Svartskärm, men ej monitorns fel?

Permalänk
Medlem

Svartskärm, men ej monitorns fel?

Plötsligt mitt i att jag satt och surfa så dog skärmen, den blev helt svart. Jag harkollat sladdar osv och starta om datorn ändå händer inget, bara svart skärm.

Jag har nu testat att sätta in en annan fungerande skärm imen nget händer då heller, det är bara svart.

Grafikkortet verkar fungera (fläkten snurrar).

Vad kan ha hänt? Kan grafikkortet ha dött? (9800pro)

Någon som vart me om detta, hur ska man möjligen lösa detta?

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

har du testat med ett annat grafikkort om du får bild?
kan jue vara moderkortet som gått sönder också allså AGP porten eller nått.

du har jue kollat med en annan skärm.
testa med nått grafikkort du har liggandes eller kolla om du kan låna nått om du inte har ett.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Blinkar skärmen eller är det bara bläcksvart ?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jupp visade sig vara mitt 9800pro kort som dog =((

Sitter ju med en AGP moderkort och känns som att man bör köpa PCI express idag, så nu blir det jobbigt, några tips?

Är det smart att satsa på AGP kort fortfarande? Kanske blir jobbigt om man måste byta moderkort om 6 månader?

Visa signatur

The Walking Dead