Två diskettstationer

Permalänk
Medlem

dagens bästa! blev helt paff över att det fanns en datorentusiast som inte hatar disketter=)

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Visst j*vlar, det är ju första april idag :S blev lite fundersam när de började jämföra hur länge det tar att fylla respektive media och slutsaten var att diskettstationen/disketter var överlägsen - haha.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk

HAHAHA det var det roligaste aprilskämtet hittils i alla fall. TUMMEN UPP

Visa signatur

E2140 1600@2666, 2 GB Corsari 800MHz 2 GB Kingston 667 MHz, MSI P35 NEO-F, 8800 GTS 320 Mb, 74GB Raptor, 500 Gb samsung, 250 GB Maxtor

Permalänk
Medlem

Jag gick på den... fram tills andra sidan.. hahaha måste erkänna att jag blev aningens generad när jag upptäckte hur, vi kan kalla det naiv, jag är så här på morgonkvisten. hahahaha

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Sådärja, då är slutligen beslutsvåndan över det är alltså en diskettenhet man ska ha inte en trög jävla SCSI-disk, och flexibiliteten sen också, perfekt som fickminne då man inte använder den!

ps: härligt att tekniken börjar gå mot svalare saker och inte bara hetare och hetare!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SammyBoy
Jag gick på den... fram tills andra sidan.. hahaha måste erkänna att jag blev aningens generad när jag upptäckte hur, vi kan kalla det naiv, jag är så här på morgonkvisten. hahahaha

Du var inte den enda.
Undrade vad som drivit testarna och göra tester på diskettstationer som var populärt på början av 90-talet.

Hehe, bra test

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Disketter ist teh shieznit!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
äh värrde var det förra året då ni i nyheterna postade att hälften av sweclockers medlemmar skulle bort pga belastningen. Gick på det först men innan jag han skicka ett mail så kom jag på det

hehe det var ett grymt snyggt skämt !

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

Det var ju riktigt kul! Lät seriöst först, men när ni blandade in Seagaten så blevjag fundersam.

Visa signatur

Therse T-shirts were tested on animals. They didn't fit.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul skämt

Visa signatur

3570K | ASUS P8Z77-V | 16 GB RAM | ASUS 1070 GTX | ACER XB27IHU

Permalänk
Medlem

:D:D:D:D:D:D:D

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Diskettstationerna blev inte en grad varmare än rumstemperatur. SCSI-disken däremot blev 49 grader varm under användning vilket är ytterliggare ett nederlag för Seagate

Haha

Visa signatur

HEJA ERROLL!

Permalänk
Medlem

Jag ska lätt investera i en extern USB-floppy. Prestandad verkar verkligen svårslagen.

Permalänk
Medlem

haha äääääääg

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem

"Båda diskettstationerna i testet är kompetenta enheter som till och med lyckades slå Seagate Cheetah på fingrarna."

haha

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk
Medlem

Haha jag läste den seriöst tills de började påstå att disketten slår en Seagate 15k på fingrarna.
Jag råkar äga en sån disk också

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

hehe, trodde först det var något seriöst när jag såg bilden, men ändå tänkte jag, "vem bryr sig om diskettsationer? måste vara ett aprilskämt"

Permalänk

DOH! fan typiskt att luras på morgonen, dumförklarad fan det är jag redan DOH!

Permalänk
Hedersmedlem

Hahaha. Lysande Nästan så man blir sugen på att sätta upp Floppy RAID!

Permalänk
Medlem

Haha jag TÄNKTE väll!

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Var lite fult att den pluppade upp kl. 00.00 idag också :p.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Haha, den var bra

Permalänk
Medlem

Frågan jag vill ställa är om komplett.se faktiskt har hjälpt till med skämtet.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
äh värrde var det förra året då ni i nyheterna postade att hälften av sweclockers medlemmar skulle bort pga belastningen. Gick på det först men innan jag han skicka ett mail så kom jag på det

haha, fan vikket bra skämt, missade det tyvär..men jag hade säkert gått på det..:)
visst är det en skön känsla när man kommer på att "aha, det är ju 1:a April ju, jag är ägd

Första tanken med disketterna var självklart 1:a April skämt, eftersom jag gick in på swec för att leta sånna men sen när jag kollade igenom så tänkte jag att "aha, dom kanske är seriösa då"..för jag trodde det skulle stå typ "April April" när man tryckte på "Läs produkttestet"..blev dock fundersam när jag såg diagrammet på hur lång tid det tar att fylla en diskettstation respektive Seagate 15k

Rolig idé pojkar

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Hahaaa, helt underbart skämt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt. Men man fattade illa kvickt att det var april skämt.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Fan vilka grymma! Vill ha! *drool*

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Tråkigt

Ditt inlägg? Ja, en aning.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Hahaha riktigt bra gjort!

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt