Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Jag frågade Dustin exakt den frågan via mail för någon vecka sen och fick svaret att det tyvärr ännu inte finns i deras nya system. Men man kan ringa in och manuellt be om specifik faktura.

Skrivet av mxn:

I det fall man behöver ett kvitto, går det att få tag på digitalt någonstans? Det står tidigare i tråden att man kan ladda hem en PDF-version av fakturan i sin orderhistorik, men jag hittar inte denna möjlighet. Letar jag dåligt eller är den möjligheten borttagen?

Den möjligheten finns inte just nu på hemsidan, men om du skickar ett PM med ordernummer så kan vi maila ut ett kvitto.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av MB76:

Vad är det som har hänt med Dustin Home?
Har inte handlat där på ganska länge men när jag gjorde det så funkade allt smärtfritt, snabb leverans, snabba utbyten på garanti mm.

La nu en beställning i måndags på Photoshop elements 12, Lagerstatus: Skickas omgående
Det står fortfarande bara Bekräftat i min orderhistorik, alltså inte skickat ut det än?
All min gamla orderhistorik är dessutom helt borta.

Skicka ordernr på PM så kollar vi på vad som har hänt.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Noterade att det nu går att förhandsboka iPhone 6 hos er nu. Dock är jag medveten om att ni har haft stora problem de tidigare lanseringarna. Hur ser ni på situationen? Kommer ni få in några mobiler till lanseringen? Är samtliga redan reserverade?

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Var hittar jag prenumeration på nyhetsbrevet? Vill få det skickat till en sekundär mail istället för den jag har kopplad till min användare.

Tyvärr kan vi endast skicka nyhetsbrev och ordererkännade till den mailen ni har registrerad på ert konto.
Om ni vill kan vi ändra mail men då går alla utskick till den mailadressen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Hej

Hur lång tid brukar det ta att få svar via mail?

Behöver göra en RMA på ett headset och skickade ett mail till kundservice@dustinhome.se den 8 september.

Är detta fortfarande rätt sätt att gå tillväga för att göra en RMA till er?

Mvh
Woundead

Skickades från m.sweclockers.com

För tillfället har kundservice mycket att göra och vi beklagar svarstiden på mailen.
Du kan alltid testa att kontakta dem på 08-553 44 900 för att höra hur det går med ert ärende.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Oväntat dålig service

Hej

Jag har köpt de flesta av mina elektronikprylar av dustin. Har tyckt att det funkat bra fram tills de senaste gångerna och överväger nu att helt ge upp. Bra priser och snabba leveranser har varit ett vinnande koncept tidigare. Samt smidig kontakt när det varit något tjall.

Nu till mitt senaste fall. Jag beställde ett uppgraderingspaket till min dator. Inga värstinggrejer men iallafall, det var ett kampanjerbjudande med ett Asus Z97-A och en Intel 4690K i paket för 2999 kr, med ordinarie pris 3595 kr. Enligt lagerstatusen var det grönt, det fanns mer än 10 i lager. Eftersom jag beställde på torsdagskvällen den 11/9 räknade jag med att få grejerna på måndagen. Jag betalade med internetbanken som jag brukar. Kanske osmart men jag föredrar att ha affärerna uppklarade. Betalningserkännande och orderbekräftelse kom på mailen.

Döm om min förvåning när jag inte fick något paket på måndagen. Och inte på tisdagen heller. Kollade mailen varje dag och inget kom. Gick in på hemsidan och såg där på ordern att min produkt var restad, såg då att lagerstatusen var ändrad till beställningsvara. Märkligt, tänkte jag, att de fortfarande har paketet som kampanjvara, till samma pris, utan att de verkar ha den hemma ens.

I fredags hade jag fortfarande inte hört något så då skrev jag ett meddelande till kundservice och påpekade att ni har produkterna som ingår i paketet och kan väl skicka dem i ett paket till mig. Jag har ju ändå betalt i förväg. Jag fick inget svar på det. Idag ringde jag till kundservice och påpekade samma sak och fick då svaret att det inte var riktigt samma sak eftersom paketpriset bara gällde när dustin hade köpt in produkterna till paketpris. Något som isåfall gör det här med ordinarie pris tämligen relativt.

Det har gått en vecka sen jag skulle ha haft varorna om dustin hade skött sig. Det är inte jättelång tid, men jag har lagt ut pengar och vill ha varorna. Och i sämsta fall klara besked om när de kan komma.

Nu tryter tålamodet,
Grave.

PS: Ringde just för att ja, annullera ordern, men då sa killen att de just skickat grejerna. Så kan det gå. Så nu är alltså varorna på väg. Verkar för bra för att vara sant, men jag får väl återkomma och berätta om det.

Visa signatur

Jag är odugllig på otroligt många saker.

Permalänk
Skrivet av Mowge:

Ja, vi har satt ner priset rejält, den sålde slut väldigt snabbt men det kommer in mer senare i veckan.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av kraggel:

Hej!

Har upptäckt när du begär ett nytt lösenord på Dustinhome
så står ditt personnr i mejlet!

Skandal!

Åtgärda detta!

Vi beklagar detta, något har blivit fel i det här fallet. Vi tar det vidare och säkerställer att det inte ska kunna upprepas igen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

När jag testade lösenords reset för 18 dagar sedan så fick jag INTE mitt personnr i mailet (och jag har handlat på faktura på dustin så dom har det).
Med andra ord så har dom ändrat nåt sedan dess om det nu inte är så att det skiljer sig mellan kund och kund som det gör med tidigare ordrar/osv.

Har fortfarande ej fått något svar på "Så jag måste fråga hur lagrar ni lösenord/kundinfo/etc nu?"
Detta tolkar jag tills vi får svar som att dom inte har tillräcklig säkerhet för tillfället!

Vi lägger största vikt vid att all kundinfo har ett högt skydd. Vid systembytet har vi behållit den starka kryptering av samtliga kunders lösenord som vi hade tidigare, dessutom har vi infört https på hela sajten, inte bara inloggningssidorna.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Skicka ordernr på PM så kollar vi på vad som har hänt.

Paketet skickades ut i torsdags och jag kunde hämta det i fredags så är inte längre ett problem, även om ledtiden var alldeles för lång (beställde som sagt på måndagskvällen).
Varför skickas det förresten ut paketaviseringar via mail när det står sms avisering på eran hemsida?
Sjukt jobbigt för oss omoderna som inte har mail i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Ja, vi har satt ner priset rejält, den sålde slut väldigt snabbt men det kommer in mer senare i veckan.

Där ser man, första rektionen "för bra för att vara sant"

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Swans M10

Hej!

Beställde Swans M10 av Er och leveransen gick fort! Eloge för det!

När jag kommer hem och öppnar paketet så ser jag att andra lådan där innehållet finns har varit öppnad.
Öppnar och ser att högtalarna inte kommer i sina vita påsar utan kommer inplastade.

Så jag kommer nog returnera varan. Eller så vill jag ha reducerat pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Vi lägger största vikt vid att all kundinfo har ett högt skydd. Vid systembytet har vi behållit den starka kryptering av samtliga kunders lösenord som vi hade tidigare, dessutom har vi infört https på hela sajten, inte bara inloggningssidorna.

Hej,
Samma starka kryptering av kunders lösenord som ni hade tidigare?
http://www.sweclockers.com/nyhet/17951-dustin-i-blasvader-for...

En annan fråga, jag la en order i måndags förmiddag. Varan fanns i lager. Dock står det fortfarande status bekräftad. Vad innebär det?
Är varan skickad?
Tidigare så har varorna alltid skickats samma dag. Men nu har jag fortfarande inte fått något kolinummer.

Permalänk
Skrivet av sensoite:

Hej,
Samma starka kryptering av kunders lösenord som ni hade tidigare?
http://www.sweclockers.com/nyhet/17951-dustin-i-blasvader-for...

En annan fråga, jag la en order i måndags förmiddag. Varan fanns i lager. Dock står det fortfarande status bekräftad. Vad innebär det?
Är varan skickad?
Tidigare så har varorna alltid skickats samma dag. Men nu har jag fortfarande inte fått något kolinummer.

Vi har uppdaterat skyddet och idag har vi hög säkerhetsnivå när det gäller vår kunddata.
PM:a in ditt ordernr så kollar vi på det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Har ett nära relation till en person som arbetar inom dustin.. Och det berättades att flera personer som jobbat där i flera år för första gången har gråtit på arbetsplatsen pga av allt stress och skit som händer där nu.. Så Dustin arbetarna har det inte lätt.. Fattar inte hur Dustin som är ett sånt pass stort företag kan ha gjort en sådan här stor tabbe,, Och att det tagit sååå lång tid för att rätta till det.

Det var tråkigt att höra, den situationen är inget jag känner igen men alla våra anställda har gjort en strålande insats den senaste tiden, om någon skulle må så som du beskriver så erbjuder vi självklart fullt stöd och stöttning från företagets sida.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av kraggel:

Hej!

Beställde Swans M10 av Er och leveransen gick fort! Eloge för det!

När jag kommer hem och öppnar paketet så ser jag att andra lådan där innehållet finns har varit öppnad.
Öppnar och ser att högtalarna inte kommer i sina vita påsar utan kommer inplastade.

Så jag kommer nog returnera varan. Eller så vill jag ha reducerat pris!

Det låter konstigt, hör av dig antingen via telefon 08-553 44 900 eller via email: kundservice@dustinhome.se så kollar vi på det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

När skickas ordrar på eftermiddagen? Beställning långt innan 16 men än har inget hänt än.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

[QUOTE="Dustin Home;14788094"]

Skrivet av fläsklägg:

Hej Dustin,

I November köpte jag ett par Audio Technica ATH-M50S från er. Nu är det tyvärr så tråkigt att 3,5mm-kontakten har gått av vid den innersta svarta ringen på pinnen och hänger på snett. Täcks detta av garantin? Mer än 9 månader ska väl ändå en hörlurskontakt överleva? Jag är inte jättesugen på att försöka böja tillbaka den och riskera att spetsen går av och fastnar i min iPad och därmed förstör hörlursjacket.

Mvh

Hej!

Osäker på om det täcks av garantin. Jag föreslår att du kollar med vår kundservice, de borde kunna hjälpa dig med det. Du kan nå dem antingen via telefon 08-553 44 900 eller via email:
kundservice@dustinhome.se[/QUOTE]

Fått svar tidigare om att det troligen inte gör det.

Däremot så undrar jag om ni kan plocka in en reservsladd i sortimentet så att jag kan ge mig på att reparera dom själv? Skulle vilja ha den raka 2.5m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Ja, vi har satt ner priset rejält, den sålde slut väldigt snabbt men det kommer in mer senare i veckan.

Vill ni utveckla detta? Kommer det komma in fler exemplar? Kommer de i så fall att delas ut i turordning eller kommer tex företagskunder att gå före?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av macmann1:

När skickas ordrar på eftermiddagen? Beställning långt innan 16 men än har inget hänt än.

Skicka ordernr i PM så kollar vi på status för din leverans

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag är en gammal kund hos er på Dustin. Jag beställde och betalade grejer den 21:a september. Grejerna fanns i lager, så självklart förväntade jag mig få leverans någon dag senare. Det enda jag har fått är en bekräftelse på att jag har betalat. Det är också det enda jag kan se i min lista över ordrar. Ingen information om varför grejerna inte har blivit ivägskickade. Visst, det har inte gått så många dagar, men i normala fall brukar grejerna skickas nästa dag om det finns i lager.

Jag skapade ett ärende kring detta igår på er sajt, men vad jag förstår har ni inte ens öppnat det (status är "skapat"). Jag vill ha grejerna, och de var i alla fall i lager när jag lade beställningen, och jag förstår inte varför de inte har blivit skickade ännu? Vad är problemet? Ni är ju kända för er snabba logistik, men en veckas leveranstid som det nu minst kommer bli, med annalkande helg, är inte acceptabelt.

Jag har självklart förståelse att man kan ha inkörningsproblem med ett nytt system och allt det, men att inte få veta något skapar förvirring och irritation. Om ni inte kan skicka min order, så informera gärna mig så jag kan besluta huruvida jag ska vänta längre på er leverans eller begära återbetalning, och köpa varorna hos någon annan.
Anledningen till att jag vänder mig till er i den här kanalen hos Sweclockers, är för att det är endast här jag har sett aktivitet från Dustins håll.

Hoppas ni löser era problem gällande både webbsidan och leveranserna snabbt, för just nu tror jag ni förlorar rätt många affärer. Att bygga förtroende tar tid, att förlora det går fort.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag beställde en liten UPS från Dustin 16:33 igår. Fick besked två timmar senare om att ordern var expiderad. 12:20 idag fick jag ett SMS från Posten om att jag hade ett paket att hämta Det gick alltså i princip lika fort att köpa den via nätet som om jag tagit mig till en butik. Imponerande. Tack för snabb service.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att nya hemsidan är svårnavigerad och omständig. Gillade den gamla, förstår inte varför ni ändrade den. Annars har jag alltid varit nöjd med eran service, och pålitliga leveranser. Dock inte gillat fraktpriset på större saker som stora skrivare och tv som skickas på pall, det borde ni justera. Annars är jag helnöjd och handlat av er under många många år.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Jag kan fortfarande inte nå er hemsida, dag 11 nu.

Jag har fått köpa från clasohlson, webhallen, kjell.com istället.
Om ni hade en fysisk butik hade jag gått dit, men...

Dag 26 - fortfarande ingen framgång - hemsidan är verkligen onåbar.

Boven i dramat (som jag skrev för 19 dagar sen) är Dustins hemsidas IPv6 konfiguration.
Av någon anledning fungerar SSL-kopplingen/certifikat-hanteringen annorlunda vid http-till-https-vidarebefordringen när man kommer in via IPv6 istället för IPv4, den funkar inte mot alla IP-adresser (och ja, jag har provat att stänga av brandväggen helt).

Man skulle väl kunna argumentera att jag inte borde köra IPv6 hemma, men efter att ha gjort det i 15år, konstaterat att ALLA andra IPv6-sidor fungerar (även IPv6-only sidor), så säger jag bara att Dustin borde inte ha ett AAAA-record på sin hemsida om de inte supportar det.

Jag har varit i behov av olika saker (verktyg, projektorduk, krone-verktyg, controllerkort) och det är minst sagt trädigt att behöva söka upp dessa prylar från andra handlare, men det har gått på något sätt.

Eftersom jag tagit upp detta problem flera gånger i den här tråden utan minsta gehör så antar jag bara att det aldrig kommer lösa sig. Men det ska bli intressant att se när problemet sprider sig i takt med att IPv6 rullas ut även i hemmen.

Permalänk
Skrivet av iBigs:

Hej.
Jag är en gammal kund hos er på Dustin. Jag beställde och betalade grejer den 21:a september. Grejerna fanns i lager, så självklart förväntade jag mig få leverans någon dag senare. Det enda jag har fått är en bekräftelse på att jag har betalat. Det är också det enda jag kan se i min lista över ordrar. Ingen information om varför grejerna inte har blivit ivägskickade. Visst, det har inte gått så många dagar, men i normala fall brukar grejerna skickas nästa dag om det finns i lager.

Jag skapade ett ärende kring detta igår på er sajt, men vad jag förstår har ni inte ens öppnat det (status är "skapat"). Jag vill ha grejerna, och de var i alla fall i lager när jag lade beställningen, och jag förstår inte varför de inte har blivit skickade ännu? Vad är problemet? Ni är ju kända för er snabba logistik, men en veckas leveranstid som det nu minst kommer bli, med annalkande helg, är inte acceptabelt.

Jag har självklart förståelse att man kan ha inkörningsproblem med ett nytt system och allt det, men att inte få veta något skapar förvirring och irritation. Om ni inte kan skicka min order, så informera gärna mig så jag kan besluta huruvida jag ska vänta längre på er leverans eller begära återbetalning, och köpa varorna hos någon annan.
Anledningen till att jag vänder mig till er i den här kanalen hos Sweclockers, är för att det är endast här jag har sett aktivitet från Dustins håll.

Hoppas ni löser era problem gällande både webbsidan och leveranserna snabbt, för just nu tror jag ni förlorar rätt många affärer. Att bygga förtroende tar tid, att förlora det går fort.

Skicka ordernr i PM så kollar vi på vad som har hänt.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av sensoite:

Hej,
Samma starka kryptering av kunders lösenord som ni hade tidigare?
http://www.sweclockers.com/nyhet/17951-dustin-i-blasvader-for...

En annan fråga, jag la en order i måndags förmiddag. Varan fanns i lager. Dock står det fortfarande status bekräftad. Vad innebär det?
Är varan skickad?
Tidigare så har varorna alltid skickats samma dag. Men nu har jag fortfarande inte fått något kolinummer.

PM:a ditt ordernr så kollar vi på det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Vill ni utveckla detta? Kommer det komma in fler exemplar? Kommer de i så fall att delas ut i turordning eller kommer tex företagskunder att gå före?

Vi återkommer med info när vi får in en ny leverans, kommer någon gång nästa vecka. Nej, det är fritt fram för alla.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexanderkoponen:

Jag har varit i behov av olika saker (verktyg, projektorduk, krone-verktyg, controllerkort) och det är minst sagt trädigt att behöva söka upp dessa prylar från andra handlare, men det har gått på något sätt.

Tack vare hur pass bra dustins sida/sök/kategorier/sortering/etc funkar så går det ju fortare att leta reda på saker i en mängd andra butiker.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa den 240GB Intel 530 SSD jag fått mail från er om som ska kosta 999:-. Men går jag till sidan så kostar den helt plötsligt 1299:-(som verkar vara ert vanliga pris). Provar jag lägga den i varukorgen och gå till kassan så sänks dock priset med 25 öre
Vad händer?

Permalänk
Medlem

Jag börjar faktiskt fundera på om inte Dustins ägare har slagit vad (heller nåt liknande) med några andra rika personer (som ger dom mer stålar om dom vinner än vad dustin hade dragit in) om hur snabbt dom kan köra företaget i botten.
Heller har dom blivit uppköpta av några som kör företaget i konken så deras andra företag ska gå bättre?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!