World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem

Tjaba där! jag har ett problem med Cosmos.
är en Rogue
Varje gång jag markerar en gubbe och attackerar, så kommer det fram 2 namnskyltar för den gubben, varav ena TÄCKER Combopointsen, helt idiotiskt.
hur ändrar man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeadCanDance
Angående att det känns dyrt så har nog den frågan stötts och blötts i all evighet. Jag kan dock säga så här... har man ett intresse för denna typ av spel så är 100 kr i månaden rena fyndet. Under de perioder jag har spelat mmorpg's så har jag inte köpt ett enda annat spel... Däremot så köper jag en massa spel under den tid jag inte är fast i träsket. Så för mig så är det social katastrof med mmorpg men en ekonomisk vinst!

Precis, blir för tusan nästan billigare att spela MMORPGs än andra spel! Räknar man antalet kronor/timme nöje så är det direkt löjligt billigt.

Jämför med t.ex. HL2 som jag köpte för 450 spänn. Orkade spela det i runt 13 timmar, sen blev det inte mer. 13 timmar spelar jag på en dag i WoW. Är redan uppe i drygt två dagars speltid dvs 50 timmars nöje, och mångdubbelt det lär det bli!

Permalänk
Medlem

Detta är sjukt, spelat oavbrutet sen jag slutade skolan kl.4 utan att ens tänka på att tiden gått, hade lätt kunnat spela 12 timmar till

Dock kunde jag inte börja förrän igårkväll, så är bara level 13.. men går ganska fort uppåt.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Blev level 24 precis. Nu kanske man äntligen kan sova.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

då ligger vi lika

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man tar bort ikoner i UIn? Jag vill nämligen ta bort backpackikonerna. Använder dom aldrig och vill ha min combatlog där istället.

Om det spelar någon roll så använder jag nurfed ui.

Zar, 30 mage på Ravencrest.

Permalänk
Medlem

Någon som haft quest disconnect problem men lyckats fått ordning på den?
Om så så skulle jag hemskt gärna vilja veta vad ni gjorde för att få ordning på det problemet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Galet! Är lvl24 och spelar hur mycket som helst känns det som, och gör allting väldigt optimerat, och ändå känns det som jag inte ens är avarage lvl på Ravencrest. Bara i min guild är många 30+ redan... ;>
Får väl powerlvla denna helgen också då så man kommer ikapp folket ;p

//Weasel - Gnome Rogue - Ravecrest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Galet! Är lvl24 och spelar hur mycket som helst känns det som, och gör allting väldigt optimerat, och ändå känns det som jag inte ens är avarage lvl på Ravencrest.

Vet hur det känns.
lvl 24 human mage här på Ravencrest.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Precis, blir för tusan nästan billigare att spela MMORPGs än andra spel! Räknar man antalet kronor/timme nöje så är det direkt löjligt billigt.

Jämför med t.ex. HL2 som jag köpte för 450 spänn. Orkade spela det i runt 13 timmar, sen blev det inte mer. 13 timmar spelar jag på en dag i WoW. Är redan uppe i drygt två dagars speltid dvs 50 timmars nöje, och mångdubbelt det lär det bli!

Precis, Jag har säkert spelat wow 5 gånger mer än vad jag har spelat hl2/css och och wow har ju varit billigast än dock kostade hl2 329:- då och jag ångrar mig att jag köpte hl2 :/

Permalänk
Medlem

no price is high enough

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Precis, Jag har säkert spelat wow 5 gånger mer än vad jag har spelat hl2/css och och wow har ju varit billigast än dock kostade hl2 329:- då och jag ångrar mig att jag köpte hl2 :/

Sant som ni säger

Ett FPS-spel spelar man ~8timmar sen är det slut då sitter man där med sin kartong som kostade 400kr..

I wow så blir det nytt hela tiden.. Jag själv kan lira det dag in och dag ut. Men jobb ivägen

Permalänk
Medlem

Drog igen BFD IGEN senare på kvällen, inget svärd :(.
Tror det är en enda stor bluff!
Fick tag på Bloodspike dock så det gör inte så mycket längre...

Permalänk
Medlem

För er som bara måste ha ett wow nu när det är slut överallt gå in på spelbutiken.se dom har wow från spanien.. kartongen och manualen är på spanska fast spelet är 100% engelskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Tjaba där! jag har ett problem med Cosmos.
är en Rogue
Varje gång jag markerar en gubbe och attackerar, så kommer det fram 2 namnskyltar för den gubben, varav ena TÄCKER Combopointsen, helt idiotiskt.
hur ändrar man det?

inget svar än.

Permalänk
Avstängd

hur funkar detta speL?... ska man betala i månaden och sammtidigt köpa spelet?,
finns det inget singelplayer så man slipper "hyra" spelet?

citera mig så jag hittar rebakis

tack för svaren

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skate_noffe
hur funkar detta speL?... ska man betala i månaden och sammtidigt köpa spelet?,
finns det inget singelplayer så man slipper "hyra" spelet?

citera mig så jag hittar rebakis

tack för svaren

Det är ett mmorpg så du betalar först för spelet.. och efter det betalar du en månadskostnad på ca 100 pix.

och du måste ha kreditkort för att regga dig

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skate_noffe
hur funkar detta speL?... ska man betala i månaden och sammtidigt köpa spelet?,
finns det inget singelplayer så man slipper "hyra" spelet?

citera mig så jag hittar rebakis

tack för svaren

Ja du köper spelet sedan betalra du i månaden med kredit kort eller Game cards. det finns inget singel player på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Tjaba där! jag har ett problem med Cosmos.
är en Rogue
Varje gång jag markerar en gubbe och attackerar, så kommer det fram 2 namnskyltar för den gubben, varav ena TÄCKER Combopointsen, helt idiotiskt.
hur ändrar man det?

Har du testat detta ?

Välj Cosmos Options -> Interface Settings -> Relocate Tooltip to lower...

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

är servrarna nere eller?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
är servrarna nere eller?

Japp.

Citat:

The European World of Warcraft realms will be restarted over the next few hours to implement a hotfix. All servers will be restarted with 15 minutes notice.

http://forums-en.wow-europe.com/board.aspx?fn=wow-server-stat...

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hur rättar man till moden (t ex: interface), till Eu versionen ifall det är en mismatch till US versionen?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Ja då blir det att vänta då....

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Japp.

http://forums-en.wow-europe.com/board.aspx?fn=wow-server-stat...

Problemen med servrarna har inget med det att göra. Det gjordes på Ravencrest inatt mellan 01 och 02.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga angående Rogues.

Det finns en talent som heter Vigor som ökar energin med 10. Men blir det 10 energi mer hela tiden eller är det något man får aktivera och så varar det i 15sec?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+, 1024 MB DDRAM PC3200, Powercolor ATI Radeon 9800 PRO, WD Raptor 36,7 GB SATA, 200 GB Seagate S-ATA, Hitachi 120 GB ATA

Permalänk
Medlem

Såg detta i Hillsbrand här om dagen. En Tauren Shaman som ser ut som en HUman ? Är det en bugg eller ? Aldrig sett förut iaf.

http://www.kega.se/screens/06.jpg

Permalänk
Medlem

Det är en speciell fisk du ska äta för att bli sån. Finns i Barrens.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Servrarna är uppe nu

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Såg detta i Hillsbrand här om dagen. En Tauren Shaman som ser ut som en HUman ? Är det en bugg eller ? Aldrig sett förut iaf.

Finns ett item som gör så att du blir förklädd till den andra fraktionen ett kort tag. Dock så tror jag inte det finns tillgängligt på level 26, så jag vet faktiskt inte.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F