Permalänk

StarCraft 2 ?

Någon som vet om Blizzard funderar på en uppföljare?.
Det borde bli så eftersom det blev så pass populärt.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

Mjoo, Fast du lär få vänta ett par år inan det släpps.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Mmm..tyvärr är det så..dom inriktar sig för starkt på warcraft 3 och World of Warcraft nu...

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

Jag ser hellre att de inriktar sig på Wc3 än att de gör ett StarCraft 2. Men om de gjorde något kraftigt nytt och intressant med StarCraft 2, som de gjorde med Wc3, då skulle jag lätt spela det. En ny ras skulle heller inte vara fel. Xel'Naga?

Permalänk

Starcraft var ju ett underbart spel..så längtar till den eventuella uppföljaren

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Starcraft var ju ett underbart spel..så längtar till den eventuella uppföljaren

Starcraft var nog det enda strategi-spelet jag fastnade för. de andra lyckades man tröttna på efter ett tag.
men inte Starcraft! Länge leve Protoss!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag ser hellre att de inriktar sig på Wc3 än att de gör ett StarCraft 2. Men om de gjorde något kraftigt nytt och intressant med StarCraft 2, som de gjorde med Wc3, då skulle jag lätt spela det. En ny ras skulle heller inte vara fel. Xel'Naga?

Hehe, om jag inte minnes fel så stack väl han Duran iväg med något som hade med Xel'naga att göra. så ja, jag tror de kommer komma i ett eventuellt StarCraft 2. Länge Leve Zerg!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Ett StarCraft II skulle krossa alla andra strats som är på G eller har gjorts efter StarCraft(1). Inga hjältar o skit som alla spel har idag. Fan vad underbart med samma raser med, mmm *snyft*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag ser hellre att de inriktar sig på Wc3 än att de gör ett StarCraft 2.

Välkommen till 2002 -> Då släpptes WC3.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Välkommen till 2002 -> Då släpptes WC3.

Jag vet. Och än så har det inte släppts något bättre spel.

Permalänk

StarCraft Ghost ...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Ett StarCraft II skulle krossa alla andra strats som är på G eller har gjorts efter StarCraft(1). Inga hjältar o skit som alla spel har idag. Fan vad underbart med samma raser med, mmm *snyft*

Välkommen till 2002 -> Då släpptes WC3.

Jag tycker ändå AoE 2 var grymt roligt, nästan lika bra som starcraft enligt mig.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag vet. Och än så har det inte släppts något bättre spel.

Det är därför de borde släppa SC2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Jag tycker ändå AoE 2 var grymt roligt, nästan lika bra som starcraft enligt mig.

AoE2 är 98% SC är 100% WC3 (kanske) är 60%

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

men nu har ju blizzard wow på listan över senaste succe:p

kanske vore något med universe of starcraft?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag ser hellre att de inriktar sig på Wc3 än att de gör ett StarCraft 2. Men om de gjorde något kraftigt nytt och intressant med StarCraft 2, som de gjorde med Wc3, då skulle jag lätt spela det. En ny ras skulle heller inte vara fel. Xel'Naga?

Och Zerg/Protoss-hybriderna som det hintades om i den hemliga banan i Brood War.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Det är därför de borde släppa SC2?

Behåller de hjältarna och allt som var nytt och fräscht med StarCraft, plus hittar på någon ny liten nyhet (och massa små), så bring it on!

Skulle vara grymt att ha någon slags übermäktig protoss hjälte, som var väldigt skicklig med sina psi-blades.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att tosserna kommer på hur man får tillbaka goons? ^^
Long live Fenix!
Men iaf, en history till SC2 tar ju 5 min att komma på, eller iaf till att bygga grunden. Kerrigan måste dödas av Raynor iaf.

En sak som hade varit skoj är om historyn kan ta olika språng, te x om Kerrigan dödar Raynor så händer det andra saker och vice versa, det hade varit skoj

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att hålla med EvilNed. Om Warcraft 3 mötte Starcraft skulle det bli ett jävligt grymt lir!

Och till alla er som är emot hjältar: Hjältarna öppnar ju bara mer ytor för olika strategier. I Starcraft vet man, "ah, det bli antingen Marines, eller Firebats". I warcraft 3 däremot "ah, det blir Grunts, eller Headhunters, MEN kommer dom med en Blademaster? Eller kankse Far Seer?" Fattar ni?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Starcraft fanboys skulle bojkotta det för de vägrar att inse att det faktiskt släpps bättre strategispel än ettan.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att sammanfatta storyn i StarCraft?

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Någon som har lust att sammanfatta storyn i StarCraft?

omg zerg rush kekekekeke!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Någon som har lust att sammanfatta storyn i StarCraft?

Sammanfatta SC history pallar jag inte, men kan ge dig en länk som tar upp hela.
http://www.sclegacy.com/encyclopedia/starcraft_story.php

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
AoE2 är 98% SC är 100% WC3 (kanske) är 60%

Jag tycker AoE 98%, WC3 1oo% o SC 60%

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte blir som WC3, känslan från SC måste vara kvar.
Inga heroes och många units, det ska pumpas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Hoppas det inte blir som WC3, känslan från SC måste vara kvar.
Inga heroes och många units, det ska pumpas!

precis, det ska krylla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Kan inte annat än att hålla med EvilNed. Om Warcraft 3 mötte Starcraft skulle det bli ett jävligt grymt lir!

Och till alla er som är emot hjältar: Hjältarna öppnar ju bara mer ytor för olika strategier. I Starcraft vet man, det bli antingen Marines, eller Firebats. I warcraft 3 däremot , det blir Grunts, eller Headhunters, MEN kommer dom med en Blademaster? Eller kankse Far Seer? Fattar ni?

Men yttra dig inte över huvud taget när du inte har spelat starcraft själv ens, (det märks då du säger att strategierna är mer varierade i wc3).

I Wc3 så t.ex som Nightelf (det är den rasen jag lirar) så finns det 2 olika units man _KAN_ gå. man kan gå hunts eller archers, omöjligt att gå nåt annat i earlygame.

I Starcraft så kan du gå Zealot/dragons/dark templars/archons/shuttlereaver. ALLA dessa strats går att kontra en normal attack på, alltså inte 6lingrushar, då lär du ha 1-2 zealot före techen.

Jag har spelat båda spelen väldigt mycket, jag fastnade för protoss/nightelf. Jag anser mig själv blivit långt mycket bättre än medel i starcraft och lite högre än medel i WC3. Så jag vet vad jag pratar om.

Men du? antingen kommer det firebats eller marines? Vadå antingen firebats eller marines? Att det kommer antingen eller kan du inte säga för det är bara riktigt dåliga spelare som väljer att gå endast firebats, en bra spelare går runt 8-10 mariner, 2-3 firebats, 3-5 medics och ett par scvs i första attacken mot en zerg, eftersom du tog upp firebats så tar jag för givet att du menar mot zerg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Starcraft fanboys skulle bojkotta det för de vägrar att inse att det faktiskt släpps bättre strategispel än ettan.

Jag skulle inte bojkotta starcraft 2 så länge dom inte förstör spelet, att förstöra starcraft vore att t.ex låta varje unit få lvl up alá red alert 2. Eller att ha med heros alá WC3. Ett starcraft 2 ska vara ett spel där farten från ettanbibehålls, antalet enheter bibehålls.

Vadå vägrar inse att det släpps bättre spel än ettan? Det har ju inte släppts nåt spel bättre än Starcraft än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Starcraft var ju ett underbart spel..så längtar till den eventuella uppföljaren

Vada var????? Det ar det basta RS spelet som gjorts hitils!

Visa signatur

Barton2500@2551 mhz 189*13,5 Hemmabyggd vattenkylning. EDIT: Numera stolt medlem i 3090 klubben =)

Permalänk
Medlem

Vet inte, men man kan ju hoppas!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Jag tror dock Blizzard fattat vinken. Den mest ställa frågan till dem de senaste åren även genom wow-betan (inte helt rättvist eftersom man frågade om olika grejer där men ändå) är om de gör eller när sc2 ska komma.

Problemet är just att sc är så sjukt bra. De måste toppa det med tvåan och det är fan inte lätt. Därför tror jag att vi kommer se diablo3 innan sc2. Diablo2 var bra visst men det var smäckfullt med brister också. Man kan direkt sätta sig ned och säga "aha, dessa grejer kan vi göra för att förbättra konceptet".

Men med starcraft är detta mkt mkt svårt. Personligen hoppas jag att de gör ett mmorts av sc2 bara för att bryta lite ni mark. Det behövs!

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är ju att om Blizzard skulle följa sina vanliga traditioner med att annonsera spel typ 3-4 år innan de kommer ut så är SC2 låångt borta.

Det går ju bra med Ghost t.ex. </ironi>