Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Hej! Varför kostar P180 Mini Svart 895kr medans det vita endast kostar 750 kr? MVH!

Hej!

Eftersom de kostar olika mycket att köpa in. Den svarta är helt enkelt dyrare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amd Athlon Xp
Tja Jüri

Kommer ni få in denna TV i lager?
http://www.dustinhome.se/pd_5010331051.aspx

Eller får ni in någon liknande till samma pris?

Hej!

5010331051 är markerad som utgången, vi har ett par på lager i skrivande stund, men de sista enheterna kommer nog köpas upp väldigt snabbt.

Enligt de hos oss som vet mer om TV än jag så har vi ingen direkt ersättare ännu, närmast blir 5010305198 LG 47LH3000, men den har 1 HDMI mindre och saknar USB ingång. Dock kan man inte spela upp filmer visa USB på B554, bara bilder och musik.

Nästa steg blir annars 5010267436 SAMSUNG LE-46B650, denna har bättre bild än både B554 och LH3000 plus att den har stöd för streaming via nätverket (DivX, mkv osv).

Kontakta gärna vår orderavdelning ifall ni har funderingar kring dessa

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Moment 22

I det stora hela har det varit ett nöjje o handla av DustinHome

snabb leverans osv haft några saker som gått sönder o det har inte varit några som helst problem med retuneringen, ringt o beskrivit problemet o vipps ligger en returlapp hemma

Men just nu har jag ett roligt problem som inte igentligen har med Dustin o göra, men dom säljer ju Dell skärmar o det är Dell som sedan har hand om garantin, min skärm fungerade inte som den skulle så jag fick hem en ny skärm så långt frid o fröjd men o bli av med den gammla är värre problem, till saken hör att Dell har i detta fall har schenker transport som hämtar o lämnar ( dom kunde absolut inte ta med den trasiga )

samtal 1..hej när kommer ni o hämtar skärmen, schenker vi kommer mellan 9-17...jag men halå jag har semester o vill inte sitta hemma en hel dag , borde väl gå o få veta för eller eftermidda...schenker nej det går inte..blir sur o säger väl valda ord o lägger på...efter ett tag så ringer dom o frågar när dom kan hämta skärmen o då framkommer det att visst går det att boka för eller eftermiddag vi har även körningar fram till 22.00 om det skulle passa bättre...åååååååååååååå kanon , har inte hört något sedan dess
Fick mail o samtal från Dell i Danmark o vem fan förstår sig på Danska inte jag i alla fall men efter övergång till Engelska så vill Dell att jag tar med mig skärmen till jobbet o dom hämtar den där

Eftersom jag är en tjurskallig fan o tycker att det är schenker som ska lösa problemet så har jag fortfarande skärmen hemma kan använda skärmen bara att när det blir för varm så försvinner bilden, kanske kan fixa en fläkt så har man 2 skärmar

Ville skriva av mig lite

Men åter till Dustin så borde dom igentligen ta den biten, skulle väl ta ett par dar extra men bra skönt o slippa bekymmra sig

Fördel med oss som bor i Sthlm är ju hemleverans för en billig peng,klart bra o kunna beställa på jobbet o veta att man har gosaker på kvällen

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Jag beställde en laptop 5010364474 på ordernummer 8575717 för att den hade W7U som OS.

När jag får den är det bara Professional.. och så har Dustin ändrat i beteckningen. På min följesedel står det Ultimate.

Fan vad besviken jag blev..

Bara så ni vet. Skriv rätt, är ni osäkra så kolla igen.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Jag beställde en laptop 5010364474 på ordernummer 8575717 för att den hade W7U som OS.

När jag får den är det bara Professional.. och så har Dustin ändrat i beteckningen. På min följesedel står det Ultimate.

Fan vad besviken jag blev..

Bara så ni vet. Skriv rätt, är ni osäkra så kolla igen.

Hej!

Yes, det felet rättades till 091106. Beklagar detta.

Alla specifikationer dubbelkollas, tyvärr smiter det in fel oavsett hur noggran man är, antigen p.g.a. mänsklig eller teknisk faktor i någon led. Alla som sitter här är medvetna om konsekvenserna av felspecifikationer, så givetvis försöker vi vara så precisa som vi kan vara.

Maila mig gärna så kan vi kika efter en lösning!

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej,

Har en order; 8438191 sedan 1 oktober, två av tre produkter har försenats gång på gång. Kan jag lita på att de kommer på nuvarande utsatt datum?

Tacksam om svar

Permalänk
Medlem

Kan ni lägga upp fler av Gigabytes nya s1156 moderkort?
Nu har ni bara UD3 och UD6.

Saknar Gigabyte GA-P55A-UD4

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ Fantoon: Ett ETA-datum är alltid lite obekräftat tills vi har fått in produkten i fråga. De tangentbord som bl.a. du väntar på dimpar in lite sakta och osäkert, tillverkaren själv har inte gått ut med något annat datum just nu, så vi hoppas på att det datumet håller. Vi gör vårt bästa för att leverera ut de restnoterade tangentborden så snabbt vi kan.

@ SUMITOMO: 5010369036 GIGABYTE GA-P55A-UD4 P55 S-1156 ATX

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Snabbare än blixten.

Permalänk

Hur lång väntan skall man gilla.....
Har returnerat ett grafikkort till Dusitnhome ( ASUS RADEON HD4850).
Det är ju ett grafikkort som många haft problem med, det är fläkten på det
som för ett jäkla liv och vibrerar/durrar. Till slut ledsnade jag och skickade in.
En viftning med fingret på fäkten räcker för att fatta problemet och det beskrev jag i följebrevet.
Mailade efter en tid och dustin meddelade att de skickat kortet vidare??
Hur lång tid tycker Ni är rimligt för en sådan här garantireklamation?
1-2-3-4 veckor eler mer?

Jüri RMA 397826

mvh/Erik

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Hur lång väntan skall man gilla.....
Har returnerat ett grafikkort till Dusitnhome ( ASUS RADEON HD4850).
Det är ju ett grafikkort som många haft problem med, det är fläkten på det
som för ett jäkla liv och vibrerar/durrar. Till slut ledsnade jag och skickade in.
En viftning med fingret på fäkten räcker för att fatta problemet och det beskrev jag i följebrevet.
Mailade efter en tid och dustin meddelade att de skickat kortet vidare??
Hur lång tid tycker Ni är rimligt för en sådan här garantireklamation?
1-2-3-4 veckor eler mer?

Jüri RMA 397826

mvh/Erik

Hej!

Detta ärende bör vara klart inom max 1-2 veckor om det inte händer några konstigheter (vilket det inte har gjort hittills). Håller ett öga på det

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Detta ärende bör vara klart inom max 1-2 veckor om det inte händer några konstigheter (vilket det inte har gjort hittills). Håller ett öga på det

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej!
Jo men den tiden har ju gått=/ eller menar du från nu?
Eller tog det posten en vecka att leverera till er....

Har rotat rett på ett gamalt Geforce så vi kan surfa åtminstånde.

mvh/Erik

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
den tiden har ju gått=/

Det har ju bara gått några timmar... Inom betyder from nu i detta fallet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Hej!
Jo men den tiden har ju gått=/
Eller tog det posten en vecka att leverera till er....

Har rotat ret tpå ett gamalt Geforce så vi kan surfa åtminstånde.

mvh/Erik

Så sant, vi skickade iväg kortet den 29:e.

Ska be kundservice kolla upp vad problemet är.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Kortet på väg till mig, någon började trolla hos Dustin
Hur som det tog lite för lång tid för att stå i samma klass som
era övriga tjänster Vi får se vad jag får och om det kommer att gå tyst.

Tack o hej!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

@ Fantoon: Ett ETA-datum är alltid lite obekräftat tills vi har fått in produkten i fråga. De tangentbord som bl.a. du väntar på dimpar in lite sakta och osäkert, tillverkaren själv har inte gått ut med något annat datum just nu, så vi hoppas på att det datumet håller. Vi gör vårt bästa för att leverera ut de restnoterade tangentborden så snabbt vi kan.

@ SUMITOMO: 5010369036 GIGABYTE GA-P55A-UD4 P55 S-1156 ATX

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Nu har det tangentbordet varit klar för leverans sedan två dagar tillbaka, skulle vara underbart ifall du kunde se till att jag kunde få det innan helgen.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fantoon
Nu har det tangentbordet varit klar för leverans sedan två dagar tillbaka, skulle vara underbart ifall du kunde se till att jag kunde få det innan helgen.

Hej!

Det ska inte vara några problem med den biten.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

De skickade mig en telefon som var trasig och vägrar att byta ut den utan hänvisar mig att skicka den på service. Använt telefonen i cirka 5minuter. Länge sedan jag blivit bemött så dåligt, comhemvarning på detta företag.

/R

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
De skickade mig en telefon som var trasig och vägrar att byta ut den utan hänvisar mig att skicka den på service. Använt telefonen i cirka 5minuter. Länge sedan jag blivit bemött så dåligt, comhemvarning på detta företag.

/R

Hej!

Kan kolla hur ärendet hanterades om du kan maila mig något ärende- eller ordernummer.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Kan kolla hur ärendet hanterades om du kan maila mig något ärende- eller ordernummer.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Du har pm!

/R

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga hur Dustin brukar göra med returnerade varor. Genomgår dessa någon form av test innan de säljs igen?
Och skiljer det sig mellan produkter som tex;

  • Normalt inte lagerförs

  • Har hög efterfrågan / Liten tillgång

  • Är ESD-känsliga eller risk för andra gömda fel

Jag har nämligen fått en ESD-känslig produkt vars ytterförpackning har varit öppnad, och vars innehåll omöjligt kan avgöras varit öppnad då den inte är plomberad på något sätt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Jag har en liten fråga hur Dustin brukar göra med returnerade varor. Genomgår dessa någon form av test innan de säljs igen?
Och skiljer det sig mellan produkter som tex;

  • Normalt inte lagerförs

  • Har hög efterfrågan / Liten tillgång

  • Är ESD-känsliga eller risk för andra gömda fel

Jag har nämligen fått en ESD-känslig produkt vars ytterförpackning har varit öppnad, och vars innehåll omöjligt kan avgöras varit öppnad då den inte är plomberad på något sätt.

Hej!

Det är en bedömningsfråga. Om produkten har varit öppnad och testad av slutkund (eller det finns misstanke om det) så ska den i regel inte inlevereras som en ny produkt, oavsett vilken produkt det handlar om.

Jag personligen bygger en del datorer och jag fick ett grafikkort levererat för något år sedan där tejpen på ESD påsen varit synligt uppriven & återklistrad, det kortet hade inte varit ute hos någon annan kund tidigare, så vart det där hade skett vet jag ej.

Sedan kan det säkert hända att produkten anges vara helt obruten när ett återköps-RMA läggs upp men att det senare visar sig att produkten varit bruten, det kan ibland vara väldigt svårt att se.

Jag rekomenderar alltid att kontakta oss om man misstänker att produkten varit öppnad, vi kan alltid kolla upp hur det ligger till i våra system.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

(Edit, grammatik)

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Det är en bedömningsfråga. Om produkten har varit öppnad och testad av slutkund (eller det finns misstanke om det) så ska den i regel inte inlevereras som en ny produkt, oavsett vilken produkt det handlar om.

Jag personligen bygger en del datorer och jag fick ett grafikkort levererat för något år sedan där tejpen på ESD påsen varit synligt uppriven & återklistrad, det kortet hade inte varit ute hos någon annan kund tidigare, så vart det där hade skett vet jag ej.

Sedan kan det säkert hända att produkten anges vara helt obruten när ett återköps-RMA läggs upp men att det senare visar sig att produkten varit bruten, det kan ibland vara väldigt svårt att se.

Jag rekomenderar alltid att kontakta oss om man misstänker att produkten varit öppnad, vi kan alltid kolla upp hur det ligger till i våra system.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

(Edit, grammatik)

Hej igen!
Jag har igår skickat mail till kundservice@. Hoppas det var rätt.

Idag hämtade jag ut ännu en produkt som varit öppnad. Denna gång kan jag ifrågasätta det du sa ang. misstanke om att kunden öppnat..
För denna förpackning skulle en blind person kunnat misstänka.. Nej inte misstänka.. Bestämt konfimera, snarare, att förpackningen öppnats av en ovarsam kund.
Dessutom hade produkten, som var en ritplatta för 5000:-, fingeravtryck på sig.

Så jag har mailat samma kundservice igen.

Jag tycker väl inte att det är några problem sålänge produkten är helt ny, men jag kan ju ifrågasätta rutinerna..
Helst vill man ju bli informerad och erbjuden alternativet vänta X antal dagar på ny produkt, eller få ny produkt idag/imorgon, fast med fingeravtryck.

Trevlig helg!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Hej igen!
Jag har nu skickat mail till kundservice@. Hoppas det var rätt.

Idag hämtade jag ut ännu en produkt som varit öppnad. Denna gång kan jag ifrågasätta det du sa ang. misstanke om att kunden öppnat..
För denna förpackning skulle en blind person kunnat misstänka.. Nej inte misstänka.. Bestämt konfimera, snarare, att förpackningen öppnats av en ovarsam kund.
Dessutom hade produkten, som var en ritplatta för 5000:-, fingeravtryck på sig.

Så jag har mailat samma kundservice igen.

Jag tycker väl inte att det är några problem sålänge produkten är helt ny, men jag kan ju ifrågasätta rutinerna..
Helst vill man ju bli informerad och erbjuden alternativet vänta X antal dagar på ny produkt, eller få ny produkt idag/imorgon, fast med fingeravtryck.

Trevlig helg!

Hej!

Ok, maila gärna dessa mail till mig också, så kan jag kolla på det.

jm@dustin.se

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Hej Dustin!
Jag beställde en 5010305341 ASUS VW266H 26# WIDE TFT BLACK av er Orderdatum 2009-11-16

och jsg har blivit fundersam på att om skärmen varit uppackad då ASUS tape som sitter och ej får brytas var dubbel på kartongen,man såg tydligt när man tittade noga att en extra plastremsa var påklistrad.

och sedan var det smuts på plastskyddet på skärmen.
vet inte hur jag tolka detta då jag förväntar mig nya saker när jag beställer.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Garlic
Hej Dustin!
Jag beställde en 5010305341 ASUS VW266H 26# WIDE TFT BLACK av er Orderdatum 2009-11-16

och jsg har blivit fundersam på att om skärmen varit uppackad då ASUS tape som sitter och ej får brytas var dubbel på kartongen,man såg tydligt när man tittade noga att en extra plastremsa var påklistrad.

och sedan var det smuts på plastskyddet på skärmen.
vet inte hur jag tolka detta då jag förväntar mig nya saker när jag beställer.

Hej!

Skärmen du köpte kommer direkt från vår ASUS-leverantör och har inte tidigare varit såld (ingen förutom tillverkaren ska kunna klistra på original-sigill på produktkartongen). Jag kan kolla vidare händelseförloppet för skärmen hos distributören om du önskar, men den har i alla fall inte varit på vift ute hos någon kund

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Juri hade stenkoll och är snabb som blixten.
Nu är det frid & fröjd igen allting.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Skärmen du köpte kommer direkt från vår ASUS-leverantör och har inte tidigare varit såld (ingen förutom tillverkaren ska kunna klistra på original-sigill på produktkartongen). Jag kan kolla vidare händelseförloppet för skärmen hos distributören om du önskar, men den har i alla fall inte varit på vift ute hos någon kund

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Ok, då litar jag på er att den är ny,var lite orolig att ni skickat fel.
Tack för att du svarade så snabbt,

Ps.är mycket nöjd med skärmen men den var inte lätt och ställa in så färgerna blev bra,höll på i flera timmar men nu så...

Permalänk
Medlem

Trevligt att se företag i forumet. Tyder på engagemang och god insikt.

Har köpt mycket från Dustin Home. Det finns inget negativt att säga.

Mitt första returärende hos Er ägde rum den här veckan. Mycket nöjd, eftersom att det hela gick fort. Löstes redan igår, och jag skickade in varan i tisdags.

Hade nämnligen en Domino ALC vattenkylnings-system till CPU, och denna började läcka. Förmodligen ett måndagsex. Som tur var upptäckte jag detta när jag uppgraderade datorn; och den inte satt i. Ingen skada skedd.

Nu får jag tydligen en ny hemskickad (om jag förstod mailet rätt) då jag returnerat den gamla. Hade hellre fått pengarna tillbaks då jag inte är helt säker på om produkten är tillräckligt pålitlig. Vatten i datorn är ju trots allt allvarligt

Hur som helst, ni är en klar 10 / 10 på service, utbud osv.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Kortet på väg till mig, någon började trolla hos Dustin
Hur som det tog lite för lång tid för att stå i samma klass som
era övriga tjänster Vi får se vad jag får och om det kommer att gå tyst.

Tack o hej!

Hämtade ut grafikkortet igår och det var ett helt nytt kort av samma modell.
Det var ju bra, men det hade vart perfekt om man löst det som jag föreslog i följe brevet och låtit mig uppgradera utifrån dagspris på kortet.
Hursom allt sköttes enligt regelboken av Dustinhome.
Det känns som om man kan lita på Dustin.
Tyvärr kommer nog min Nokia att behöva en resa i retur, alldeles för mycket strul men min N97. Undrar hur lång tid en sådan resa tar

Tack Jüri för att du bemöter oss med sådan frenesi och tålmodighet!!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk

Hur lång tid tar det innan ni svarar på en returförfrågan. Har inte fått svar på mitt mail på 3 dygn nu.