Permalänk
Medlem

Segt med DI-604

När jag testar med tptest får jag bara ca 250kbs donwload. Brukade ha runt 6 mbit förrut. Uploaden är som förr på ca 600kbs.
Det är 2 datorer som är kopplade till routern. När jag gjorde testet så var den andra datorn avstängd så det kan ju väl inte ha påverkat det hela?
Att installera ny firmware funkar inte heller. Så vad kan man göra? Reseta modemt och återställa allt?

Postade det här i dilink tråden men det kanske går snabbare med en egen tråd. Det verkar att flera andra har problem med sina dlinks 604 nu.

Permalänk
Medlem

Provat att starta om modemet?

Alla D-Link 604 verkar har mer eller mindre problem med värmen...
Räcker oftast med en omstart.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur men jag lyckades fixa problemet på annat sätt. Nu så fungerar inte modemet utan routern bara, utan jag måste ha den inkopplat. Konstigt värre men mitt internet funkgar rätt och snabbt åt båda datorerna.
Ska tänka på värmen nästa gång problem uppstår. Är det då inte bättre att stänga av modemt under natten då den inte används då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
Alla D-Link 604 verkar har mer eller mindre problem med värmen...
Räcker oftast med en omstart.

Vadå alla? jag har en, har även installerat ett flertal åt kompisar, alla fungerar perfekt!

OnT: Vad får du för TP-test värden?

Permalänk
Medlem

När det var problem så fick jag ca 600kbs på upload och 250kbs download.
Nu fungerar det som vanligt och jag har 6mbit i dl.

Permalänk
Medlem

trevligt att det funkar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperone
Vadå alla? jag har en, har även installerat ett flertal åt kompisar, alla fungerar perfekt!

OnT: Vad får du för TP-test värden?

"Mer eller mindre" då menar jag vissa har det, andra har det inte alls. Helt från&till.