Permalänk
Medlem

Snabbknapper + winamp = ?

Mina snabbknappar för play/stop/foward/prev funkar inte med winamp.
Det är den medföljande trådlösa tangentbord som jag fick med min HP dator. Snabbknapparna fnkar fint med Windoes media player och I realplayer behöver jag ha fönsteret uppe. I Winamp funkar arken mina snabbknappar eller dem vanliga knappar winamp har som är ZXCVB.

Nån som vet vad man kan göra?

Permalänk

har du slagit igång "Global Hotkeys" om inte testa slå igång dom så borde det funka

Permalänk
Medlem

redan testat det

Permalänk

Jag har samma problem.. De fungerar i andra program, men inte winamp. Har iofs inte testat global keys än, får göra det när jag kommer hem.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

man får ju lägga till dem under global keys i winamp...

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
man får ju lägga till dem under global keys i winamp...

Hur då?
Ingeting händer när jag trycker på dem när jag ska lägga till.

Permalänk
Medlem

ZXCVB funkar inte utanför winamp.

Funkar inte vanliga "global hotkeys", använd ett annat program som hanterar snabbknappar till winamp bättre, nämligen detta.

Just nu har jag dessa bundna:

CTRL+ALT+UPPIL = PLAY/PAUSE
CTRL+ALT+NEDPIL = STOP
CTRL+ALT+VÄNSTERPIL = PREVIOUS TRACK
CTRL+ALT+HÖGERPIL = NEXT TRACK

Binder du en snabbknapp på tangentbordet till exempelvis just den kombination jag har till "STOP", kan du ju få det att funka som du vill.

Personligen tycker jag det går skitsnabbt att trycka CTRL+ALT+UPPIL till exempel, så det vore bara ganska slapp att ha BARA EN knapp till just detta.

Gör som du vill...

Permalänk
Medlem

Jag vill ju använda mina speciella snabbknappar och inte hållap med att trycka flera knappar smatidigt.

Permalänk

slå igång hotkey å sen sä får du väll ställa in dom.... mitt compaq usb tangentbord funkar det på

Permalänk
Medlem

Jag kan slå igång hotkeys. Ställa in andra knappar förutom dem som är ämnade för stop/play/låtbyte.

Permalänk

kan posaty en bild på hur mitt ser ut om man bara hittar nått ställe att hosta bilden på....