Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faerie
Jag tror dock Blizzard fattat vinken. Den mest ställa frågan till dem de senaste åren även genom wow-betan (inte helt rättvist eftersom man frågade om olika grejer där men ändå) är om de gör eller när sc2 ska komma.

Problemet är just att sc är så sjukt bra. De måste toppa det med tvåan och det är fan inte lätt. Därför tror jag att vi kommer se diablo3 innan sc2. Diablo2 var bra visst men det var smäckfullt med brister också. Man kan direkt sätta sig ned och säga "aha, dessa grejer kan vi göra för att förbättra konceptet".

Men med starcraft är detta mkt mkt svårt. Personligen hoppas jag att de gör ett mmorts av sc2 bara för att bryta lite ni mark. Det behövs!

Någon som fattat iallafall, det går säkert att finslipa, men det är så nära perfekt så det e otroligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Titaniumstorm
StarCraft Ghost ...?

Permalänk

Så som jag har fattar det så är starcraft ghost typ som splitercell. Man är då "Ghost". Vet inte om jag fattat det rätt, någon får nog rätta mej.

Permalänk

Det kommer, det kommer...

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Som några andra har sagt så vill jag verkligen se vad som händer med hybriderna i sc2. Jag menar... Durans tal fick mig verkligen att rysa.

Citat:

Dialogen mellan Duran och Zeratul på gömda banan i Brood War (så som jag minns det iaf)
Duran: No, young Kerrigan could not have engineered this grand experiment. Although her rebirth into the Zerg Swarm has sped up my progress, I can assure you that this endeavor is quite beyond her narrow understanding.

Zeratul: If you are not her pawn, then what are you?

Duran: I am a servant from a far greater power. A power that has slept for countless ages. And is reflected in the creature within that cell.

Zeratul: Have you any conception of what you have created here? Do you have any idea what this... this "Hybrid" is capable of?!

Duran: Of course I do. This creature is the completion of a cycle. It's role in the cosmic order was preordained when the stars were young. Behold the culmination of your history.

Zeratul: All I behold is an abomination.

Duran: Your violence, young prodigal, is typical. As is your inablility to comprehend the greater scheme of things. You can destroy all of the specimens here but it will do you no good. For I have seeded the Hybrid on many, many worlds. You will never find them all before they all awaken... and when they do... your universe will be changed... forever!

*mer rysningar* Frågan är bara om det verkligen är Xel'Naga som överlevt, eller om det är något annat. Vi lär även få lite svar i Starcraft Ghost, fast jag skulle inte vänta mig alltför mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Skulle vara grymt att ha någon slags übermäktig protoss hjälte, som var väldigt skicklig med sina psi-blades.

Zeratul?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShitFoot
Kerrigan måste dödas av Raynor iaf.

Ja lätt. Jag håller med, även fast jag älskar Kerrigan mest i hela spelet Hon är så grymt cool.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShitFoot
En sak som hade varit skoj är om historyn kan ta olika språng, te x om Kerrigan dödar Raynor så händer det andra saker och vice versa, det hade varit skoj

Nej tack, ju fler förgreningar och möjliga storykombinationer som finns, ju sämre blir storyn överlag. Linjärt, tack ^_^x

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
I Wc3 så t.ex som Nightelf (det är den rasen jag lirar) så finns det 2 olika units man _KAN_ gå. man kan gå hunts eller archers, omöjligt att gå nåt annat i earlygame.

I Starcraft så kan du gå Zealot/dragons/dark templars/archons/shuttlereaver. ALLA dessa strats går att kontra en normal attack på, alltså inte 6lingrushar, då lär du ha 1-2 zealot före techen.

Nu är jag ju inte så himla bra i starcraft, men inte i helvete kan du kalla archon, dt och shuttlereaver som "earlygame" och likställa med hunts och archers ifrån war3? Jag vet mycket väl att det går att få upp de där enheterna om man verkligen vill ha -just- dem, men det går fan inte fort nog för att kunna jämföras med hunts och archers. De första typ två-tre vågorna av strider borde väl redan ha skett innan man får upp en reaver? Sen tar ju reaversarna ett halvt år att bygga också - och för att kontra det behöver du fler [insert namn på den där byggnaden som ser ut som ett manligt könsorgan i slakt tillstånd + pung] som också är skitdyra; mao måste du ha expat typ 2 ggr redan... earlygame? Som sagt, du får gärna förklara för mig att jag har fel och på vilket sätt jag har det, var jag tänker fel och så - jag är INTE bra på spelet - men för mig går det inte ihop. Observera att jag inte säger att war3 är bättre än sc, jag tycker de känns rätt lika faktiskt. De centrerar runt olika saker bara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
eftersom du tog upp firebats så tar jag för givet att du menar mot zerg.

Hm, spelar jag fel om jag kontrar protoss med firebats? Tycker att det känns som om zealoter blir uppätna av dem. Iofs, goons...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Eller att ha med heros alá WC3. Ett starcraft 2 ska vara ett spel där farten från ettanbibehålls, antalet enheter bibehålls.

Jag skulle faktiskt välkomna hjältar tillbaka till sc (de var ju med i ettan med, fast bara i single player), och ja jag menar i multiplayer. Däremot vill jag inte ha några creeps med på kartan, utan all exp ska ges via pvp. Sen så bör man inte få skillpoints heller - det passar inte. Alla skills ska vara där från början (eller så får man dem i en linjär följd), bara det att hjälten blir lite bättre för varje level. Så länge det där följs så att det inte blir så skill-fixerat som war3 så ser jag hjältarna som mer än välkomna i sc och dess mycket högre tempo.

Permalänk
Medlem

Detta är StarCraft: Ghost och det år så långt ifrån StarCraft två det bara kan bli.
http://www.gamespot.com/xbox/action/starcraftghost/index.html...
Det är tom till Xbox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Detta är StarCraft: Ghost och det år så långt ifrån StarCraft två det bara kan bli.
http://www.gamespot.com/xbox/action/starcraftghost/index.html...
Det är tom till Xbox.

Inte bara xbox, även gamecube och ps2. Så de flesta kommer kunna spela det iaf, för de flesta har ju åtminstone en av konsollerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd

Nu är jag ju inte så himla bra i starcraft, men inte i helvete kan du kalla archon, dt och shuttlereaver som "earlygame" och likställa med hunts och archers ifrån war3? Jag vet mycket väl att det går att få upp de där enheterna om man verkligen vill ha -just- dem, men det går fan inte fort nog för att kunna jämföras med hunts och archers. De första typ två-tre vågorna av strider borde väl redan ha skett innan man får upp en reaver? Sen tar ju reaversarna ett halvt år att bygga också - och för att kontra det behöver du fler [insert namn på den där byggnaden som ser ut som ett manligt könsorgan i slakt tillstånd + pung] som också är skitdyra; mao måste du ha expat typ 2 ggr redan... earlygame? Som sagt, du får gärna förklara för mig att jag har fel och på vilket sätt jag har det, var jag tänker fel och så - jag är INTE bra på spelet - men för mig går det inte ihop. Observera att jag inte säger att war3 är bättre än sc, jag tycker de känns rätt lika faktiskt. De centrerar runt olika saker bara.

Om vi säger såhär, i terran mot protoss gör protossen i princip aldrig en enda zealot före han fått upp kanske 6-8 dragoner, eller fått upp shuttlreaver. De senaste 3 åren jag har spelat har jag aldrig mött en terran som gjort mer organiska units än 4 marines som blockar för early goon harass i början av matchen. Så fort som möjligt går dom över till metall. För övrigt kan du aldrig vara säker på ifall en terran går vultures, tanks, tanks / dropships , tanks/vultures, Wraith. Alla dessa strattar funkar, enda som är lite halvdålig är wraith ifall tossen vet om att du gör det.

Det går mkt bra att jämföra detta med nightelfs hunts/archers eftersom det tar 200 år att nå tier 2 i WC3, därför är man bunden att göra dom första units. Vilket man inte är i starcraft, i starcraft kan du techa upp metall och ändå kontra tier 1 enheter genom bra micro.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd

Hm, spelar jag fel om jag kontrar protoss med firebats? Tycker att det känns som om zealoter blir uppätna av dem. Iofs, goons...

Nej visst inte, ifall du möter noobs. Men inte en enda bra spelare går zealots såpass tidigt att firebat lönar sig. Firebats dör som ingenting i mid/lategame. Likaså marines o medics, det händer i princip aldrig att en terran gör mer än den baracken som behövs för att techa vidare mot protoss, eftersom marines i princip inte har något att säga till om mot protoss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Om vi säger såhär, i terran mot protoss gör protossen i princip aldrig en enda zealot före han fått upp kanske 6-8 dragoner, eller fått upp shuttlreaver. De senaste 3 åren jag har spelat har jag aldrig mött en terran som gjort mer organiska units än 4 marines som blockar för early goon harass i början av matchen. Så fort som möjligt går dom över till metall. För övrigt kan du aldrig vara säker på ifall en terran går vultures, tanks, tanks / dropships , tanks/vultures, Wraith. Alla dessa strattar funkar, enda som är lite halvdålig är wraith ifall tossen vet om att du gör det.

Det går mkt bra att jämföra detta med nightelfs hunts/archers eftersom det tar 200 år att nå tier 2 i WC3, därför är man bunden att göra dom första units. Vilket man inte är i starcraft, i starcraft kan du techa upp metall och ändå kontra tier 1 enheter genom bra micro.

Nej visst inte, ifall du möter noobs. Men inte en enda bra spelare går zealots såpass tidigt att firebat lönar sig. Firebats dör som ingenting i mid/lategame. Likaså marines o medics, det händer i princip aldrig att en terran gör mer än den baracken som behövs för att techa vidare mot protoss, eftersom marines i princip inte har något att säga till om mot protoss.

Det är väl dåligt att dom gjort så då? Att vissa enheter är onödig att bygga för dom är för dålig menar jag. i WC3 kan man ha mer variation på strategier vare sig du vill eller inte.

Permalänk
Medlem

Inga enheter är onödiga bara det att det finns vissa enheter som man använder inte lika ofta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Det är väl dåligt att dom gjort så då? Att vissa enheter är onödig att bygga för dom är för dålig menar jag. i WC3 kan man ha mer variation på strategier vare sig du vill eller inte.

Nämn en enhet som är onödig att bygga i starcraft tack. Jag är då helt säker på att jag inte sagt att någon är onödig.

Hur bra är i WC3? Hur bra är du i starcraft?

Säger du nu att du inte är bättre än genomsnittet så vem är du då att säga att det är mer variation i WC3?

Permalänk
Medlem

Fan starcraft ghost ser ju nästan klart ut ju. de borde skynda sig lite så inte grafiken blir "ur tiden" som man säger=)

Permalänk
Medlem

Tror inte det vore strategiskt av Blizzard att sätta sig in i ännu en uppföljare.
Då måste dem överträffa sig själva som är rätt svårt. Folk skulle tröttna på en massa uppföljare osv osv....

Jag tror inte heller det håller att göra ett liknande spel som Warcraft eller Diablo. Ett "Diablo" liknande spel är inte att tala om heller. Att springa runt med liknande skills och karaktärer skulle nog inte heller hålla.

Så från min sida så ligger pengarna på ett helt nytt spel. Kanske ett riktigt rollspel så som Morrowind? eller vad det heter?

Kanske att dem får för sig att börja bråka med HL2 och gör ett fps?

Jag hoppas verkligen att dem kommer med något nytt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Nämn en enhet som är onödig att bygga i starcraft tack. Jag är då helt säker på att jag inte sagt att någon är onödig.

Hur bra är i WC3? Hur bra är du i starcraft?

Säger du nu att du inte är bättre än genomsnittet så vem är du då att säga att det är mer variation i WC3?

Jag spelar inte särskilt mycket nu, men jag gjorde. Men jag följer forf med i scenen och kollar ofta på replays från event och vanliga matcher mellan "proffs" Starcraft är jag inte särskilt bra i. Men iom att det finns hjältar osv så garanterar jag dig att det finns mer olika strategier i Wc3. Dessutom finns det 4 raser.

Man märker ju även hur insatt du är i Wc3 som du pratar om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Jag spelar inte särskilt mycket nu, men jag gjorde. Men jag följer forf med i scenen och kollar ofta på replays från event och vanliga matcher mellan "proffs" Starcraft är jag inte särskilt bra i. Men iom att det finns hjältar osv så garanterar jag dig att det finns mer olika strategier i Wc3. Dessutom finns det 4 raser.

Man märker ju även hur insatt du är i Wc3 som du pratar om det

För att bli riktigt bra så måste du focusera dig på en ras, dom 2 bästa enligt mångas åsikt är Slayers boxer (100% terran) och Nada ( 100% terran).

Men jag garanterar dig att det inte finns fler strategier i WC3 =).

Nämn 5 strategier som inte kräver att du måste gå tier 1 units först, jag börjar med starcraft och terran då jag gillar terrans strategier:

1: Dropship + 2 tanks. Kan under rätt persons micro äga upp en hel del workers o sätta ekonomin ur spel i minst 20 sekunder.

2: tanks/vullies/SCV´s självklart med minor och siege mode.

3: Wraith rush

4: Dropship / 4 vultures, kan vara dödligare än tankdroppet beroende på motståndarens strat.

5: 1fac fastexp.

I wc3 så räknas knappast varje hero som en strat, av den simpla anledningen att du inte baserar din hero / första units på hans hero, så det är inget speciellt sätt att kontra varje hero på. Dessutom har nightelf 1 tier 2 hero (potm) Som man inte går som första hero på högre nivå.

Permalänk
Medlem

Det här är vad jag skulle vilja se i StarCraft II:
- Protoss/Zerg-hybriden
- Xel'Naga
- En story som byggs upp med både pre-game och in-game events, ungefär som i ettan. Inte som i WC3 där det inte fanns några ordentliga pre-game saker.
- Inga heroes, eller i varje fall inte samma fokus på heroes som i WC3
- Mycket units, som i SC, inte så lite som i WC
- Fungerande, flytande, bra grafik - inget grafiskt under, och utan någonting som ger samma stabila känsla som gamla hederliga SC

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Det här är vad jag skulle vilja se i StarCraft II:
- Protoss/Zerg-hybriden
- Xel'Naga
- En story som byggs upp med både pre-game och in-game events, ungefär som i ettan. Inte som i WC3 där det inte fanns några ordentliga pre-game saker.
- Inga heroes, eller i varje fall inte samma fokus på heroes som i WC3
- Mycket units, som i SC, inte så lite som i WC
- Fungerande, flytande, bra grafik - inget grafiskt under, och utan någonting som ger samma stabila känsla som gamla hederliga SC

Ja det skulle vara coolt med en till ras, men risken är ju att det blir lika obalancerat som WC3 då :(.

Annars håller jag med dig till 100%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
*mer rysningar* Frågan är bara om det verkligen är Xel'Naga som överlevt, eller om det är något annat. Vi lär även få lite svar i Starcraft Ghost, fast jag skulle inte vänta mig alltför mycket.

Ja blizzard vet verkligen hur man håller fansen på sträckbänken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Ja lätt. Jag håller med, även fast jag älskar Kerrigan mest i hela spelet Hon är så grymt cool.

Vem får inte rysningar av hennes monolog i slutet?

Citat:

Once again I stand atop the broken bodies of my enemies...
Victorious but not unscarred.
The Earth-borne Directorate has been destroyed.
And the Overmind lies dead and trampled beneath the ashes of Char.
As for my unlikely allies, I think that I shall allow them a reprieve.
For in time I will seek to test their resolve, and their strengths.
They will all be mine in the end, for I am the Queen of Blades.
None shall ever dispute my rule again.

All hail the Queen of Blades!

Permalänk
Medlem

Varför säger ni att det är få slags i Warcraft 3?

Nightelf: 10
Undead: 11
Human: 10
Orc: 10

Zerg: 11
Terran: 11
Protoss: 11

Detta är utan expansionerna och i Warcraft 3 kan man ha 3 hjältar också vilket ger en extra 3 till varje ras i Warcraft 3.

SueCia: försök gärna skriva lite normalt så vi som inte förstår alla förkortningar som tier 1 och tier 2.

Varför är inte hjältevalet en strategi då? ser jag att min motståndare satsar sin första hjälte på intelligence och vi säger att jag kör night elf tar jag självklart demon hunter för att kunna bränna bort hans mana för att sedan försöka ta kål på honom då intelligence-heroes inte får lika mycket streghth som t.ex en strength-hero och det betyder mindre hälsa.

Själv tycker jag Starcraft är roligare än Warcraft 3, men det är mest av den anledningen att på LAN så kan alla Starcraft och en del orkar inte sätta sig ner och lära sig ett nytt spel och multiplayer är alltid roligare än singleplayer.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Varför säger ni att det är få slags i Warcraft 3?

Nightelf: 10
Undead: 11
Human: 10
Orc: 10

Zerg: 11
Terran: 11
Protoss: 11

Detta är utan expansionerna och i Warcraft 3 kan man ha 3 hjältar också vilket ger en extra 3 till varje ras i Warcraft 3.

SueCia: försök gärna skriva lite normalt så vi som inte förstår alla förkortningar som tier 1 och tier 2.

Varför är inte hjältevalet en strategi då? ser jag att min motståndare satsar sin första hjälte på intelligence och vi säger att jag kör night elf tar jag självklart demon hunter för att kunna bränna bort hans mana för att sedan försöka ta kål på honom då intelligence-heroes inte får lika mycket streghth som t.ex en strength-hero och det betyder mindre hälsa.

Själv tycker jag Starcraft är roligare än Warcraft 3, men det är mest av den anledningen att på LAN så kan alla Starcraft och en del orkar inte sätta sig ner och lära sig ett nytt spel och multiplayer är alltid roligare än singleplayer.

Glömde du inte naga också llr va de nu heter, fiskdjuren, ålsaken duvet-..

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk

blizzard har nämnt i en intervju att dom någon gång skall komma med uppföljaren.. men dom har inte börjat planera något på det iaf:P

men det kommer iaf, och det är bekräftat.

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
För att bli riktigt bra så måste du focusera dig på en ras, dom 2 bästa enligt mångas åsikt är Slayers boxer (100% terran) och Nada ( 100% terran).

Men jag garanterar dig att det inte finns fler strategier i WC3 =).

Nämn 5 strategier som inte kräver att du måste gå tier 1 units först, jag börjar med starcraft och terran då jag gillar terrans strategier:

1: Dropship + 2 tanks. Kan under rätt persons micro äga upp en hel del workers o sätta ekonomin ur spel i minst 20 sekunder.

2: tanks/vullies/SCV´s självklart med minor och siege mode.

3: Wraith rush

4: Dropship / 4 vultures, kan vara dödligare än tankdroppet beroende på motståndarens strat.

5: 1fac fastexp.

I wc3 så räknas knappast varje hero som en strat, av den simpla anledningen att du inte baserar din hero / första units på hans hero, så det är inget speciellt sätt att kontra varje hero på. Dessutom har nightelf 1 tier 2 hero (potm) Som man inte går som första hero på högre nivå.

Vad spelar det för roll om man måste gå tier1 units först? Det är ju en del av spelet, ser inte det negativa i att man måste bygga tier1 units. Men om man verkligen inte vill så kan man väll skippa dom och bygga något torn för att hålla fienden borta + en hero såklart. Men det fungerar inte när man kommer upp i lvl. Som sagt så finns det mer units till varje ras efter expansion än starcraft + en extra hero till varje lag, dessutom finns neutrala heroes.. Så det är omöjligt att det finns fler strategier till starcraft. Sen vilket spel man tycker är bäst får man bestämma själv. Jag tycker WC3 TFT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
Glömde du inte naga också llr va de nu heter, fiskdjuren, ålsaken duvet-..

Naga är ingen spelbara ras i skirmish annars hade jag kunnat nämna spindlarna också, vet inte om det finns några mer som är helt uppbyggda.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan få tag på filmsekvenserna? De är så grymma.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Det ända jag vet om Starcraft och WC3 är att:
Starcraft spelade jag skitlänge, tröttnade aldrig på att lira lite one on one mot polaren. var inte ett enda lan utan lite SC=)

Wc3 höll sig kanske i 2 lan. sen tröttnade man.

Permalänk
Medlem

Man skulle ju kunna säga att Blizzard har ju faktist redan sagt att det blir StarCraft 2.

Nu så hoppade ju en del av teamet som b.la utvecklat Diablo 2, det kan ha något med det att göra, men blizzard brukar ju ha 2 - 3 projekt igång samtidigt och eftersom wow snart är klart och StarCraft: Ghost inte görs helt och hållet av Blizzard så är det nog snart något på gång

Permalänk
Medlem

Vilken server kommer ni att spela på sen?

http://www.worldofwarcraft.com/serverstatus/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Ja det skulle vara coolt med en till ras, men risken är ju att det blir lika obalancerat som WC3 då :(.

En sak att du säger att SC är bättre än War3, det är en smakfråga och allt. Men jag undrar i vilken position du är att säga att War3 är obalanserat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk
Vem får inte rysningar av hennes monolog i slutet?

All hail the Queen of Blades!

Skit, jag har alltid hört det som "Victorious, but not unscawled". Alltid undrat vad "unscawled" betyder xD Men jo Kerrigan är såååå himla bäst. Körde med "Kerrigan" och "Sarah_K" som nicks online för några år sen, heh heh. Sen så har jag den lilla egenheten att jag tycker att hon är grymt attraktiv Och det är EFTER hon blir zerg xD Extremt cool, beräknande, arrogant brud som är sexig på sitt egna unika sätt... det kan inte bli bättre ^_~x sen så låter "Queen of Blades" så jäkla badass också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Någon som vet om man kan få tag på filmsekvenserna? De är så grymma.

War3/SC? För War3 så är det bara att öppna MPQ-filerna i \Movies\ katalogen med ett program i stil med Media Player Classic om du har divx-codec installerad. Tror inte vanliga mediaspelaren funkar, för spelaren får inte bry sig om en viss del av headern (de där MPQ-filerna är nämligen helt vanliga divx-filer med en liten ändring i headern så det står "blizzard" nånstans där).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zioloeth
Man skulle ju kunna säga att Blizzard har ju faktist redan sagt att det blir StarCraft 2.

Nu så hoppade ju en del av teamet som b.la utvecklat Diablo 2, det kan ha något med det att göra, men blizzard brukar ju ha 2 - 3 projekt igång samtidigt och eftersom wow snart är klart och StarCraft: Ghost inte görs helt och hållet av Blizzard så är det nog snart något på gång

ne det var blizzard north som gjorde D2.... men även om en stor del av blizzards inflytelserika personer flyttade så påverkar det knappt utvecklingen av spel.

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion

SueCia: försök gärna skriva lite normalt så vi som inte förstår alla förkortningar som tier 1 och tier 2.

Varför är inte hjältevalet en strategi då? ser jag att min motståndare satsar sin första hjälte på intelligence och vi säger att jag kör night elf tar jag självklart demon hunter för att kunna bränna bort hans mana för att sedan försöka ta kål på honom då intelligence-heroes inte får lika mycket streghth som t.ex en strength-hero och det betyder mindre hälsa.

Själv tycker jag Starcraft är roligare än Warcraft 3, men det är mest av den anledningen att på LAN så kan alla Starcraft och en del orkar inte sätta sig ner och lära sig ett nytt spel och multiplayer är alltid roligare än singleplayer.

Tier 1 är alltså de units som är uppnåeliga med enbart första nivån på huvudbyggnaden sen säger sig resten själv tier 2 tier 3.

Aaaaja, så du går alltid din hero långt efter motståndaren? eller använder du maphack så du ser vilken hero han går? Think again dude. Antingen så avslöjade du att du maphackar nu eller så avslöjade du att du verkligen är ruskigt dålig som gör altar långt efter alla andra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86

Vad spelar det för roll om man måste gå tier1 units först? Det är ju en del av spelet, ser inte det negativa i att man måste bygga tier1 units. Men om man verkligen inte vill så kan man väll skippa dom och bygga något torn för att hålla fienden borta + en hero såklart. Men det fungerar inte när man kommer upp i lvl. Som sagt så finns det mer units till varje ras efter expansion än starcraft + en extra hero till varje lag, dessutom finns neutrala heroes.. Så det är omöjligt att det finns fler strategier till starcraft. Sen vilket spel man tycker är bäst får man bestämma själv. Jag tycker WC3 TFT.

Det är ju det att det förstör friheten att skapa egna strategier. Du kan omöjligt göra en fasttech i war3 PGA 2 anledningar. Han kan massproduca units och äga upp din main, eller det något effektivare är att creepa så mkt man hinner innan man får upp catas och expa naturligtvis, sen döda main. Då ligger man iallafall på lvl 3 om inte mer innan motståndaren hunnit få nytta av sin fasttech.

Aye, du får tycka vad du vill. Men jag har spelat WC3 länge, dock inte lika länge som BW. Men jag har dock MKT större variation av mina strategier i starcraft, jag ser inte möjligheten att kunna variera i WC3 heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
En sak att du säger att SC är bättre än War3, det är en smakfråga och allt. Men jag undrar i vilken position du är att säga att War3 är obalanserat?

Vilken possition har du att ifrågasätta? Jag har ingen speciell possition förutom att jag hänger med i progamervärlden där alla säger att sen senaste eller om det var patchen innan den så blev UD väldigt starka jäntemot Orc. Jag säger sånt som jag vet, jag vet att det är ett obalanserat spel eftersom det alltid visar sig i progamervärlden när ett spel är balanserat. Ett tag var typ top 20 Nightelf eftersom beast master var så otroligt overpowered, och han är ju en nightelfhero så, det är ju dom som drar nytta av han. Dock är han inte speciellt bra nu längre.