kommer XBOX 360 att klå datorn????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
du kan inte enbart kolla på mhz:en och bara dra den slutsatsen att den är bättre eftersom det är en helt annan arkitektur . Carmack har tex sagt att de cpu:er som finns i de moderna konsolerna bara har 50% av prestandan av de moderna PC cpu:erna . Du måste tänka på att en konsol ändå måste vara kostand effektiv för företaget så de gör en sån liten förlust som möjligt (både m$ och sony kommer göra det) vilket leder till att de väljer så billiga komponenter som möjligt .Detta lede till att de valde en multi core cpu vilket gör att de får mycket prestanda för pengarna . Men skulle IBM lansera x360s cpu till MAC så skulle den räknas som en budget processor .

Men grejen är att utvecklarna uttnyttjar konsolernas hårdvara otroligt mycket vilket gör att de kommer få fram hur många snygga spel som helst . Tänk på vad de fått fram på ps2 som bara har en xbox som bara har en 700mhz och 64 mb i minne . Dock tror jag att vi kommer se stora skillnader mellan en konsol och en pc om bara nåt år

Du ska VERKLIGEN ta det som Carmack säger med en bunke salt, det är väl känt att han ljuger om konsoler och talar väldigt högt om PC. Och jag hoppas att du inte menar att det är billiga CPUs som sitter i konsolerna? Har du en aning om hur mycket CELL kostar? Och Xenos är redan en generation före X1800 korten, så på den fronten så är iallafall X360 långt före PCn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Du ska VERKLIGEN ta det som Carmack säger med en bunke salt, det är väl känt att han ljuger om konsoler och talar väldigt högt om PC. Och jag hoppas att du inte menar att det är billiga CPUs som sitter i konsolerna? Har du en aning om hur mycket CELL kostar? Och Xenos är redan en generation före X1800 korten, så på den fronten så är iallafall X360 långt före PCn.

Det kan ju vara så att CELL inte massproduceras, utan den finns bara i några få exemplar.

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att tycka att _Xbox_ (1) har bättre grafik än vad dagens datorer klarar? Iofs så har jag ju ett ganska gammalt kort i min dator, X850xt pe. Men still, Halo är många gånger snyggare än BF2 i 1600 x 1050 med allt på högsta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är jag ensam om att tycka att _Xbox_ (1) har bättre grafik än vad dagens datorer klarar? Iofs så har jag ju ett ganska gammalt kort i min dator, X850xt pe. Men still, Halo är många gånger snyggare än BF2 i 1600 x 1050 med allt på högsta..

'

Ja tycker att xbox grafiken suger, blir så suddigt på tv:n går inte å jämföra med datorn..

Och ja tror inte att Halo är lika Detajlerat som BF2 är..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är jag ensam om att tycka att _Xbox_ (1) har bättre grafik än vad dagens datorer klarar? Iofs så har jag ju ett ganska gammalt kort i min dator, X850xt pe. Men still, Halo är många gånger snyggare än BF2 i 1600 x 1050 med allt på högsta..

Halo är snyggare på PC än xbox, BF2 är snyggare än Halo på PC.
Du kan ju alltid prova att köra datorn till tv:n och se vilket som är snyggast då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Du ska VERKLIGEN ta det som Carmack säger med en bunke salt, det är väl känt att han ljuger om konsoler och talar väldigt högt om PC. Och jag hoppas att du inte menar att det är billiga CPUs som sitter i konsolerna? Har du en aning om hur mycket CELL kostar? Och Xenos är redan en generation före X1800 korten, så på den fronten så är iallafall X360 långt före PCn.

'

Sen när har det varit känt att carmack Ljuger ?, säger han det har han antagligen fått kolla på utvecklings kitet . Fast jag tog jag bara han som ett exempel , finns flera som har skrivit om det . Även om det finns rätt kraftfulla cell cpu:s så är dom som sitter i konsolerna gjorda för att vara så kostnads effektiva som möjligt , budget versioner alltså . Dock räknar de med att utvecklarna ska uttnyttja dem fullt ut .

http://www.computerandvideogames.com/r/?page=http://www.compu...

Xenso ligger före tekniskt men även här beror det på att de ville ha fram en kostnads effektivt lösning till grafiken vilket ATI´s nya chip var . Men den körs faktiskt långsammare än en x850xt och delar också minne med med cpu:n .

Jag är väldigt positiv till de nya konsolerna , det enda jag föröker säga är att ur ren prestanda synvinkel är inte de nya konsolerna bättre än en modern pc (från det jag har läst). Men en konsol kör inte nåt operativsystem vilket gör att den kan utnyttja hela prestandan åt spelet till skillnad från en PC . Så jag tror absolut inte att en modern PC slår en xbox 360 spelmässigt i dagläget . Dock tror jag att de framtida spelmotorerna och grafiska effekter kommer funka bättre på hårdvaran som kommer finnas tillgängligt på PC om nåt år .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
'

Ja tycker att xbox grafiken suger, blir så suddigt på tv:n går inte å jämföra med datorn..

Och ja tror inte att Halo är lika Detajlerat som BF2 är..

Halo är så härligt på öppna landskap bannor, mega snyggt. En annat spel med enormt snygg grafik, PGR2.
Xboxen har ju iprincip gjord av beg. delar när den släpptes. 733 MHz? Vad jag minns fanns P4or på 1.6 GHz på den tiden. Geforce 3?! Geforce 4 till datorer hade släppts någon månad innan Xbox.
Hur är det med xbox 360 då? Ja här har vi ju framtid. 3.2 GHz tripple core får ju många att dregla. Bara en 3.2 dual core kostar väldigt mycket pengar (2700 kr sist jag kolla?). Den har ett grafikkort som är iklass med nästa generation bästa kort (GF87xxGTX och X28xxXT). Jag tror att Xbox 360 kommer att utklassa datorn, grafikmässigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Halo är så härligt på öppna landskap bannor, mega snyggt. En annat spel med enormt snygg grafik, PGR2.
Xboxen har ju iprincip gjord av beg. delar när den släpptes. 733 MHz? Vad jag minns fanns P4or på 1.6 GHz på den tiden. Geforce 3?! Geforce 4 till datorer hade släppts någon månad innan Xbox.
Hur är det med xbox 360 då? Ja här har vi ju framtid. 3.2 GHz tripple core får ju många att dregla. Bara en 3.2 dual core kostar väldigt mycket pengar (2700 kr sist jag kolla?). Den har ett grafikkort som är iklass med nästa generation bästa kort (GF87xxGTX och X28xxXT). Jag tror att Xbox 360 kommer att utklassa datorn, grafikmässigt

I typ en vecka eller så Datorn kommer ju självklart gå om väldigt snart efter släppet av xbox. Om inte lite innan igen

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Halo är så härligt på öppna landskap bannor, mega snyggt. En annat spel med enormt snygg grafik, PGR2.
Xboxen har ju iprincip gjord av beg. delar när den släpptes. 733 MHz? Vad jag minns fanns P4or på 1.6 GHz på den tiden. Geforce 3?! Geforce 4 till datorer hade släppts någon månad innan Xbox.
Hur är det med xbox 360 då? Ja här har vi ju framtid. 3.2 GHz tripple core får ju många att dregla. Bara en 3.2 dual core kostar väldigt mycket pengar (2700 kr sist jag kolla?). Den har ett grafikkort som är iklass med nästa generation bästa kort (GF87xxGTX och X28xxXT). Jag tror att Xbox 360 kommer att utklassa datorn, grafikmässigt

Utklassa PC:n grafiskt lär den inte göra då man antagligen man kan ha samma effekter på PC fast i högre upplösning . Det xbox 360 kommer utklassa pc:n i är att köra alla spel flytande vilket de flesta PC andvändare inte kan på samma grafiska nivå (under det första året iaf) . Och det där med hårdvaran har jag redan täckt i min tidigare post , Cpu:n mostsarar inte en pentium 9ghz vilket många tror utan är "bara" runt 6ggr snabbare än den i xbox:en . Men det är ju ett jävligt stort kliv för utvecklarna . Tekniskt sett är pc:n bättre än konsolen men konsoler är till för spel och inte för multitasking som PC vilket gör att konsoler givitvis är mycket bättre på det planet (prismässigt) .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är jag ensam om att tycka att _Xbox_ (1) har bättre grafik än vad dagens datorer klarar? Iofs så har jag ju ett ganska gammalt kort i min dator, X850xt pe. Men still, Halo är många gånger snyggare än BF2 i 1600 x 1050 med allt på högsta..

Ja eller? ... men visst jag kan hålla med om att på min xbox ser en del spel hyffsade ut på nån meters håll.

Att Halo skulle vara många gånger snyggare än BF2 finns det ju inget som helst vett i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Utklassa PC:n grafiskt lär den inte göra då man antagligen man kan ha samma effekter på PC fast i högre upplösning . Det xbox 360 kommer utklassa pc:n i är att köra alla spel flytande vilket de flesta PC andvändare inte kan på samma grafiska nivå (under det första året iaf) . Och det där med hårdvaran har jag redan täckt i min tidigare post , Cpu:n mostsarar inte en pentium 9ghz vilket många tror utan är "bara" runt 6ggr snabbare än den i xbox:en . Men det är ju ett jävligt stort kliv för utvecklarna . Tekniskt sett är pc:n bättre än konsolen men konsoler är till för spel och inte för multitasking som PC vilket gör att konsoler givitvis är mycket bättre på det planet (prismässigt) .

Sa jag verkligen att 3 x 3.2 är 9.6 GHz?
Nej!
Tänk bara att kunna använda en av de 3 kärnorna till fysik! MUMS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Sa jag verkligen att 3 x 3.2 är 9.6 GHz?
Nej!
Tänk bara att kunna använda en av de 3 kärnorna till fysik! MUMS!

nej jag sa inte det heller . Påpekade att många andra gör det .

Jo kommer bli spännande att de vilka spel som kommer i framtiden . Blir rtcw2 xbox360 exklusivt kommer jag definitivt köpa en

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk

Jag kommer att fimpa min säck med skit till data när nya Xbox kommer. en nya xboxen kommer ha så jävla mycker mer power än min data har nu.. jag menar, futtiga 1.93 Ghz Vs. 3x3.2 Ghz? Kanske att Xboxens pocessorer inte är lika skarpa, men bara 1 av dom 3 som kommer finnas i xb360 kommer att "slita ut ögona på data processorn och stoppa dom i dennes kallingar så den kan se när den sparkar skiten ur den". Men kommer det inte vara så att om man vill ha samma ögongodis som Xb360 kommer erbjuda så måste man punga ut dubbla kosing när det gäller data delar? ^^
Näj.. den som lever får se, vem vet om inte nya bx360 kommer att suga ballekulinga la la la?

Visa signatur

Pints of Guinness makes you strong.. oh, and YOU look like I need a drink.

Permalänk

Men den kostar ju så mkt ;P vem vill lägga ut så mkt för en spelmaskin. Liksom 4000 ... nej tack och sedan spelen, går på 500-700 usch!
Nej! En rejäl prissänkning på spel iaf, sedan kommer jag vänta ett år ungefär och köpa den billigare. Precis som jag gjorde med min nuvarande Xbox.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Hedersmedlem

...Och som alltid kommer man se bättre prestanda på konsoler - hårdare testning och bara en målplattform. PC:n dras alltid med minsta gemensamma nämnare-problemet.

Permalänk
Medlem

PS3 kommer ju förövrigt att vara bättre än XBOX 360.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
nej, och vilka säger det?
ja och nej.
kancke vi vet inte.

Kanske*

Permalänk

haha, det var det dummaste jag hört på länge. slå en signal när ett FPS spel är skönare att spela på konsol...

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
PS3 kommer ju förövrigt att vara bättre än XBOX 360.

Enligt siffrorna så är PS3:an överlägsen 360 ja. Men det är mest upp till spelutvecklarna (iaf till en början) hur snygga de vill att spelen ska vara. Bara för att PS# är kraftigare betyder det inte att det blir 2x så snyggt.
Sedan för min del så handlar det ganksa mycket om kringutrustningen. Live t.ex låter ju nite fel. MS har ju lite erfarenhet av det också så det förväntar jag mig att det ska vara.