Permalänk
Medlem

Okej, försöker här också då ni verkar mer kontaktbara på oberoende forum än genom eran egen supportmail.

La en beställning i fredags som ska ha blivit skickad i förrgår (måndag) men jag har inte fått något kollinummer. Det enda som står under 'Kollinummer' i orderhistoriken är 'EXIT', vilket också länkar till postens paketsök med just det som sökord. Det ger självklart inga träffar och det vore fruktansvärt trevligt om det gick att få fram ett faktiskt nummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Sidan ger ju inte direkt ett stabilt intryck... På telefonen är den direkt usel...

Kan inte annat än hålla med.

Sidan verkar designad för touch, men den är inte responsiv. Näe, den gamla var bättre. Vem fasen beställer från dustin från en touch-enhet egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecarion:

Har fortfarande inte fått tillbaka min studentstatus - ingen fri frakt, och jag behöver göra en beställning.

Kan jag Pm'a här i forumet eller är detta ett problem som fortfarande åtgärdas?

För övrigt har chatten varit offline hela dagen - iaf enligt sidan.

Vad beställde du? Jag får fri frakt på MyPack, men inte på Varubrev, så det verkar vara nån bugg eller inställning dom glömt bara. Det fixas säkert snart.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Vem fasen beställer från dustin från en touch-enhet egentligen?

Det skulle vara intressant att se Dustins statistik över hur många köp/surfningar som görs för dom olika "enheterna" som finns.
Jag skulle bli oerhört förvånad om platta/telefon skulle få mer än nån enstaka promille, och har jag rätt varför gör man då en sida som ska se bra ut på platta/mobil?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

skulle "fönster-shoppa" bland ssd:er... hmm hårdvara>Server & Storage.. nähä inte där
Datorkomponenter då?? ... nope
Datorutrustning & tillbehör > 200 menyer senare.. hittade dom
man ska kanske söka på SSD direkt för att sen klicka sig till första som dyker upp, sen klicka på sata 2,5"... sen får man 2-3 över hela skärmen typ som jag inte kan sortera alfabetiskt.. ok väljer en annan affär

påminner om Sonys eget PS4-forum.. ingen ordning, meningslösa bilder över hela skärmen

ni kanske ska uppgradera till ett äldre gränssnitt Dustin

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Studentstatus fixad - tackar

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Hedersmedlem

All orderhistorik är fortfarande försvunnen. Man undrar hur många som drabbats.

Edit: Ringde och frågade. Inget besked och det verkar vara kaotiskt. Långa väntetider för att vara Dustin.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ev en till "bugg"
"Din order är på väg"-mailet saknar kollinummer.
finns dock när man loggar in i orderhistorik.

Står så här längst ned
Din order har nu lämnat vårt lager. Leverans sker med Posten eller Jetpak. Du kan följa din försändelse genom att klicka på respektive kollinummer ovan.

något kolli ovan finns dock inte i mailet

Permalänk
Inaktiv

Börjar bli riktigt irriterad nu. La en order på två produkter mån den 25:e aug. En av produkterna va restnoterad och skulle komm in efter 1-2 dagar. Den andra stod som tilldelad.

Loggat in och kollat hela tiden för att se status.

Men nu den 3:e så har den första produkten äntligen kommit in men då gick den andra produkten över från tilldelad till restnoterad istället. Så ordern kommer aldrig iväg!

Va fan är problemet? Skriv inte inom 48 timmar om det inte tar det, och om det blir problem skicka ett mejl så man vet vad som händer.

Det här är andra gången det blir såhär. Förra gången jag la en order i jan/feb och då tog det 16 dagar.

De svarar inte på mejl heller.

När gick Dustin från att vara en bra butik till en skitbutik?

Blir inga mer beställningar från dem i framtiden. Tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubsocka:

Okej, försöker här också då ni verkar mer kontaktbara på oberoende forum än genom eran egen supportmail.

La en beställning i fredags som ska ha blivit skickad i förrgår (måndag) men jag har inte fått något kollinummer. Det enda som står under 'Kollinummer' i orderhistoriken är 'EXIT', vilket också länkar till postens paketsök med just det som sökord. Det ger självklart inga träffar och det vore fruktansvärt trevligt om det gick att få fram ett faktiskt nummer.

Samma problem här men fick kollinummret "CANCEL", enligt kundtjänst beror det på en felskanning när kollit gick iväg. Paketet går ej att spåra då dustin själva inte vet vad det har för kollinummer och det hade inte kommit till utlämningsstället idag när den vänliga personalen där sökte igenom sitt lager.

Att man tidigare kunnat lita på att paketen kommer fram dagen efter verkar man kunna glömma nu, kundtjänst tyckte att jag kunde höra av mig om jag inte fått paketet till på fredag em.

Den nya hemsidan är förfärlig, det går ju inte att hitta något utan att använda sökfunktionen och sen får man en oöversiktlig lista på produkter, nästa köp blir nog från en annan leverantör tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ni möjlighet att sänka priset på DT 990 32 ohm nu när ni har sänkt 250 ohms modellen?
Ni skulle göra en gammal swec'are en rejäl tjänst

Syftar på denna nuvarande prissänkning som ni har:
https://www.dustinhome.se/product/5010786342/dt-990-250-ohm

Mvh,

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror att prissorteringssorteringen inte har gjort sin matteläxa den här veckan...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Passade på att orderkomplettera den enda kvarvarande aktiva, restade ordern på det kontot igår när jag skulle fråga om historiken. Ingenting har lagts till på ordern trots detta, så nu får jag nog strunta i Dustin för närvarande och handla av någon annan. Tråkigt.

Jag bad killen på orderavdelningen om kompletteringen genom att ange märke och och exakt artikelnamn på produkten, men fick genast att till svar att det inte dög då han måste ha artikelnummer. Jag frågade då försynt om det inte var hans jobb som säljare att ta reda på det. Svar: "Njea, då måste jag gå ut på webben och söka!". Jaha?
Jag fick alltså sköta jobbet åt er försäljare medan han väntade, och navigera igenom er tämligen hopplösa sida och leta upp artikelnamnet åt honom. Inte heller en bra upplevelse. Han var trevlig i tonen hela tiden, men vad hjälper det om ingenting fungerar och jag själv får göra jobbet? Detta var Dustin/företagskonto-sidan som har fungerat bra tidigare.

En sista fråga: Varför har ni helt ändrat kundnummerna? Inte en siffra är samma.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Så inte ens Dustin själva kan (heller vill då den är så dålig) använda sidan längre.
Bra jobbat!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

All orderhistorik är fortfarande försvunnen. Man undrar hur många som drabbats.

Edit: Ringde och frågade. Inget besked och det verkar vara kaotiskt. Långa väntetider för att vara Dustin.

Har bara orderhistorik på när jag köpte PowerDVD 13 ultra 2013-09-29, dom andra äldre är borta.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Varför envisas butiker med lekskoledesign numera.
Gör 2 sidor istället, en för dom som envisas med pekande, och en för den överväldigande majoriteten som har riktig skärm och precisionen från en mus.

Det var inget fel på förra siten !
Vill ni känna er fräsha och innoverande så byt logo.

Bedrövligt dustin, bedrövligt.

Håller med på alla punkter. Fick en liten chock när jag kom in på sajten. Herre min skapare, allt fler sajter ser ju ut som en blogg nu för tiden. Inte ett uns av kreativitet eller fantasi - bara färdiga, generic themes. Digital pandemi var ordet sa Bull.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara kommentera att jag funderar starkt på att byta leverantör bara just för att hemsidan är för katastrofal just nu.
Det går inte att filtrera eller söka på det sättet som innan. Hur kan man ens överväga att lansera en sida som är 10-steg tillbaka?!
Nä, ni har nog skjutit er i foten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sheppus:

Samma problem här men fick kollinummret "CANCEL", enligt kundtjänst beror det på en felskanning när kollit gick iväg. Paketet går ej att spåra då dustin själva inte vet vad det har för kollinummer och det hade inte kommit till utlämningsstället idag när den vänliga personalen där sökte igenom sitt lager.

Att man tidigare kunnat lita på att paketen kommer fram dagen efter verkar man kunna glömma nu, kundtjänst tyckte att jag kunde höra av mig om jag inte fått paketet till på fredag em.

Den nya hemsidan är förfärlig, det går ju inte att hitta något utan att använda sökfunktionen och sen får man en oöversiktlig lista på produkter, nästa köp blir nog från en annan leverantör tyvärr.

Visar sig att jag inte heller fått något SMS idag vilket tyder på att antingen har det blivit fel eller så har paketet inte gått iväg.
Såg nu att mitt kollinummer i orderstatistiken är ett ihopkok
xxxxxxxxxxx-xxxxx-0205791403-19
Kollinr?-Landskod?-Dustin knr?-EID?
Har prövat söka på alla kombinationer men utan resultat.

Permalänk
Avstängd

Använder ni feedback länken som finns på deras hemsida? Jag tro min har blivt röd )

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Det skulle vara intressant att se Dustins statistik över hur många köp/surfningar som görs för dom olika "enheterna" som finns.
Jag skulle bli oerhört förvånad om platta/telefon skulle få mer än nån enstaka promille, och har jag rätt varför gör man då en sida som ska se bra ut på platta/mobil?

Off topic, men:

Promille? Enormt många surfar enbart på telefon och surfplatta idag och dessa folk ökar i antal hela tiden. Enligt min erfarenhet är dessa människor är oftast otekniska men köper trots det ofta ny teknik så som telefoner och surfplattor för uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Visar sig att jag inte heller fått något SMS idag vilket tyder på att antingen har det blivit fel eller så har paketet inte gått iväg.
Såg nu att mitt kollinummer i orderstatistiken är ett ihopkok
xxxxxxxxxxx-xxxxx-0205791403-19
Kollinr?-Landskod?-Dustin knr?-EID?
Har prövat söka på alla kombinationer men utan resultat.

Inget SMS idag här heller, tror faktist inte paketet gått iväg alls för så här lång tid brukar ju inte posten ta på sig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

100kr

Permalänk
Inaktiv

Det är inte lätt att använda er nya sida, jag har skickat lite feedback och hoppas att er försäljning inte dyker allt för mycket innan ni fått ordning på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja ser ut som att priset är den enda skillnaden, men isåfall blir ju frågan istället varför man väljer att lägga till en ny (men samma) produkt istället för att ändra priset på den befintliga?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

100:- mer plus en extra bild för nr1 (dyr bild får jag säga!)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Uppdatering på mitt paket utan SMS.
Fick brev från posten nu att paketet går att hämta.
Kollinumret stämmer inte alls överens med det som dustin hade på sidan.
Så något fel i systmet har ni.

Permalänk
Medlem

Hej Dustin.

Jag anser följande:
Förändring är bra, så länge den leder till förbättring.

Även förändring som resulterat i försämring kan också vara bra, om man direkt inser sitt misstag, ber om ursäkt till de som drabbats och åtgärdar försämringen med högsta prioritet. Det visar att man lyssnar, lär och ger de som påverkas av försämringen hopp om att framtida förändringar bör vara mer genomtänkta.

Men att försvara en förändring som resulterat i försämring är aldrig någonsin ett bra tillvägagångssätt då det förmedlar nonchalans och med hjälp av lite theory crafting, så tror jag att följande hänt ligger bakom era beslut:

Chefens 17-år gamla son spenderade flera timmar på skapa en mode-blogg med design inspirerad av sin surface pekplatta och gick för att visa denna "asballa design" för pappa Chefen.

Sonen insåg på vägen till pappans kontor att hans mobiltelefon bara hade några % batteri kvar och när han kom fram till kontoret så satt pappan tyvärr i ett viktigt samtal, så sonen lämnade skissen över sitt mästerverk på pappans skrivbord och sprang tillbaka till sitt rum för att byta till en annan mobiltelefon.

Pappa chefen hade suttit i en av sina mycket bekväma och exklusiva skinnfåtöljer, med ryggen mot dörren till sitt kontor så han uppfattade inte att sonen varit förbi kontoret.

Chefen gick och satte sig vid skrivbordet för att fortsatta arbetet med att utvärdera olika designförslag från den mycket prestigefyllda designfirman (av ett rent sammanträffande att det råkade vara chefens svåger som ägde designfirman, världen är allt bra liten ibland) och nästa förslag fattade chefen direkt tycke för!
Det var en helt makalös design som påminde honom om någonting, Men han kunde inte sätta fingret på vad det var.
Chefen hade dock en svag misstänkte om att det kan ha varit hans sekreterare som i något ärende köpt en produkt med liknande design, men vem orkar hålla koll på sådant... designen var ju hur som helst asball.

Chefen utropade "Denna ska vi ha!" och kastade således resten av designerna i papperskorgen.
Nu kände chefen att han gjort sig förtjänt av en belöning och lade sig i soffan på kontoret för att ta en tupplur.

Sonen som äntligen gått de flera hundra meterna fram och tillbaka till sitt media rum noterade att pappa nu sov i soffan.
Eftersom sonen visste att pappan inte gillade att bli störd såvida han inte först signalerat att det var okej för sonen att tilltala honom så tog sonen istället nycklarna till en av pappans SUVar och körde de 400 meterna till sonens polare Carl-Willhelm för att diskutera vilka från privatskolan som skulle bjudas in till nästa fest.

Efter att ha blivit upphämtad av privatchaffören vid 09:30 tiden så anlände chefen till kontoret straxt innan klockan 11 för att presentera sitt val av design för sina anställda.

Alla i styrelsen tyckte att det var en toppen design och chefen kände sig väldigt stolt och nöjd då han åter igen verkar ha imponerat på sin styrelse.
Han kunde faktiskt knappt minnas sist någon inte höll med och berömde honom över hans beslut, det var nog ett par år sedan sist, men vem har tid att komma ihåg vad ex.anställda tyckte och tänkte.

Chefen återvände från tankarnas värld lagom tills mötet börjat lida mot sitt slut och eftersom alla verkade optimistiska kring valet av design så förklarade tyckte Chefen att det kunde vara roligt att ge dom en liten utmaning också, så han bestämde att den nya designen skulle ersätta den befintliga e-handelsbutiken 2 veckor senare, på Fredagen den 29:e Augusti 2014.

Han avslutade mötet med sin vanliga catch phrase "OCH INGEN BETALD ÖVERTID".

Dustin: Det känns som om jag lade mer energi och tid på min theory crafting än vad som kan ha lagts ned på projektet för att byta ut websiten men det jag undrar är givetvis hur pass nära verkligheten jag kom?

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus

Permalänk
Medlem

Har samma problem som KRZ (Häromdagen)

Beställde den 25:e då fanns alla 3 produkter "hemma" enligt sidan.

Sen så var en produkt restad, 48h.
Efter det så fick jag en annan produkt tilldelad.
Sen försvinner ytterligare en produkt som blir restad, varför? ni vet ju om att jag har betalt en produkt!
Just nu är det 2 produkter tilldelade och den som var restad 48h står att "Bekräftad Beräknad lev. 2014-09-02" och det var i tisdags, nu är det fredag.
Det ska inte ta 2 veckor för ett paket att levereras om det står att ni har det hemma, även om det står 1-2 dagar, så anser jag det inte ska ta sån tid att få det levererat till centrala Göteborg.

Ska vi se det rent krasst så lånar ni pengar av mig, just den här ordern är en på ett privatkonto och relativt lågt värde, 1115kr.
Pengarna betalade jag 2014-08-25 när jag beställde, jag är ingen bank.

Har handlat av er i många år, tolererat att ni separerade företag och privatpersoner, och nu har ni bytt mina kundnummer igen, osv. Ni skickar inte längre mail eller svarar på inskickat ärende/problem. Hemsidan är en katastrof och jag får en allmänt bitter uppfattning av ert företag i er nya kostym, har skickat feedback men där får man ingen större information heller. Ni har även rensat ut de tidigare produktnummrena, så man kan inte hitta de tidigare produkterna...
Liknar mer och mer CDON.

Blir det inte skärpning snarast så stänger jag samtliga konton för nära och kära, och de företagskonton som jag har tillgång till.

Nu ska vi vara glada.
Har ni möjlighet att styra upp vad som händer med min order.
Byt gärna ut den där kabeln till valfri VIT 10m+ CAT-kabel, så att ordern kommer förhoppningsvis kommer iväg.
Vill ni ha mer pengar så får ni ringa.

Med vänliga Hälsningar
Mats Turesson

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Det verkar som att er sms-avisering/orderlista inte fungerar som den ska. Jag har en order på er hemsida som fortfarande visas som "Restnot." Inga andra meddelande har skickats men jag fick brev-avi igår om att paketet låg hos postombudet.

Edit:
Under datorkomponenter så saknas kategorin "Hårddiskar/Lagring".
Om man ska leta efter kablar till datorn så finns det inte samlat utan är utspritt beroende på vilken kategori man befinner sig under.
Inget står i bokstavsordning vilket gör att man måste läsa igenom alla kategorier/underkategorier noggrant för att utesluta att det man letar efter inte ligger där.