Vad har du för konsoll? Hur gammal är du?

Permalänk
Medlem

SNES och Dreamcast 14 år.

Visa signatur
Permalänk
Korsordsguru

Har själv en GameCube och är över 18. Inte så förvånande att GameCube toppar liggan på konsoll som mer vuxna har. PS2 och XBOXs dragplåster är väl våldsspel och bilspel som 12-åringar är mest "in to".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

18år

Har Gamecube och Xbox, köper i princip bara spel till kuben. Boxen var mest ett bihang till MGS2 som jag var tvungen att skaffa

Permalänk
Medlem

Det är väldigt kul att se att så många över 18 har en NGC Nu kan alla sluta whina om hur barnsligt det är och att det bara är folk som är < 14 som har den.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det är väldigt kul att se att så många över 18 har en NGC Nu kan alla sluta whina om hur barnsligt det är och att det bara är folk som är < 14 som har den.

En omröstning på SweC är knappast världsomspännande...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
En omröstning på SweC är knappast världsomspännande...

Spelar ingen roll hur omspännande den är. Fixar vi bara 1000 pers som röstar skall visst inte felmarginalen vara mer än 5-6%, och gälla som ett godtagbart statistisktvärde.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

20 år, har en Xbox. Har också ett gammalt Nes i mina gömmor men spelar inte aktivt på det tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Kan det vara:

:: De små handkontrollerna, anpassade för små barnhänder.

Jag hoppas du sitter med en originalhandkontroll för xbox och inte är något fan av psx/ps2-dosan, för annars luktar jag dubbelmoral. För övrigt så har jag ganska stora händer (många av mina killkompisar har mindre händer) och jag har inga problem med ingen av dosorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
:: De små skivorna, anpassade för små barnhänder.

Eller så handlar det om att fixa så att folk inte kan pirata så lätt samt döda laddningstider. Vad vet jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
:: Allt gulligull (jag är medveten om att det har kommit några "vuxenspel"), my d0g - det kunde inte ens släppas ett Final Fantasy-spel utan att karaktärerna skulle få stora huvuden och söta små kroppar.

Och nintendo styr squareenix spel? Sist jag kollade så var squareenix just squareenix och inte ägda av nintendo. För övrigt undrar jag varför det skulle vara barnsligt med super deformade figurer?

Inte för att jag vill starta ett konsollkrig i den här tråden, men jag ber dig tänka efter lite innan du ropar efter att saker är barnsliga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Barnen tigger om en PS2 för att inte verka fjantiga i sina kompisars ögon?

Exakt min fördom

Permalänk
Medlem

Jag har en trasig PS2:a, ett halvt fungerande Playstation, ett icke fungerande Nintendo 8-bit, ett 12 år gammalt Gameboy (som fortfarande funkar underbart) & ett Xbox :D. Är 19.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Äger ett playstation, ett playstation 2 enbart för "Gran tourismo" serien och är 28 år.

Permalänk
Medlem

15 år och äger en xbox.
Äger också en N64.

Skaffade xbox första xboxen när den kom ut

Visa signatur

HaX_BoX
XP2100+AMD-GeForce3Ti500-120gb[hdd]-512MBddrram-SB 5.1ive!

Permalänk
Medlem

18 har ps2 (min lillebror äger ett gc) och funderar på xbox pga halo och kotor

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Kan det vara:

:: De små handkontrollerna, anpassade för små barnhänder.
:: De små skivorna, anpassade för små barnhänder.
:: Allt gulligull (jag är medveten om att det har kommit några "vuxenspel"), my d0g - det kunde inte ens släppas ett Final Fantasy-spel utan att karaktärerna skulle få stora huvuden och söta små kroppar.

Skönt att du dumförklarar dig själv så jag slipper det.
De två första orkar jag inte ens svara på för jag hoppas att ingen kan vara så trångsynt på riktigt.
Gullgull visst, ta zelda som exempel även om det ser tecknat och mysigt ut är det verkligen inget barnspel.
Hellre ett gulligt bra spel än hundratal dåliga mörka piss-spel som inte har någon spelkännsla över huvud taget.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

klart Xbox för många för att man kan ladda hem spel till det eller?

Permalänk
Medlem

Xbox, 16 år.
Skulle inte kunna tänka mig någon annan konsoll... av diverse orsaker

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PS2, 21 år ung.
Har lust att köpa GC för Zelda..

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Avstängd

Gamecube, för det är den överlägset bästa konsollen

fyller 17 i februari

Permalänk
Glömsk

Statistiken har ändrats lite nu när fler röstat:

Xbox 30% PS2 48% GameCube 20%

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

19 och har PS2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag är 18 och äger en PS2.
Dock köpte jag den bara för att FF-serien, GT-serien, GTA-serien och MGS-serien finns på den.

Bara och bara

Har en GameCube som jag ivrigt försöker sälja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Är över 18 och har en GameCube.
Tycker kuben har blivit alldeles för mycket barnförklarad eller hur jag ska uttrycka det.

Jupp, så sant. Själv tycker jag att det är väldigt lite "barnspel" jämfört med PS2. PS2 har ju mer så kallade "barnspel".

Permalänk
Medlem

21 år gammal och har gamecube

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

PS1 och SNES är det som gäller är 22år

Permalänk
Medlem

Har xbox och är under 18 (15) fast jag spelar typ inte för jag har tråkiga spel och dom är så dyra

Permalänk

23, har xbox och GC.

Permalänk
Medlem

Har alla och är över 18.

Permalänk

LOL alltid lika kul när nintendo fanboys (tråden är tydligen full av såna) tar i så dom spricker när de hävdar att nintendos konsoler "inte är så barnsliga som alla tror" och "alla andra konsoler" de facto är mycket barnsligare för att det finns fler "vålds- och bilspel" till dom (dvs till ps2 & xbox).

varför känner ni att ni har så mycket att *bevisa*? kan ni inte bara acceptera att många tycker att nintendo-spel är barnsliga (inget fel i det, antingen gillar man det eller inte) och låta det vara så?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Alla 3 konsoler och är under 18 år. (17) Dock är det mest min dreamcast och GBA som får mest speltid numera, tack vare FF - Dawn of souls och Grandia 2.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Skönt att du dumförklarar dig själv så jag slipper det.

Tror du allvarligt jag bryr mig vad du tycker? Kul att du uppenbarligen känner dig träffad.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
LOL alltid lika kul när nintendo fanboys (tråden är tydligen full av såna) tar i så dom spricker när de hävdar att nintendos konsoler "inte är så barnsliga som alla tror" och "alla andra konsoler" de facto är mycket barnsligare för att det finns fler "vålds- och bilspel" till dom (dvs till ps2 & xbox).

Tycker att det är ännu roligare att bara för att man säger att man föredrar spelen till en viss konsol och inte alls tycker att de flesta spelen på den är barnsliga, så är man en fangirl utan talan. Om det är något som stör så är det väl allt detta fanboy-snack som är överallt? Det komiska är att jag aldrig sett det användas "mot sony" (dock "mot microsoft") - förstår väl dock att jag har lyckats få en snevriden blick (hoppas det iaf) men jag hoppas folk kan förstå varför fördommarna gror?