PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Ok...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ok...

Dålig idé eller?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers

Finns en hög människor som tycker det är fel att koppla in mus/tangentbord pga att man spelar bättre med det i t.ex. FPS spel.
Personligen tycker jag isåfall att det är lika fel att köpa en ratt med pedaler till bilspel, eftersom man ju får bättre styrning och därför spelar mycket bättre med det i bilspel.

men de kommer de väll tycka även om Sony säger att det är ok..

själv tycker jag oftast det är lättare att sepla bilspel med kontrollen, men roligare med ratt. borde ju va samma med mus/tb mot kontroll, det man är van vid borde man ju vara bäst på med liksom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Ska man spela online tycker jag de isåfall ska ha något filter för endast kontroller eller tbord.

mja, ett valbart filter för spelarna isf vilka de inte vill möta. generella spärar och tristess kan MS stå för..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ja, jag tycker det ska vara fritt att använda det som man själv är van vid. FPS med en analog spak tycker jag är svårt, och personligen vill jag köra mus...
Sen om nån är elite med analogen så vill inte jag att han ska bannas för det, och hoppas att han inte tycker det är orättvist att jag kör mus...

Är glad att vi får välja och hoppas att valfrihet uppfattas som nått bra och inte som nån orättvisa åt något håll. Samma regler gäller ju för alla; mus eller analog...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

åas skulle enbart kontroll sätta stop för vansinne-strafeandet fram och tillbaka så folk rörde sig aningen mer realistiskt i vissa FPS..

vi vill ju gärna hinna se dom grymma 50000 polygon-gobbarna på PS3 också så inte pengarna är helt bortkastade.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tycker mus/tgb ska vara tillåtet och utvecklas till konsollerna, speciellt numera när det inte längre är konsoller utan mer multimaskiner. Mus och tangentbord ska dessutom få användas i alla spel om man så vill.
Man vill ju gärna ha smidiga rörelsers osv när man spelar FPS på en konsoll och inte dom rörelserna man får med en kontroller.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Tycker mus/tgb ska vara tillåtet och utvecklas till konsollerna, speciellt numera när det inte längre är konsoller utan mer multimaskiner. Mus och tangentbord ska dessutom få användas i alla spel om man så vill.

vad menar du med utvecklas? ett vanligt "PC-tangentbord, och mus" med USB funkar fint med PS2 också, och lär troligen göra till PS3 med.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vad menar du med utvecklas? ett vanligt "PC-tangentbord, och mus" med USB funkar fint med PS2 också, och lär troligen göra till PS3 med.

utvecklas och sälja med konsollerna tänkte jag på. Tycker det känns meningslöst med dom nya next-gen konsollerna med webcam, snacka med polare och så vidare och så får man inte ens med mus och tangentbord. Mycket smidigare när man väl vill tanka hem speldemos och allt annat dom nu kan tänkas erbjuda med sina onlinetjänster.

Förresten, vet inte om frågan redan är ställd med kommer det kosta nåt att köra PS3 spel online (som det ju gör med xbox). Micrososft kan ju sälja skiten billigare för dom cashar väl inte massa stålar på deras LIVE, och nudå. LIVE GOLD...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
utvecklas och sälja med konsollerna tänkte jag på. Tycker det känns meningslöst med dom nya next-gen konsollerna med webcam, snacka med polare och så vidare och så får man inte ens med mus och tangentbord. Mycket smidigare när man väl vill tanka hem speldemos och allt annat dom nu kan tänkas erbjuda med sina onlinetjänster.

Förresten, vet inte om frågan redan är ställd med kommer det kosta nåt att köra PS3 spel online (som det ju gör med xbox). Micrososft kan ju sälja skiten billigare för dom cashar väl inte massa stålar på deras LIVE, och nudå. LIVE GOLD...

aha, fast bra eller billiga TB är ju lätt att få tag i, valfrihet förnöjer.

Sony säger fortfarande att deras version av "Live" kommer vara fortsatt fritt. men säger åas att det är upp till spelutvecklarna (andra än Sony, Polyphony mm själva då) att ta betalt för sina tjänster och nedladdningsbara saker om de vill det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
aha, fast bra eller billiga TB är ju lätt att få tag i, valfrihet förnöjer.

Sony säger fortfarande att deras version av "Live" kommer vara fortsatt fritt. men säger åas att det är upp till spelutvecklarna (andra än Sony, Polyphony mm själva då) att ta betalt för sina tjänster och nedladdningsbara saker om de vill det.

Så med andra ord kommer det dyka upp en hög MMO spel som man kommer få betala månadskostnad för. Får hoppas att dom flesta online spel som kommer som inte är MMO blir gratis att lira. Skulle kännas lite tungt om det kostar pengar att lira typ nya NFSU när man inte tänker spela så ofta mer än nån helg ibland mot polarna liksom.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Så med andra ord kommer det dyka upp en hög MMO spel som man kommer få betala månadskostnad för.

njae, nu hoppar du allt på förutfattade hästar. det beror givet på om spelutvecklaren i fråga anser sig ha bäst chans om många fler lockas köpa spelet med "gratis" online, eller om de får ta avgift för de få som rådiggar spelet noga att slanta upp. skulle de åas sälja spelet för säg tillverkningskostnad på 50 kr, och sedan ha hela seplet som betaltjänst med 150 kr per månad eller så vore det helt oky för mig.

Microsofts Live anser jag vara att betala för en vara 2 ggr, köper man ett spel ska det vara komplett! (skulle aldrig falla mig in att betala för det)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers

Får hoppas att dom flesta online spel som kommer som inte är MMO blir gratis att lira. Skulle kännas lite tungt om det kostar pengar att lira typ nya NFSU när man inte tänker spela så ofta mer än nån helg ibland mot polarna liksom.

japp. och missa alla fina fälgar man kan ladda ner.. det vill man ju inte.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Fan, man måste ju skaffa PS3, synd bara att dosan ser ut som en aluminium banan.

:>

undra hur FF spelen kommer bli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

japp. och missa alla fina fälgar man kan ladda ner.. det vill man ju inte.

Hehe. nu tänkte jag mest på det att NFSU är ett roligt spel på t.ex. LAN eller online mot några polare. köra race och höra polaren whina om att man krockar med honom.

Annars så visst, är ett spel tillräckligt bra skulle jag kunna betala 100kr/mån (MMO) men det ska gärna finnas nåt sätt att testa spelet på innan isåfall.

Jag är väldigt sugen på att se lite äkta in-game filmer. Alltså filmat när man ser att det är en person som faktiskt spelar spelen så man får se hur grafiken kommer se ut till en början. Hur fysiken kommer klara sig och så vidare.
Sen så vet man ju att det tar ett tag innan spelutvecklare brukar förstå hur bra maskinerna faktiskt är.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så får vi se lite mer på TGS som går av stapeln 16-18 sept.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Megami Tensei series to continue on PS3

The latest issue of Famitsu magazine reported that the next installment of the Devil Summoner (English for Megami Tensei) game will be released on the next-generation of the Playstation console. So far these titles have gained immense popularity on the PS2 in Japan and produced numerous sequels under the Megami Tensei name.

Hardcore followers of the series know it as 'Megaten', short for Megami Tensei. There is already a Megaten game in the making for PS2 and will soon be released in North America under the name of Devil Summoner. The gameplay revolves around a main character taking control of demons and making some of them ally in the process.

Popularity of this series could be best described by the fact that a high-end Japanese developer like Capcom lent 'Dante' from Devil May Cry to be a playable character in one of the Megami Tensei games.

Nu spelar jag inte såna spel, men nån kanske finner tycke för detta...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Hehe. nu tänkte jag mest på det att NFSU är ett roligt spel på t.ex. LAN eller online mot några polare. köra race och höra polaren whina om att man krockar med honom.

Annars så visst, är ett spel tillräckligt bra skulle jag kunna betala 100kr/mån (MMO) men det ska gärna finnas nåt sätt att testa spelet på innan isåfall.

Jag är väldigt sugen på att se lite äkta in-game filmer. Alltså filmat när man ser att det är en person som faktiskt spelar spelen så man får se hur grafiken kommer se ut till en början. Hur fysiken kommer klara sig och så vidare.
Sen så vet man ju att det tar ett tag innan spelutvecklare brukar förstå hur bra maskinerna faktiskt är.

förhppningsvis kommer man slippa knixa med lan på kalaset om man vill förnedra sin polare i gentlemannasporter som racing. dvs att det blir vettig användning av PS3s dubbla monitorutgångar! för fyfan för splitscreen.. =/ *klatch med handsken*

en bra idé vore kanske att ha en dataström som följer vissa spelare så att man kan se det som händer på sin egen maskin utan att vara med i spelet (eller betala för det) innan man bestämmer sig, det skulle spara bandbredd mot filmer och ge en bra försmak på vad man får om man är preumenerant på online-tjänsten för spelet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bra ideer där, skicka dom till Sony!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
förhppningsvis kommer man slippa knixa med lan på kalaset om man vill förnedra sin polare i gentlemannasporter som racing. dvs att det blir vettig användning av PS3s dubbla monitorutgångar! för fyfan för splitscreen.. =/ *klatch med handsken*

en bra idé vore kanske att ha en dataström som följer vissa spelare så att man kan se det som händer på sin egen maskin utan att vara med i spelet (eller betala för det) innan man bestämmer sig, det skulle spara bandbredd mot filmer och ge en bra försmak på vad man får om man är preumenerant på online-tjänsten för spelet.

Det verkar som om xboxen kommer ha en funktion där man kan kolla på när t.ex. polaren sitter och lirar nåt spel och samtidigt snacka med honom genom micen. Iaf om jag fattade rätt från senaste reklamvideon till 360 i japan. Då tycker jag att PS3an borde kunna ha nån liknande funktion.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Bra ideer där, skicka dom till Sony!

mja, det är ju mer upp till utvecklarna. men Sony gör ju iof många bra spel själva med.

men hade Sony lystanat på mig hade dom haft ännu mycket fler bra idéer nu..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers

Det verkar som om xboxen kommer ha en funktion där man kan kolla på när t.ex. polaren sitter och lirar nåt spel och samtidigt snacka med honom genom micen. Iaf om jag fattade rätt från senaste reklamvideon till 360 i japan. Då tycker jag att PS3an borde kunna ha nån liknande funktion.

aha, fast det borde begränsas mer till utvalda spelare om det är fritt så det inte laggar upp nätet för mycket. och en ljudström skulle göra det lite. (om man inte kör på eget lan eller så om det går då)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

aha, fast det borde begränsas mer till utvalda spelare om det är fritt så det inte laggar upp nätet för mycket. och en ljudström skulle göra det lite. (om man inte kör på eget lan eller så om det går då)

Precis. Det verkade vara så med 360n. Att polarna på vännerlistan eller nåt kunde koppla upp sig mot ens xbox och då kolla på en lite mindre del av skärmen när han/hon lirar och samtidigt kika på hans/hennes reaktioner via webcamen. Kan ju hoppas att en liknande funktion kommer till PS3an då jag är mer sugen på en sån än på 360n.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men de kommer de väll tycka även om Sony säger att det är ok..

själv tycker jag oftast det är lättare att sepla bilspel med kontrollen, men roligare med ratt. borde ju va samma med mus/tb mot kontroll, det man är van vid borde man ju vara bäst på med liksom.

mja, ett valbart filter för spelarna isf vilka de inte vill möta. generella spärar och tristess kan MS stå för..

Jag tänkte annars att server väljer om man vill ha tb, kontroll eller både och. Så kan man välja server med filter.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

jahapp, verkar bli krig ändå. http://www.webhallen.com/avd_start.php?avd=1 (förbokningstoppen)

PS3ans alternativ går mao på 4000. så det kan nog ändra acceptansen till PS3s pris lite.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jahapp, verkar bli krig ändå. http://www.webhallen.com/avd_start.php?avd=1 (förbokningstoppen)

PS3ans alternativ går mao på 4000. så det kan nog ändra acceptansen till PS3s pris lite.

Priskrig får man hoppas på! har en känsla av att båda konsollerna måste droppa sina priser hyfsat snabbt, iaf när PS3an släpps. den kommer väl ligga på högt pris ett tag men sen tror jag att det kan bli lite krigande om kunderna. ska bli intressant att se hur länge man orkar vänta på priset att sjunka. Minns inte hur det var när PS2an släpptes. hur lång tid tog det innan det priset började gå ner?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

ptja, verkar ju inte som xboxens pris avskräcker nån iaf av listan att dömma..

jag fick min PS2 dagen den kom för 4500, men då fick jag iaf med DOA2 också på köpet som tröst för att tokarna inte hade fått det spelet jag ville ha egentligen. lite drygt ändå, men känns kul att ha den när den är "ny" liksom..

sen gick den ner till 3.500 ett halvår efter och till 2500 året efter har ja för mig, (nån har säkert koll på det)

XBox kostade la 5000 jämt först, sen drastiskt ner till 3000 när den inte sålde i början.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

MGS4 kommer visas i real time på ps3-hårdvara på TGS!

Citat:

Kojima Productions, the Konami subsidiary headed up by Metal Gear Solid producer Hideo Kojima, has announced that its Tokyo Game Show showing for Metal Gear Solid 4 will consist of a trailer running on actual PS3 hardware. The site makes it clear that we won't be getting target rendered footage, but actual PS3-generated footage.

The MGS4 showing will be part of a special stage event at the Konami Booth. Titled "Metal Gear Saga ~ Metal Gear Show in TGS 2005" and set to run throughout multiple times on each day of TGS, the event will also consist of looks at Metal Gear AC!D 2 for PSP and Metal Gear Solid 3 Subsistence for PS2.

For Acid 2, Konami states that the keyword for the showing is "Solid Eye." Although the updated gameplay systems and graphics system were unveiled at E3, the company plans on unveiling some new, top-secret info on the game at TGS. Whatever this turns out to be, it's so huge that Konami is promising that we will be surprised.

Subsistence doesn't seem like it will have as many surprises, as Konami states that it will focus on the game's Online mode. Attendees will be able to take part in a battle tournament on stage. Ahuge group of stage guests is also scheduled to appear.

MGS4 should be the main event, though. The latest issue of Famitsu is promising a huge update on the game in its next issue, so we expect the game's TGS showing to be pretty big.

IGN

frågan är om det kommer vara evaluation dev-kits

eller om sony har varit extra snälla och gett kojima ett par final dev-kits

och kommer xbox-fanboys gå upp i taket precis som dreamcast-fanboys gjorde när mgs2 visades för första gången på E3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ptja, verkar ju inte som xboxens pris avskräcker nån iaf av listan att dömma..

jag fick min PS2 dagen den kom för 4500, men då fick jag iaf med DOA2 också på köpet som tröst för att tokarna inte hade fått det spelet jag ville ha egentligen. lite drygt ändå, men känns kul att ha den när den är "ny" liksom..

sen gick den ner till 3.500 ett halvår efter och till 2500 året efter har ja för mig, (nån har säkert koll på det)

XBox kostade la 5000 jämt först, sen drastiskt ner till 3000 när den inte sålde i början.

Man får väl se hur mycket konsollerna säljer i början. om dom säljer mycket så lär det ju ta ett tag innan priset sjunker.

Alltid kul att ha på releasedagen. får se om man hinner jobba in dom pengarna. Alla räkningar tar ju kål på en.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

"The press release put much emphasis on the subject of realtime MGS4 imagery taken from an actual next-generation Playstation 3 hardware. Confirming that once again MGS would be presented in a form which the internal teams at Konami like to call a 'polygon demo', also known to worldwide gamers as an in-game cinematic or cutscene."

För mig låter det som om sekvensen dom ska visa inte kommer att vara spelbar, på samma sätt som en "cutscene" inte är spelbar. Personligen tycker jag att poängen försvinner lite då. För om en sekvens inte är "spelbar" så kan man göra den snyggare än vanligt, även om den körs på PS3:s hårdvara och inte är förrenderad.

Eller har jag fel?

Hursomhelst tar jag alla "filmer" med en nypa salt, tills nån uppenbart spelar/styr karaktären med handkontrollen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Hursomhelst tar jag alla "filmer" med en nypa salt, tills nån uppenbart spelar/styr karaktären med handkontrollen...

Precis. Den dagen PS3an står på ett bord med en tv och man ser synligt att dom inte har fuskat och serikopplet 2 PC eller nåt (:p) och nån står och spelar där själv med den boomerang kontrollern först då tror jag på hur in-game grafiken kommer se ut.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Eller har jag fel?

nja, lite ..men rätt också. en realtidsrenderad sekvens sparar ju iof lite kraft på att systemet vet exakt vad som kommer hända och slipper hantera AI, och polygonberäkning utanför scenen mm. men en sådan sekvens är ändå en bra demo på vad en maskin klarar av grafiskt.

men det här är mer relevant för XBoxen än PS3, då XBox inte har lika specialiserade chip för sånt, så då krävs mer från standard-CPUerna istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"The press release put much emphasis on the subject of realtime MGS4 imagery taken from an actual next-generation Playstation 3 hardware. Confirming that once again MGS would be presented in a form which the internal teams at Konami like to call a 'polygon demo', also known to worldwide gamers as an in-game cinematic or cutscene."

För mig låter det som om sekvensen dom ska visa inte kommer att vara spelbar, på samma sätt som en "cutscene" inte är spelbar. Personligen tycker jag att poängen försvinner lite då. För om en sekvens inte är "spelbar" så kan man göra den snyggare än vanligt, även om den körs på PS3:s hårdvara och inte är förrenderad.

Eller har jag fel?

Hursomhelst tar jag alla "filmer" med en nypa salt, tills nån uppenbart spelar/styr karaktären med handkontrollen...

kolla sekvenserna och sen in-game grafiken i alla andra mgs-spel.. inte allt för stor skillnad.