Två diskettstationer

Permalänk
Medlem

haha. den va skön

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
dagens bästa! blev helt paff över att det fanns en datorentusiast som inte hatar disketter=)

Jag har min svartsprayade floppy kvar och tänker inte ge upp den i första taget ;).
T.ex. mina drivrutiner till raiden ligger på diskett... Inget fel på disketter inte

Permalänk
Medlem

Hehe, dom har tillomed länkat till den här artikeln på 64bi..ehh..ja menar 128bits.se De rolga är att några verkar tro att det inte är ett skämt i forumet på 64...128..32..ähh..bits.se

Permalänk
Medlem

jag fattade fan inget, utan bara skummade igenom och fattade inte den stora poängen med det hela. Kollade sen kommentarerna för att jag skulle se era kommentarer som jag förväntade skulle vara ungefär:"men omfg, jag behöver ingen diskettstation" "diskettstationer är så 90tal.." och så vidare.. FAn va jag är dum

jävligt rolig grej i alla fall fast jag blev ju lurad allt för länge, jag måste lära mig att läsa ordentligt och inte skumma igenom och se på bilder

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

Men om man nu är händig, kan man inte då byta till en röd ?
Kanske inte världens roligaste skämt.. men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Här har vi testat överföringshastighet mot kapacitet, alltså hur lång tid det tar att fylla 100% av lagringsutrymmet på en diskett jämfört med hela diskutrymmet på SCSI-disken. Det tar otroliga 7100 sekunder att fylla SCSI-disken, men bara 40 sekunder att fylla en diskett.

Någon som är intresserade av riktiga prestandamonster?
Har lite 20MB och 40MB SCSI-diskar...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den ligger inte med under "Senaste produkttest"

Permalänk
Medlem

hm tror jag ska ta och montera in min igen

Permalänk
Medlem

Fast diskettens betydelse har ju trots allt inte försvunnit. Köper du en ny burk med bara SATA diskar så blir det svårt att installera typ Windows utan lämpliga drivisar på en diskett = )

Permalänk
Medlem

Haha! Har väntat på sweclockers aprilskämt ett tag nu, väl värt det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Kul aprilskämt

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk

Finfin artikel.
Bästa aprilskämtet jag sett i år.

Någon som sett något annat datanörd skämt?

//DigitalEmu

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk

Undar hur pass bra dom överklockar dom där floppy drivarna..det var det enda jag sakna i artikeln.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk

Jag har den svarta Sony-diskettstationen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antrax
jag fattade fan inget, utan bara skummade igenom och fattade inte den stora poängen med det hela. Kollade sen kommentarerna för att jag skulle se era kommentarer som jag förväntade skulle vara ungefär:"men omfg, jag behöver ingen diskettstation" "diskettstationer är så 90tal.." och så vidare.. FAn va jag är dum

jävligt rolig grej i alla fall fast jag blev ju lurad allt för länge, jag måste lära mig att läsa ordentligt och inte skumma igenom och se på bilder

haha ungefär samma här. fast jag läste det mesta Tyckte det va lite skumt men tänkte int emycket mer på det , sen gick jag hit för att kolla och då slog det mig.. 1 april

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Förra året var man inte liite ledsen, när swec skulle bantas, som någon sa tidigare i tråden..

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Om man spänningsmoddar en vanlig floppy kan man få bättre prestanda då? Någon som testat att kyla floppyn med kolsyresnö?

Permalänk
Medlem

Klockren!

Permalänk
Avstängd

uhm, ni verkar ha lite problem... detta är inget skämt?
helt vanligt produkttest, dock ett mycket, mycket ovanligt sådant xD...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
uhm, ni verkar ha lite problem... detta är inget skämt?
helt vanligt produkttest, dock ett mycket, mycket ovanligt sådant xD...

Du får studera texten litegrann kanske? Finns en del lustigheter där

64bits har gjort det mest välgjorda skämtet hitills.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
uhm, ni verkar ha lite problem... detta är inget skämt?
helt vanligt produkttest, dock ett mycket, mycket ovanligt sådant xD...

Diskettstation har bättre prestanda än den snabbaste SCSI-disken....ja det kanske är sant

Permalänk
Medlem

Det "produkttestet" väcker ju gamla minnen

När man hade spel på 15 disketter och hade suttit i en halvtimme och installerat...
sista disketten, tadaa tadaa tadaa tadaa tadaa CRC-error sånt
glömmer man inte i första taget

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
"Om du redan har en diskettstation men vill ha en till så kan USB-varianten rekommenderas varmt, eftersom den även kan användas som USB-minne om man i förväg sätter i en diskett i enheten."

Bwahaha

Skrattade rakt ut när jag läste den... synd bara att jag inte var första att posta det då

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk
Medlem

Fyfan, jag fattade inte alls först att det var ett aprilskämt. Jag tänkte att det var recensenten som var totalt dum i huvudet
Jag satt och tänkte något i stil med "fan vad dum han är, som säger att floppy har blivit populärt igen". Jag hatar verkligen diskettstationer, och jag förväntade mig en massa gnäll här men så var det ju ett aprilskämt, heh.
Jag var inte så förvånad över att de hade gjort ett produkttest på "Två Diskettstationer" då de gjort en del tester på lite mer udda produkter den senaste tiden.
Helt okej aprilskämt men roligare har man hört.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Det "produkttestet" väcker ju gamla minnen

När man hade spel på 15 disketter och hade suttit i en halvtimme och installerat...
sista disketten, tadaa tadaa tadaa tadaa tadaa CRC-error sånt
glömmer man inte i första taget

15?

Jag tankade hem spel (Quake, Duke Nukem 3D etc.) när jag var hos brorsan för många år sedan och dem tog jag hem genom att splitta filerna till 30-35 disketter Gissa om alla disketterna var felfria

Permalänk
Medlem

tog tid för mig att förstå att detta var ett aprilskämt,,, tyckte bara det var urbota dumt att ljämföra hårdisk mot en seagate...

jaja, najs gjort iaf

EDIT: där skulle stå en hårdisk mot en diskett(enhet) såklart...

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk

Fantastiskt kul
Sjyst att Seagate fick på tafsen i testerna

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

kunde ni inte komma på något bättre? så himla uppenbar