Permalänk
Medlem

Har fyra nya.

Vad tycks?

Permalänk
Avstängd

ruggigt nice bilder, gillade den första som fan

här kommer jag med 3 st

http://portfolio.trulle.nu/annat/flower.gif
http://portfolio.trulle.nu/annat/lighthouse.gif
http://portfolio.trulle.nu/annat/broken_home.gif

Permalänk
Medlem

Här kommer en till bild!
Lyckades fånga en "Splash" på bild!
Otroligt kul

Samma motiv fast utan det blåa filtret:

http://hem.bredband.net/emil2000/splash1small2.jpg

Permalänk
Medlem

(Jag vet, jag vet. - Macro är uttjatat )

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Snygga bilder. Men din hemsida, på den står det att jag använder en gammal webbläsare, hur ny måste man ha egentligen? Opera 8 är väl inte så gammal?
Sen verkar det som att teckenkodningen är fel också.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Musikälskare

Är ny på det här med foto teknik etc

Bilderna är tagna med en ixus 700, inte det bästa ljuset dock (lysrör + natt)

Är dom godkända ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Relik 📜

Fick min digitalkamera igår. Måste säg att jag är grymt impad över kvalitén för att vara en kamera för 1480 inkl frakt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

http://ades.mine.nu/bilder/IMG_0767.jpg

lycksele djurpark 2 juli 2005

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Fick en 350D med 2GB snabbt minneskort idag

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får låna min morbrors scanner imorgon (lördag) så jag kan scanna över de bilder jag har tagit och sen lägga upp dem här.
Skall senare köpa en fotoscanner när jag har råd

Permalänk
Medlem

Här är lite bilder jag tagit dom senaste dagarna. Dom är kraftigt nerminskade:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Filips_Bilder...

Teaser:

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Borås djurpark

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Här är lite bilder jag tagit dom senaste dagarna. Dom är kraftigt nerminskade:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Filips_Bilder...

Fina bilder, men studiobilderna skulle behöva lite bättre blixtuppsättning tror jag. Fast jag gissar på att du inte har några så det är ok.
*längtar tillbaka till skolan där han hade tillgång till studio*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Borås djurpark

Hmm du kanske bör se över dina inställningar. Högdagrarna var väldigt utfrätta. En EOS 350D kan väl ta i råformat, prova med det, då kan du ställa in mer i lugn och ro framför datorn och se vad som är lagoma inställningar.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Fina bilder, men studiobilderna skulle behöva lite bättre blixtuppsättning tror jag. Fast jag gissar på att du inte har några så det är ok.
*längtar tillbaka till skolan där han hade tillgång till studio*

"Studiobilderna" är tagna på mammas och pappas säng med några A4-papper under. Enda ljuset kom från en nattlampa riktad rätt upp i taket (=nästan helt mörkt i rummet=låååång slutartid). Med tanke på detta är jag jäkligt nöjd med resultatet

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj

Hmm du kanske bör se över dina inställningar. Högdagrarna var väldigt utfrätta. En EOS 350D kan väl ta i råformat, prova med det, då kan du ställa in mer i lugn och ro framför datorn och se vad som är lagoma inställningar.

Ja alla bilder är tagna i råformat men speciellt bild nr 3 och 6 har jag slarvat lite med i C1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag gillade bild nr 2 med husen och vattnet. Bra jobbat Rippo

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Tack
Bilderna är tagna i Kroatien btw..

Permalänk
Medlem

Lite promotionalbilder som jag utarbetar tillsammans med ett Svenskt dragracingteam.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Tagen med en Olympus Mini-mju Digital

Från senaste övningen med Insatsplutonen

Tunneln efter öresundsbron

På väg från Paris till Angers

Precis lyft från Paris på väg hem.

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem

Kamera: Nikon F100
Objektiv: Nikkor 35-80mm

Dessa bilder är scannade på en rätt gammal scanner. Så bilderna är mycket snyggare i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Är ingen vidare fotograf men kan ju lägga upp en bild.
Ni kan väl gissa motivet iallafall

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Lite promotionalbilder som jag utarbetar tillsammans med ett Svenskt dragracingteam.

Nice!

Du vet inte vart man kan ladda ner raw-exempelfiler från din kameramodell? Pga. storleken har jag inte hittat något. Arbetar lite på ett program som... gör saker... med råa filer. Vad är hemligt just nu.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ebtrox
Ni kan väl gissa motivet iallafall

Däcket på en gammal jordbrukstraktor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Nice!

Du vet inte vart man kan ladda ner raw-exempelfiler från din kameramodell? Pga. storleken har jag inte hittat något. Arbetar lite på ett program som... gör saker... med råa filer. Vad är hemligt just nu.

Tackar! 8 Megapixel från en 1.3x-sensor är väl inte så pass extremt, men kan nog skaka fram .raw-filer på 120MB från ett Phase One P25-bakstycke åt dig. På tal om det så tillkännagav Phase One nyss att de släpper en P45:a med 39 effektiva megapixlar lagom till jul. Jag vet vad jag önskar mig i julklapp.

Skickar PM med mer info om jag får Burnei när du tagit över världen med ditt hemliga program.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Nice!

Du vet inte vart man kan ladda ner raw-exempelfiler från din kameramodell? Pga. storleken har jag inte hittat något. Arbetar lite på ett program som... gör saker... med råa filer. Vad är hemligt just nu.

vad är raw bilder?

om det är extremt stora bilder så har jag en på rymden i .tiff format som är 208 mb

glömt vart jag fått den ifrån, men min dator hänger sig typ om jag försöker öppna den

vill ni ha?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Däcket på en gammal jordbrukstraktor?

Det stämmer bra det!

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Medlem

Har massa negativ och en del förstorade (positiv?) som jag kan scanna. Men jag orkar inte

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!