorde för mig. Vi var flera som beställde efter saker förutom chassit. Så då kom chassit lite efter i leveransen och dök upp i Umeå först dagen efter, men jag fick ett avi och kunde hämta ut kartongen med alla andra komponenter. När jag frågade efter chassit så hade de ingen aning, efter mkt letande visade det sig att det var på spridande posterminal i väntan på att det första paketet skulle komma dit. Så när jag rinde dit så skickade det vidare direkt, då fick jag reda på att kiosken där jag hämtade ut första paketet inte fick läma ut det innan man hämtade chassit för det var på den som betalningsaviet var på. Hoppas du/ni fattadar vad jag skrev nu

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ja, jag tänkte väll att det var någon lag de skulle bryta emot isf.
Jag betalade och sen stod det på adresslappen (den där lappen som sitter i en plastficka på kartongen) Kolli: 1 / 2 och Belopp, SEK 889.00.
Så jag antar att jag kommer få en ny lapp där det står att jag bara kan hämta ut paketet.
Får hoppas att de skickar paketet snart så jag kan sätta fingrarna i det

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

Då har de gjort fel på posten, maila acp och beo m kollinr. Posten eller ditt utlämningsställe får inte lämna ut ena paketet bara. Man måpste hämta ut båda samtidigt. så ditt paket står säkert ngnstans och väntar på det du hämtat ut som det var för mig.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag sa till henne som fixade med posten just då att kolla en gång till, hon sa att det inte fanns något och att det förmodligen kommer att komma in senare och att jag skulle få en sån där lapp där det står att det bara är att hämta ut paketet.
Jag skickade ett mail till ACP.nu för ett tag sen, kommer dock inte ihåg vad jag skrev men jag får se vad de svarar och agera utifrån det.

EDIT:
När jag kollade upp kollinr som jag fick så stod det att vikten var 14.20kg.
Nu har jag ingen aning om var jag läste att ett chassi vägde 12kg, men om ACP.nu skulle ha skickat båda chassina så borde de väga mer än 14.20kg, så antagligen så skickade ACP.nu bara ett chassi.
Men jag väntar in mailet och ser vad de skriver i det.

EDIT2:
Det var på sidan 2 i ultimas "recension" som jag läste att den skulle väga ca 12kg.

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk

jag vill ha!

EDIT: Nu har jag beställt chassit + 2 porriga LED flätar från Q-tec.
Sen så är det dags för mitt första riktigt seriösa mod project.
Hoppas ni swecare kan stötta mej

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArmelot
Jag sa till henne som fixade med posten just då att kolla en gång till, hon sa att det inte fanns något och att det förmodligen kommer att komma in senare och att jag skulle få en sån där lapp där det står att det bara är att hämta ut paketet.
Jag skickade ett mail till ACP.nu för ett tag sen, kommer dock inte ihåg vad jag skrev men jag får se vad de svarar och agera utifrån det.

EDIT:
När jag kollade upp kollinr som jag fick så stod det att vikten var 14.20kg.
Nu har jag ingen aning om var jag läste att ett chassi vägde 12kg, men om ACP.nu skulle ha skickat båda chassina så borde de väga mer än 14.20kg, så antagligen så skickade ACP.nu bara ett chassi.
Men jag väntar in mailet och ser vad de skriver i det.

EDIT2:
Det var på sidan 2 i ultimas "recension" som jag läste att den skulle väga ca 12kg.

Som svar på ditt inlägg: Hon får inte lämna ut chassit om det står 1/2 på aviet. Som det ser ut nu har du fått ett gratis Maila och me om kollinr av acp eller ring dem, de har alltid bemött mig trevligt när jag ringt och snackat skit med dem

som svar på EDIT: Klart att det står 14.20 kg på kollit. Det är två kollin och båda väger 14.20kg var. Det står vad det väger inte vad de väger tillsammans. Sedan om chassit väger 12kg så väger kartongen och frigoliten ochskå så 14.2 stämemr bra.

Som svar på EDIT2: Det stämmer fint

Jambalaya: Skriv om du får dem.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Har ett sånt där chassi ståendes i klädkammaren sen nåt år tillbaks och det är lätt moddat nertill fram så en 120 mm fläkt fick plats + upptaget hål i plastfronten men inte målad eller något sånt.

Slänger upp bild på't om intresse finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Har ett sånt där chassi ståendes i klädkammaren sen nåt år tillbaks och det är lätt moddat nertill fram så en 120 mm fläkt fick plats + upptaget hål i plastfronten men inte målad eller något sånt.

Slänger upp bild på't om intresse finns.

JAPP det finns intresse upp me bilder!

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Som svar på ditt inlägg: Hon får inte lämna ut chassit om det står 1/2 på aviet. Som det ser ut nu har du fått ett gratis Maila och me om kollinr av acp eller ring dem, de har alltid bemött mig trevligt när jag ringt och snackat skit med dem

Nu på morgonen kom en avi där det står att det bara är att hämta chassit (Antal kolli 2 / 2 och belopp, SEK 0.00 ).
Hon var en ganska gammal dam (55+, vem vet om hon börjar tappa minnet redan nu) som lämnade ut paketet så antagligen har hon lite dålig koll på reglerna angående posten
Tack för hjälpen

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

Så du fick dina chassin gratis ?

NAJS

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Så du fick dina chassin gratis ?

NAJS

Nej, tyvärr så fick jag dem inte gratis :(.
När första avin kom så betalade jag 889:- för båda chassina men fick bara ett och nu fick jag en avi som jag bara behöver visa så får jag det andra chassit.

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

Aha!

Men du fick iaf båda, så ingen kom bort.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jadå, båda kom fram.
Ska väll sätta igång och pilla lite i det

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

Fint

Har precis skalat det och ska lackera det nu ikväll.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem båda mina, ska lackera det snart

Visa signatur

Amd athlon 64 3500+, Abit av8 eye socket 939, Corsair pc3200 512 mb 400 mhz, Geforce 4 ti 128 mb (KLOCKAT), 200+120 gigs hd..