Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orio
Bara för mig Dustinhome är / varit segt på senaste tiden? Kan knappt söka på produkter eller navigera på sidan medans andra sidor går bra? Som sweclockers tex.

Jodå, för mig med, segt sen flera dagar tillbaka..

Permalänk
Dustin AB

Hej, alla!

Beklagar sen respons, mycket som händer just nu

Jumbo & Piinmu & Orio & amoniac - Det har varit lite ryckigt på webben på senaste tiden, ja. En lösning jobbas på i skrivande stund.

Chobi - Just därför, eftersom HP-produkter repareras på HP's verstäder, och de har utomordentligt bra servicerutiner direkt gentemot kunder som köpt deras produkter. Man kan alltid välja att skicka in produkten till oss men då den ändå ska till HP så blir vi ett onödigt mellansteg som bara tar längre tid. Vi brukar rekomendera det snabbaste servicealternativet till våra kunder, ibland är det att skicka in produkten till oss, men när tillverkaren har egna fungerande rutiner så hänvisar vi kunderna till instansen i fråga.

Elyxiator - Enligt loggarna i returen tog vi emot produkten 2010-01-05 så jag hoppas på att det håller på löser sig.

foppson - Vi väntar på en större leverans av denna modell, ska se om jag kan få fram någon ETA på det. Om jag får några konkreta besked så får du det via PM eller mail.

Freddesix - Har skickat vidare önskemålet, om allt går igenom så kommer den dyka upp hos oss. Oavsett vad den ska användas till så bör den ju gå att köpa hos oss

Svarte Petter - Om paketet är beställt och skickat till en viss adress så är det inte mycket som kan göras. Det absolut enklaste är att beställa en ny leverans till den korrekta adressen och låta den andra gå i retur som outlöst paket.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej är du verkligen säker på att min retur med nr 408348 för jag har nämligen än idag inte fått nån retursedel samt min trasiga hårddisk står brevid mig än idag utan att kunnat bli iväg skickad så jag tycker de låter väldigt otroligt att ni skulle ha motagit något på denna retur...

edit: testade att ringa kundtjänst nu igen och enligt dem va den inte loggad som mottagen iaf

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk

< text borttagen/redigerad. för mycket oftopic> / CrAcKman
Summa summarum: här ska det testas något nytt och förhoppningen hoppas jag att Dustin kommer börja med WD15EVDS i sitt utbud.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Freddesix - Har skickat vidare önskemålet, om allt går igenom så kommer den dyka upp hos oss. Oavsett vad den ska användas till så bör den ju gå att köpa hos oss

Lysande!

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elyxiator
Hej är du verkligen säker på att min retur med nr 408348 för jag har nämligen än idag inte fått nån retursedel samt min trasiga hårddisk står brevid mig än idag utan att kunnat bli iväg skickad så jag tycker de låter väldigt otroligt att ni skulle ha motagit något på denna retur...

edit: testade att ringa kundtjänst nu igen och enligt dem va den inte loggad som mottagen iaf

Tja!

Maila mig om detta RMA om du kan, jm@dustin.se, så kan vi ta det den vägen.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Hej

Vill bara tacka Dusin För det otroligt proffsiga sättet att lösa förseningen med mitt asus5850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej, alla!

Beklagar sen respons, mycket som händer just nu

Svarte Petter - Om paketet är beställt och skickat till en viss adress så är det inte mycket som kan göras. Det absolut enklaste är att beställa en ny leverans till den korrekta adressen och låta den andra gå i retur som outlöst paket.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Ja, det kunde ju den oengagerade tjejen berättat då. Fick lösa problemet genom att skicka min gamla far att hämta paketet.
Men visst, antar att jag får ta på mig hela skulden för detta.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag begärde en fraktsedel till Infocare i slutet på december och jag har fortfarande inte fått någon. Jag har heller inte fått något svar på mina mail jag skickat efter det. Tillhandahåller ni förbetalda fraktsedlar eller är det något jag själv måste fixa?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weppe
Hej,

Jag begärde en fraktsedel till Infocare i slutet på december och jag har fortfarande inte fått någon. Jag har heller inte fått något svar på mina mail jag skickat efter det. Tillhandahåller ni förbetalda fraktsedlar eller är det något jag själv måste fixa?

Hej!

Maila mig ditt ordernummer eller ärendenummer så fixar jag det.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

< text borttagen/redigerad. för mycket oftopic> / CrAcKman

Här är resultatet av min lilla request och Jüris magi:
http://www.dustinhome.se/pd_5010374312.aspx

En order är nära förestående, hoppas att disken hittar sina kunder. Tror den skulle gå bättre med en produktbeskrivning där WD's egen presentation sammanfattas så att kunden förstår varför den är drygt 300kr dyrare än den vanliga 1TB-disken. Får ta och göra en insats genom att skriva en recension som trycker lite på fördelarna när jag väl fått hem disken.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta genast med oftopic! Detta är inte rätt plats att diskutera hårddiskar.
Bara om det gäller en specifik modell ni tycker saknas i utbudet eller liknande.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Sluta genast med oftopic! Detta är inte rätt plats att diskutera hårddiskar.
Bara om det gäller en specifik modell ni tycker saknas i utbudet eller liknande.

Vad håller du på med? Låt bli att radera på måfå! Detta handlar om produkter som någon vill att Dustin ska sälja och lämnar TOTALT felaktiga uppgifter om dessa. Detta måste rättas, av dig eller någon annan!

Edit: Det gällde dessutom en specifik modell, men du kanske missade detta i din iver att radera?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Vad håller Dustin på med??????

Beställde en SSD i mellandagarna som Dustin påstod att de skickade dagen efter. Den dök aldrig upp så jag kollade med posten som säger att den aldrig lämnat Dustin.

Vad gör man då? Jo man mailar Dustin. Svarar de? Nej! Då ringer man kundtjänst men där är det "Alla operatörer upptagna" tre dagar i rad mellan 8-17. Mailar igen och får ett svar om att jag kan åka till postens ombud och kolla. Gör det och givetvis finns inget paket där. Mailar Dustin igen, inget svar. Ringer igen, alla upptagna etc etc.

Summa är att man ligger ute med pengarna, har inte fått någon SSD och Dustin går ej få tag på.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!

Permalänk
Dustin AB

Re: Vad håller Dustin på med??????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensastrom
Beställde en SSD i mellandagarna som Dustin påstod att de skickade dagen efter. Den dök aldrig upp så jag kollade med posten som säger att den aldrig lämnat Dustin.

Vad gör man då? Jo man mailar Dustin. Svarar de? Nej! Då ringer man kundtjänst men där är det "Alla operatörer upptagna" tre dagar i rad mellan 8-17. Mailar igen och får ett svar om att jag kan åka till postens ombud och kolla. Gör det och givetvis finns inget paket där. Mailar Dustin igen, inget svar. Ringer igen, alla upptagna etc etc.

Summa är att man ligger ute med pengarna, har inte fått någon SSD och Dustin går ej få tag på.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!

Maila eller PMa mig ordernumret så kollar jag

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensastrom
Beställde en SSD i mellandagarna som Dustin påstod att de skickade dagen efter. Den dök aldrig upp så jag kollade med posten som säger att den aldrig lämnat Dustin.

Vad gör man då? Jo man mailar Dustin. Svarar de? Nej! Då ringer man kundtjänst men där är det "Alla operatörer upptagna" tre dagar i rad mellan 8-17. Mailar igen och får ett svar om att jag kan åka till postens ombud och kolla. Gör det och givetvis finns inget paket där. Mailar Dustin igen, inget svar. Ringer igen, alla upptagna etc etc.

Summa är att man ligger ute med pengarna, har inte fått någon SSD och Dustin går ej få tag på.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!

Vi på swec har ju VIP service

Mycket nöjd med mina köp hos dustinhome (lite dyrare ibland men mycket bättre service för mig iaf).

Permalänk

Dustin:

Ska det se ut så här? Trodde att grundregel nr.1 var att fixera allt med bubbelplast etc...

=/

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu en order laggd, älskar att klocka er på varor som ej finns i lager. Vi får se hur lång tid det tar denna gång.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Dustin AB

@ typewriter; Vad är det för ordernummer? Maila det till mig vid tillfälle.

@ twinlight; Lycka till

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Relik 📜

Er sida är fortfarande otroligt långsam periodvis, har varit det i några veckor nu. Något ni jobbar på att lösa? Ganska frustrerande nu, tar bokstavligt talat flera minuter att klicka sig in till en produkt ibland.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Er sida är fortfarande otroligt långsam periodvis, har varit det i några veckor nu. Något ni jobbar på att lösa? Ganska frustrerande nu, tar bokstavligt talat flera minuter att klicka sig in till en produkt ibland.

Hej!

Yes, beklagar detta. Vi har folk som sitter och arbetar med det på heltid, vi är minst lika sugna på att få det problemet ur världen

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
@ typewriter; Vad är det för ordernummer? Maila det till mig vid tillfälle.

Du har PM.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Yes, beklagar detta. Vi har folk som sitter och arbetar med det på heltid, vi är minst lika sugna på att få det problemet ur världen

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Varför inte någon liten förklaring till anledningen? Detta är ju trots allt ett lite mer kunnigt datorforum.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Dustin:
Ska det se ut så här? Trodde att grundregel nr.1 var att fixera allt med bubbelplast etc...
http://img705.imageshack.us/img705/8307/img27341.jpg
=/

Jag fick nog ditt papper idag med två ordrar.
Ena kartongen rymde bara en musmatta och papper som
fyllde halva soptunnan.

Permalänk
Medlem

Ni skriver ju mer eller mindre ut garantitiden på respektive produkt.

För att ta ett exempel:
Western Digitals Black-serie anges garantitid 5år.

Innebär detta att ni tar hand om garantin så man kan skicka den till er?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Ni skriver ju mer eller mindre ut garantitiden på respektive produkt.

För att ta ett exempel:
Western Digitals Black-serie anges garantitid 5år.

Innebär detta att ni lämnar garantin så man kan skicka den till er?

Det är tillverkaren som lämnar garantin för sina produkter, och hur respektive tillverkare sköter sina serviceärenden kan variera.

Vad som gäller majoriteten av komponenter / hårddiskar etc så brukar vi alltid ta in de via oss för utbyte.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaret.

Men du har lite lång svarstid.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Beställde en sådan här hos er häromdagen:
http://www.dustin.se/pd_5010368855.aspx

Alltså en XFX Radeon 5850 Black Edition.

Det står att det följde med Dirt 2 utan extra kostnad.
Jag undrar var det är någonstans för det är inte någonstans bland mina prylar.

//T

Visa signatur

Dator: 27" iMac late 2013 Nalle: iPhone 5S. Tablet: iPad 2. Kamera: Canon 7D.

Permalänk
Medlem

Jag tror att ni har fel bild här?http://www.dustinhome.se/pd_5010330530.aspx
i7 860 är väll inte en Extreme och lådan ska vara blå har jag för mig.

EDIT: En till länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461772

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haifisch
Tjena!

Beställde en sådan här hos er häromdagen:
http://www.dustin.se/pd_5010368855.aspx

Alltså en XFX Radeon 5850 Black Edition.

Det står att det följde med Dirt 2 utan extra kostnad.
Jag undrar var det är någonstans för det är inte någonstans bland mina prylar.

//T

inte för att jag har nått med dustin att göra men jag tror att det är så att du får en nedladdnings-länk eller ett köpe-bevis som ger dig rätt till 1st spel... iomed att spelet inte var lanserat när dessa kort började säljas...

för att komma till en annan sak så beställde jag ett saphire 5870 i mitten på december men ser med sorgsna ögon att ni hela tiden skjuter på lev-datumet... andra butiker har ju fått in dessa kort så vad är problemet?

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haifisch
Tjena!

Beställde en sådan här hos er häromdagen:
http://www.dustin.se/pd_5010368855.aspx

Alltså en XFX Radeon 5850 Black Edition.

Det står att det följde med Dirt 2 utan extra kostnad.
Jag undrar var det är någonstans för det är inte någonstans bland mina prylar.

//T

Till mitt 5870 var det på en papperslapp som stog dirt2 på, så fick man ta bort "klister" för o få fram cd-key

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *