FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag tycker det ser plåttrigt ut o_O

Permalänk

Här är mitt skrivbord...

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jag tycker det ser plåttrigt ut o_O

Hurså?

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Hurså?

Permalänk
Inaktiv

Massa ikoner på skrivbordet
ikoner i quick launch
ikoner i tray
Sidebar
Bakgrundsbilden

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Massa ikoner på skrivbordet
ikoner i quick launch
ikoner i tray
Sidebar
Bakgrundsbilden

Håller med i detta

Fast Catalyst, du ska skita i vad vi tycker egentligen, huvudsaken är att du trivs med din dator.

Permalänk

Jag trodde ni pratade om Catalyst

Edit:

En annan bild jag använder

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

finns det något sätt att ha foobar som en sidebar? alltså så att den försvinner ut i kanten om man inte håller musen över det?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BelLamron
Jag trodde ni pratade om Catalyst

Ja? ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BelLamron
Jag trodde ni pratade om Catalyst

Edit:

http://img509.imageshack.us/img509/6866/skrivbord2bo1.th.jpg
http://img509.imageshack.us/images/thpix.gif

En annan bild jag använder

Gjorde inte Loxus det då?

Eftersom han qoutade mej?

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Någon som har lite tips om någon bra sida med wallpapers i hög upplösning? 1920x1200 närmare bestämt?
Gärna med lite flickor som motiv. ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Någon som har lite tips om någon bra sida med wallpapers i hög upplösning? 1920x1200 närmare bestämt?
Gärna med lite flickor som motiv. ^_^

http://www.ewallpapers.eu/Babes-Girls/all/

kolla runt lite och hoppas att där är i din upplösning Där är inte hos alla.

Permalänk
Medlem

Här är mitt senaste
En bild kan bara säga så mycket det är mycket finare in motion.
Snöflingorna faller ner mot taskbaren och samlas där samtidigt som dom smälter. Beroende på vilka inställningar jag har kan jag få snön på taskbaren att öka eller minska.
Saknar snö!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Här är mitt senaste
En bild kan bara säga så mycket det är mycket finare in motion.
Snöflingorna faller ner mot taskbaren och samlas där samtidigt som dom smälter. Beroende på vilka inställningar jag har kan jag få snön på taskbaren att öka eller minska.
Saknar snö!!!!

Det låter jävligt nice, skulle du kunna säga hur man gör för att få snöflingorna åka ner? Med den bilden du har då .

Permalänk
Medlem

Jag har ett program som heter deskscapes. Det gör så att man kan ha rörliga bilder som bakgrunder.
Programmet kan köpas hos stardock och filerna som kallas dreams går att hämta hos http://www.wincustomize.com/

Just i mitt fall är det inte en repeterande film utan ett slags script för dreamscapes. Det simulerar vind osv. Så det faller inte ner på samma sätt jämt. Välldigt häftigt.

Permalänk
Medlem

TACK! <3 nu ska det fixas

Permalänk

PS-ikonen är misshandlad i färgerna på grund av Age of Empires II - blir normal efter omstart/avstängning av fullskärmsprogram.

Jag förbehåller mig rätten att ordligt trakassera den person som frågar vad bakgrundsbilden heter, vem som har gjort eller vart den finns.

Program som används är Rainlendar.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Gjorde inte Loxus det då?

Eftersom han qoutade mej?

Ssshhh...jag skrev fel namn förut, men ändrade det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
http://pici.se/thumbs/t_inCkCvAkm.gif

PS-ikonen är misshandlad i färgerna på grund av Age of Empires II - blir normal efter omstart/avstängning av fullskärmsprogram.

Jag förbehåller mig rätten att ordligt trakassera den person som frågar vad bakgrundsbilden heter, vem som har gjort eller vart den finns.

Program som används är Rainlendar.

Länk till bakgrunden?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Länk till bakgrunden?

http://n4u2k.deviantart.com/art/Earth-64857484

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ssshhh...jag skrev fel namn förut, men ändrade det

Ahh..okeey:P

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

Hehe som det kan bli

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
http://n4u2k.deviantart.com/art/Earth-64857484

Jo jag vet, har den själv oxå, fast inte som bakgrund, kände mig bara tvungen att skriva det tack ändå!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

hallojs

jag e ganska ny på det här med att ändra tema på datorn... just nu använder jag win 98 temat som finns i xp...

jag har lite funderingar... skulle det gå att ta bort windows startmeny ? och bara köra nåt enkelt program / dock med länk till dom programmen man använder är sällan inne och rör på hårddisken / grejar med filer.... hoppas ni förstår mig. för det skall vara så lite grejor som möjligt vet hur man döljer ikonerna på skrivbordet iaf typ en docka bara på skrivbordet med åtkomst till program / mappar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
hallojs

jag e ganska ny på det här med att ändra tema på datorn... just nu använder jag win 98 temat som finns i xp...

jag har lite funderingar... skulle det gå att ta bort windows startmeny ? och bara köra nåt enkelt program / dock med länk till dom programmen man använder är sällan inne och rör på hårddisken / grejar med filer.... hoppas ni förstår mig. för det skall vara så lite grejor som möjligt vet hur man döljer ikonerna på skrivbordet iaf typ en docka bara på skrivbordet med åtkomst till program / mappar...

Tjena, det går, men tyvärr kommer jag inte ihåg vad programet heterl, men sök på Shell i google, för windows kör ju med Explorer som shell, eller skal för att försvenska det. Jag körde för ett antal år en, med ett annat skal som var en 3D-kub istället, där man la in genvägar till allt man använder osv osv, rätt kul, men tröttnade på det efter ett tag. Men sök på Shell windows eller nåt på google.se så hittar du nog något intressant!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Tjena, det går, men tyvärr kommer jag inte ihåg vad programet heterl, men sök på Shell i google, för windows kör ju med Explorer som shell, eller skal för att försvenska det. Jag körde för ett antal år en, med ett annat skal som var en 3D-kub istället, där man la in genvägar till allt man använder osv osv, rätt kul, men tröttnade på det efter ett tag. Men sök på Shell windows eller nåt på google.se så hittar du nog något intressant!

japp ok det skall jag göra skriver här igen om jag hittar nåt... ja jag visste att windows använder explorer. för stänger man av den processen blir allt en tom skärm ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
hallojs

jag e ganska ny på det här med att ändra tema på datorn... just nu använder jag win 98 temat som finns i xp...

jag har lite funderingar... skulle det gå att ta bort windows startmeny ? och bara köra nåt enkelt program / dock med länk till dom programmen man använder är sällan inne och rör på hårddisken / grejar med filer.... hoppas ni förstår mig. för det skall vara så lite grejor som möjligt vet hur man döljer ikonerna på skrivbordet iaf typ en docka bara på skrivbordet med åtkomst till program / mappar...

finns massor av shell replacements du kan köra, men i xp e väl litestep det som jag tycker e bäst.. då får du upp porgram o dyligt igenom högerklikc på skrivbordet.. o d finns massor av "cleana" teman. annars fins blackbox for windows o ashton shell, du kan aäven använda objectdock som en taskbar där du kan lägga i alla program du använder, även start meny o systray där och d finns en egenskap att dölja din taskbar.

men som sagt.. litestep e väl det skönaste shell replacement programmet och det är gratis.
--------------------------------------------

mitt senaste:

info: http://invaderjohn.deviantart.com/art/Desktop-06-11-08-102821...

Visa signatur

Vista Ultimate x86 / xubuntu 8.04 |AMD 64 4800+ 2.5@3,0 | 2x2024mb pc6400 kingston hyperX | GF8600GT 512mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invaderjohn
finns massor av shell replacements du kan köra, men i xp e väl litestep det som jag tycker e bäst.. då får du upp porgram o dyligt igenom högerklikc på skrivbordet.. o d finns massor av "cleana" teman. annars fins blackbox for windows o ashton shell, du kan aäven använda objectdock som en taskbar där du kan lägga i alla program du använder, även start meny o systray där och d finns en egenskap att dölja din taskbar.

men som sagt.. litestep e väl det skönaste shell replacement programmet och det är gratis.
--------------------------------------------

mitt senaste:

info: http://invaderjohn.deviantart.com/art/Desktop-06-11-08-102821...

http://pici.se/thumbs/t_lnsHgNCkj.gif

ok jag har nu installerat det med standard temat ^^ skall leta rätt på något annat eller prova ditt verk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
ok jag har nu installerat det med standard temat ^^ skall leta rätt på något annat eller prova ditt verk.

ok hoppas det funkar bra!
jag har inte gjort några litestep teman, lr jo ett.
men annars gör jag bara vista skins. så det funkar ju inte i xp. men om du kollar på deviantart efter litestep teman så kommer du hitta en massa

Visa signatur

Vista Ultimate x86 / xubuntu 8.04 |AMD 64 4800+ 2.5@3,0 | 2x2024mb pc6400 kingston hyperX | GF8600GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Är ute efter ett ett tema med en helt kolsvart taskbar och title bar som INTE gör alla menyer och liknande kolsvarta, verkar vara svårt att hitta bara. Finns 1012 varianter i div gråa toner, men aldrig helt kolsvart. Finns många som är glossy, men de ratar jag de med.

Kollat igenom massa sidor nu, har fortfarande inte hittat någon som är 100% dock. Lutar väl åt att jag får lära mig hur man gör ett eget.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q