Permalänk
Medlem

För mycket bas

Mitt logtech x-530 funkade bra i några dagar men sen blev det för mycket bas plötsligt.
Jag har audigy 2 ZS och försökt att sänka basen i dem medföljande programmen som Sorround Mixer och THX setup console. Men det verkar inte funka så bra. Basreglaget på själva basen är på min.
Förrut kunde jag ha alla volymkontroller (högtalare + bas + dator) på halv utan att det lät för mkt. Nu tar basen över helt.
Jag kanske har caliberat fel? Första gången jag gjorde det då var inte basen dminerade utan det blev så några dagar efter.
Jag kan verkligen inte sätta fingret på problemet. Finns det andra sätt att änka basen på?
Jag vill inte ändra det i själva spelaren eftersom det också påverkar sateliterna som har för lite bas.

Permalänk

Du kan kanske ändra det i windows.

Startmenyn>Program>Tillbehör>Underhållning>Volymkontrollen

Klicka sedan på "Avancerat" under "Play Control" volym mätarn.
(Du måste bocka för "Avancerade kontroller" under "Alternativ" menyn uppe i hörnet för att få fram dessa inställningar)

EDIT: Skulle rekomdendera att sätta på Advanced EQ>Techno under fliken "Effects", "Audio Clean-up" och ev. "CMSS 3D".
Låter underbart då!:)

EDIT: En Logitech x-530 kan väl knappast pumpa ut FÖR mycket bas:p

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

man kan väl inte få för mycket bas?
I lördags bankade vi in åtta högtalare på
ungefär 80W var i en kompis stereo, som vi kopplade
till datorn sen. Det var najs!

Permalänk
Medlem

Re: För mycket bas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rakio
Sorround Mixer och THX setup console. Men det verkar inte funka så bra. Basreglaget på själva basen är på min.

Du har inte råkat sätta igång en EAX-effekt? Kolla så att allt är avstängt i EAX Console...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.