Permalänk

"Bredbandsrouter" med BRA loggfunktion

Börjar bli allmänt less på dåligt fungerande "bredbandsroutrar" med loggfunktioner som är i bästa fall skrattretande.

Sitter ni inne med några förslag på en bra router med klockren loggfunktion så tar jag gladeligen emot dessa.
Priset för routern bör helst inte överstiga 2000:-

Permalänk

Bästa är väl att köra en server som router lr?

Permalänk
Avstängd

Vill ha liknande tips, då jag i samband med flytt kommer att skaffa trådlöst & går då över till en trådlös "bredbandsrouter" (gärna typ "+100Mbit")

Givetvis skall denna ha ett par "normala" kabel-uttag för mina 2 servrar.

Har någon ett BRA tips om liknande.. Givetvis med BRA loggningsfunktion,
Möjlighet att tidsstyra specifika datorers åtkomst till internet samt möjlighet att spärra åtkomst till div. adware, spyware & andra otrevliga siter för en eller alla datorer.

Förslag mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Vill ha liknande tips, då jag i samband med flytt kommer att skaffa trådlöst & går då över till en trådlös "bredbandsrouter" (gärna typ "+100Mbit")

Givetvis skall denna ha ett par "normala" kabel-uttag för mina 2 servrar.

Har någon ett BRA tips om liknande.. Givetvis med BRA loggningsfunktion,
Möjlighet att tidsstyra specifika datorers åtkomst till internet samt möjlighet att spärra åtkomst till div. adware, spyware & andra otrevliga siter för en eller alla datorer.

Förslag mottages tacksamt!

En linksys WRT54G/GS. Jag har en GS med Sveasoft Alchemy firmware och den har allt du pratar om. Tidsstyrningen och blockningen finns i original firmware men Alchemy är så mycket mer avancerad

Dock vet jag inte vad ni pratar om med en bra loggningsfunktion.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

Här är min loggfunktion, en Level One router...

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
En linksys WRT54G/GS. Jag har en GS med Sveasoft Alchemy firmware och den har allt du pratar om. Tidsstyrningen och blockningen finns i original firmware men Alchemy är så mycket mer avancerad

Dock vet jag inte vad ni pratar om med en bra loggningsfunktion.
http://img173.exs.cx/img173/15/linksys2ri.th.jpg

Hygglo!

Ska kolla närmare på en liknande!

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
En linksys WRT54G/GS. Jag har en GS med Sveasoft Alchemy firmware och den har allt du pratar om. Tidsstyrningen och blockningen finns i original firmware men Alchemy är så mycket mer avancerad

Dock vet jag inte vad ni pratar om med en bra loggningsfunktion.
http://img173.exs.cx/img173/15/linksys2ri.th.jpg

huh.. ligger de IIS eller nån windows embedded på Linksys grejor??

syftar på att sidnamnet heter Log_incomming.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
huh.. ligger de IIS eller nån windows embedded på Linksys grejor??

syftar på att sidnamnet heter Log_incomming.asp

Linksys routrarna använder linux. Är väl något speciellt med asp.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB