Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det ENDA positiva med den nya sidan är att ni i alla fall lyckades att INTE gå tillbaks till att skicka lösenord i klartext (hurvida dom sparas är ju en annan sak dock).
Jag antar att ni har gjort om kundsystemen/säkerhet/etc i och med denna nya sida då ni klagade på att det var svårt att implementera krypterade lösenord på den gamla sidan (vilket ni lyckades lösa på mindre än 24tim när kunder började säga upp konton/media/etc).
Så jag måste fråga hur lagrar ni lösenord/kundinfo/etc nu?

Inget svar på denna fråga?
Ska vi tolka det som att ni inte bara lyckades sabotera hemsidan/design/filter/sökningar/etc utan även säkerheten med?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Uppdatering på mitt paket utan SMS.
Fick brev från posten nu att paketet går att hämta.
Kollinumret stämmer inte alls överens med det som dustin hade på sidan.
Så något fel i systmet har ni.

+1 på den! Fick samma dåliga upplevelse!

Hade jag fått ett SMS så hade det både besparat mig tid och bensin pengar.

FRUKTANSVÄRT DÅLIGT AV DUSTIN ATT LANSERA EN SÅDAN SKIT PRODUKT (deras nya hemsida)

Permalänk
Medlem

Hmm... Kan inte hitta mycket information om amds nya Never settle space men undrar om dustin deltar i detta? Då ni är de enda som har just det kort jag är ute efter. Det framgår inte heller på hemsidan om ni gör det eller inte vilket är lite smått irriterande antar jag. Nog för att jag iof tycker er nya hemsida ser helt ok ut men den blir nog bättre när allt är klart. Men som sagt deltar ni i never settle eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titane:

Har samma problem som KRZ (Häromdagen)

Beställde den 25:e då fanns alla 3 produkter "hemma" enligt sidan.

Sen så var en produkt restad, 48h.
Efter det så fick jag en annan produkt tilldelad.
Sen försvinner ytterligare en produkt som blir restad, varför? ni vet ju om att jag har betalt en produkt!
Just nu är det 2 produkter tilldelade och den som var restad 48h står att "Bekräftad Beräknad lev. 2014-09-02" och det var i tisdags, nu är det fredag.
Det ska inte ta 2 veckor för ett paket att levereras om det står att ni har det hemma, även om det står 1-2 dagar, så anser jag det inte ska ta sån tid att få det levererat till centrala Göteborg.

Ska vi se det rent krasst så lånar ni pengar av mig, just den här ordern är en på ett privatkonto och relativt lågt värde, 1115kr.
Pengarna betalade jag 2014-08-25 när jag beställde, jag är ingen bank.

Har handlat av er i många år, tolererat att ni separerade företag och privatpersoner, och nu har ni bytt mina kundnummer igen, osv. Ni skickar inte längre mail eller svarar på inskickat ärende/problem. Hemsidan är en katastrof och jag får en allmänt bitter uppfattning av ert företag i er nya kostym, har skickat feedback men där får man ingen större information heller. Ni har även rensat ut de tidigare produktnummrena, så man kan inte hitta de tidigare produkterna...
Liknar mer och mer CDON.

Blir det inte skärpning snarast så stänger jag samtliga konton för nära och kära, och de företagskonton som jag har tillgång till.

Nu ska vi vara glada.
Har ni möjlighet att styra upp vad som händer med min order.
Byt gärna ut den där kabeln till valfri VIT 10m+ CAT-kabel, så att ordern kommer förhoppningsvis kommer iväg.
Vill ni ha mer pengar så får ni ringa.

Med vänliga Hälsningar
Mats Turesson

http://acutehawk.com/sweclockers/2014-09-05_dustin.PNG

Dold text

Uppföljning på mitt tidigare inlägg.
Tydligen ligger de 3½ dag efter i ärendeförfrågningar. Skickade den 2/9 och fick svar eftermiddag 5/9.

Citat:

Denna order lämnar oss i eftermiddag.

Allt finns nu i lager och vi ber om ursäkt för att det har tagit lite tid.
Vi har ett helt nytt system och det har gjort att vi har kommit efter lite grann.
Men din order är på väg och den bör vara hos er i början av nästa vecka.

Tackar Mikael på Dustin för uppföljning.
Vet dock inte om meddelandet här triggade igång snabbare uppföljning, hoppas det inte påverkat, med tanke på de som snällt väntar.

Hoppas att paketet kommer, fortfarande helt oförändrad status i orderhistoriken.
Som privatperson kan man inte ställa för höga krav anser jag, men hade jag beställt från ett av företagen så börjar tid kosta mycket pengar.

Det gäller att de positiva erfarenheterna väger mer än de negativa, när beslut ska tas.

Edit: 2014-09-09

Citat:

Igår 2014-09-08 kom det ett mail att det blivit paketerat och har lämnat lagret.
Vilket innebär att Mikael, inte lyckats få iväg det. Hmm.
Idag har det kommit fram en Avisering att jag kan hämta ut paketet. Dock är det närmare 2 veckor för sent.
På hemsidan kan jag fortfarande inte se det aktuellta Kolli-nr.

Jaja verkar ha löst sig för denna gång.

Med vänliga hälsningar
Mats Turesson

Uppdatering
Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Jag blir bara besviken när jag försöker använda nya sidan =(
Vilken makalös dynga !, man får känslan att designern avsiktligt försöker göra det svårt att navigera genom att ha animerade delar och saker som "dynamiskt" (det konstanta modeordet) skalar om hela tiden.
Och det känns oerhört löjligt att sitta på en 30" skärm (köpt på dustin btw) och ändå bara få plats med 6 produkter.
Och vi -måste- få en filterfunktion !

Just nu så vore faktiskt en nerladdningsbar textfil med alla produkter bättre.
Då skulle man snabbt kunna hitta vad man vill ha och bara klistra in produktnumret.
Och dessutom skulle det vara klart snyggare !

Det finns gott om siter med liknande priser och gott rykte som har bättre sidor.
Så ajöss Dustin, tills ni fattar sans och skapar nånting användbart.

Permalänk

Vad är det för fel på hemsidan?
Jag har inte kunnat nå den på en hel vecka.

Jag får konsekvent fel oavsett browser, oavsett enhet, när jag provar hemifrån.
Men om jag slår av WLAN på mobilen och provar via 4G så funkar det.
Hemsidan funkar på jobbet (om än slö).
Och Internet i övrigt fungerar hemma.

Jag har Bahnhof.

Tillägg:

Det verkar som att www.dustin.se äntligen har slagit igång IPv6 och SSL.

Hemma har jag IPv4 från Bahnhof och IPv6 från SIXXS. Som brukligt är defaultar den till IPv6. Sen redirectar den till https, varpå alla enheter (android+chrome, android+dolphin, linux+wget, windows+chrome, windows+explorer) sedan rapporterar "Unable to establish SSL connection".

På jobbet funkar det bättre men där har vi både IPv4 och IPv6 via SUNET.

Om jag slår av IPv6 hemma så funkar dustins hemsida.
Lustigt.

Permalänk
Medlem

När får ni in artikelnummer: 5010447903 i lager igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag blir bara besviken när jag försöker använda nya sidan =(
Vilken makalös dynga !, man får känslan att designern avsiktligt försöker göra det svårt att navigera genom att ha animerade delar och saker som "dynamiskt" (det konstanta modeordet) skalar om hela tiden.
Och det känns oerhört löjligt att sitta på en 30" skärm (köpt på dustin btw) och ändå bara få plats med 6 produkter.
Och vi -måste- få en filterfunktion !

Just nu så vore faktiskt en nerladdningsbar textfil med alla produkter bättre.
Då skulle man snabbt kunna hitta vad man vill ha och bara klistra in produktnumret.
Och dessutom skulle det vara klart snyggare !

Det finns gott om siter med liknande priser och gott rykte som har bättre sidor.
Så ajöss Dustin, tills ni fattar sans och skapar nånting användbart.

Den nya sidan lämnar en del att önska, den är faktiskt rent dåligt. "Populära kategorier" wtf är det mitt i sidan, totalt menlöst.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som hittar Kingstons minneskonfigurator?

Söker man på Kingstons artikelnummer så får man massor av träffar och eftersom översikten inte innehåller viktig information såsom artikelnummer så ger man snart upp (artikelnumret är det enda intressanta faktiskt i Kingstonfallet). Att sätta artikelnumret (t ex KTD-PE316ELV/8G) inom citationstecken hjälper inte. Hittar ingen avancerad sök. Får 36 träffar på det artikelnumret och som sagt ingen möjlighet att se artikelnumret oavsett listinställningar. Vem har tid att klicka sig igenom 36 olika minnen för att kanske hitta rätt? Hur kunde Dustin förstöra det som fungerade, till vems nytta?

Fortfarande är orderhistoriken försvunnen och ingen har hört av sig trots löften. Har just nu väntat i mellan 20-30 minuter på att de ska ringa upp eftersom telefonköerna är svindlande mot tidigare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Är det någon som hittar Kingstons minneskonfigurator?

https://www.dustinhome.se/guide/kingston-konfigurator

Hittar dock inte enkelt det minnet du vill ha..
Säkert trasig den med.

/Mats
Lycka till

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på Dustins hemsida nu...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Kommer inte in på Dustins hemsida nu...

Inte jag heller.. Verkar krångla lite kan man säga.
Jag jobbar själv som programmerare så det är skönt att veta att det är andra som har stressigt på jobbet ibland också

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem

Fungerar här, tyvärr så kommer jag bara in på deras nya sida..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Samma här! kommer inte in vill säga
Stressen på jobbet är ju i detta fallet självförvållat av dustin i och med lansering av en hemsida som inte var i närheten av färdig!
Jag hoppas att kungowe arbetar på ett bättre sätt

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Idag är jag på jobbet, det är mycket inte fungerar:

1. Vi kan inte ändra en order som har en restnoterad enhet, för processen som sköter leder inte till något resultat.
2. Vi kan inte returnera att par trasiga msata minnen därför att:
2.1 "vi har inte ert ordernr" (jag har det inte heller, ni har suddat mina gamla ordrar)
2.2 "ni ska flytta till storkundavdelning, vänta så kopplar vi" - telefonkö...
2.3 storkundavdelning ringer inte tillbaka
3. Vi kan inte lägga order på toner för våra favoriter har försvunnit och vi har inte tid att ta reda på alla delar igen
4. Hemsidans initiala laddtid är väldigt slö...

--

Privat kommer jag köpa cat6 gear idag, men jag skippar dustin och tar från kjell.com istället, jag litar inte på dustin längre.
Jag har ännu inte fått svar varför hemsidan inte funkar hemma.

Permalänk
Medlem

Släpper ni en så pass ny och annorlunda hemsida vilket i många fal saknar relevant data på era produkter (data som fanns på er gamla hemsida) lär ni väll kunna stödja den gamla sidan också parallellt med at ni utvecklar den nya.

Är det ingen idag som tar mjukvarutveckling på allvar? Varenda *** ny version av olika IT produkter, allt från hårdvara drivrutiner, operativsystem, applikationer, hemsidor är det kunderna som ska utföra testning och generös återkoppling om fel och saknad funktionalitet.

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk

Status bekräftad,

Hejsan,

Är det någon som vet vad orderstatus Bekräftad betyder när man loggar in och kollar sin senaste lagda order? Har den gått igenom eller måste man göra något ytterligare? Har inte fått något leverans mail.

Mvh

Björn

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspworld:

Hejsan,

Är det någon som vet vad orderstatus Bekräftad betyder när man loggar in och kollar sin senaste lagda order? Har den gått igenom eller måste man göra något ytterligare? Har inte fått något leverans mail.

Mvh

Björn

Din order är förmodligen redan skickad, du får avi med posten istället för sms vilket tar en dag extra.
Jag fick mail idag om att min ps4 skulle skickas från deras lager, jag hämtade ut den i onsdags förra veckan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspworld:

Är det någon som vet vad orderstatus Bekräftad betyder när man loggar in och kollar sin senaste lagda order? Har den gått igenom eller måste man göra något ytterligare? Har inte fått något leverans mail.

Verkar tyvärr bara betyda att Dustin bekräftar att de mottagit den.

Permalänk
Medlem

Sedan nya sidan hoppade igång har studentrabatterna försvunnit?

Ni finns kvar på Mecenats hemsida, men mitt konto som gett studentrabatt ger inga fler rabatter...

Permalänk

Feedback kring nya hemsidan

Vi jobbar för fullt med uppdateringar och förbättringar av funktioner på den nya siten. Det är självklart tråkigt att allt inte fungerar tillfredställande ännu men vi försöker lösa de problem som har kommit upp. Tack för den feedback som kommit in genom tråden.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Feedback: Hoppas att det här är en "New Coke" ide, där man lanserar något som de flesta avskyr för att folk ska inse hur bra det gamla var och komma tillbaka vid nylanseringen?

Permalänk
Medlem

Alltså hur tusan blir man av med den jäkla söklisten som rullas ner varenda gång man skrollar upp och ner på sidan??? Alltså.... Jag blir galen om jag inte får bort den!!

Permalänk
Medlem

Beställning nr 2 sedan nya sidan.
Nu ett kollinummer som går att spåra!, men fortfarande ingen SMS-tjänst.
"PostNord Logistics, Brevavisering har skickats till mottagaren"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Alltså hur tusan blir man av med den jäkla söklisten som rullas ner varenda gång man skrollar upp och ner på sidan??? Alltså.... Jag blir galen om jag inte får bort den!!

Nä, den är inte helt genomtänkt :).

/Erik

Permalänk
Avstängd

Dustin och högtalarna

Är det ingen som kommer ihåg nyheten från tidigare i år om att Dustin sålde högtalare med bortskrapade serienummer?

Kortare artikel: http://www.dn.se/ekonomi/dustin-salde-hogtalare-med-bortskrap...

Fördjupad artikel: http://it24.idg.se/2.2275/1.544772/dustin-far-bassning-for-uk...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hokulv:

Är det ingen som kommer ihåg nyheten från tidigare i år om att Dustin sålde högtalare med bortskrapade serienummer?

Kortare artikel: http://www.dn.se/ekonomi/dustin-salde-hogtalare-med-bortskrap...

Fördjupad artikel: http://it24.idg.se/2.2275/1.544772/dustin-far-bassning-for-uk...

Jo, det är illa. Jag har själv fått hårddiskar utan garanti i europa eftersom de importerats från nordamerika. Dustin har väl också sålt Samsung-TV utan giltiga garantier från Samsung, även där pga sidoimport?

Jag väntar fortfarande sedan förra veckan på att bli uppringd av både en säljare och även få en förklaring på varför all orderhistorik är borta. Ingen har ännu orkat lyfta telefonen eller skriva det utlovade mailet.

Nu blir det att lägga om inköpsrutinerna, även om det tillfälligt innebär mer jobb. Fast med tanke på nya sidan så kan det nog gå på ett ut. Tidigare accepterade jag att i princip alltid betala lite mer för produkterna och ha smidigheten med Dustins service och sortiment, men den viljan är nu som bortblåst.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Sedan nya sidan hoppade igång har studentrabatterna försvunnit?

Ni finns kvar på Mecenats hemsida, men mitt konto som gett studentrabatt ger inga fler rabatter...

Jag fick iaf 50 spänn rabatt på en PS4-kontroll när jag loggade in så det verkar funka?

Har inga problem direkt med nya sidan, men som med allt nytt behöver man kanske vänja sig lite.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Vi jobbar för fullt med uppdateringar och förbättringar av funktioner på den nya siten. Det är självklart tråkigt att allt inte fungerar tillfredställande ännu men vi försöker lösa de problem som har kommit upp. Tack för den feedback som kommit in genom tråden.

Jag kan fortfarande inte nå er hemsida, dag 11 nu.

Jag har fått köpa från clasohlson, webhallen, kjell.com istället.
Om ni hade en fysisk butik hade jag gått dit, men...