[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Skrivet av xXMickeXx:

Horde eller Alliance? x)
Skulle börja spela Alliance där innan men folk i /trade sa till mig att sluta spela där för att servern var för död x)
Spelar ATM på Alonsus [A] och tror inte jag kommer lämna den servern på ett tag ^^

Det är Horde som gäller !

Sluga typer och en Naga

Armory

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalaskurt:

Haha jag roflade rejält när jag såg guild namnet xD
Vad är ditt ingame namn? Känner för att testa lite Horde igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Hade varit rätt kul om folket här på Sweclockers som spelar WoW faktiskt spelade på samma server ^^

De håller jag med om, en guild med sweclockers medlemmar skulle vara riktigt schysst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

De håller jag med om, en guild med sweclockers medlemmar skulle vara riktigt schysst!

Verkligen!

Jag är på jakt efter en ny server + guild. Enda kravet jag har är att servern har stabil Pvp.
Om någon behöver en schyst mage med riktigt mycket erfarenhet så kontakta mig gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inix:

Verkligen!

Jag är på jakt efter en ny server + guild. Enda kravet jag har är att servern har stabil Pvp.
Om någon behöver en schyst mage med riktigt mycket erfarenhet så kontakta mig gärna.

Har även en mage jag med, måste bara få upp gearet rätt, finns på tarren mill

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inix:

Verkligen!

Jag är på jakt efter en ny server + guild. Enda kravet jag har är att servern har stabil Pvp.
Om någon behöver en schyst mage med riktigt mycket erfarenhet så kontakta mig gärna.

Hade varit awesome om alla typ också snackade över vent eller något annat.
Har inte varit med i en guild där folk faktiskt pratar med varandra sen 2007.

Skrivet av ygd3n:

Har även en mage jag med, måste bara få upp gearet rätt, finns på tarren mill

Är Tarren Mill en bra Horde server?

Permalänk
Skrivet av xXMickeXx:

Haha jag roflade rejält när jag såg guild namnet xD
Vad är ditt ingame namn? Känner för att testa lite Horde igen.

Hulkovius <----

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Hade varit awesome om alla typ också snackade över vent eller något annat.
Har inte varit med i en guild där folk faktiskt pratar med varandra sen 2007.

Håller med!

Ska man koka ihop en tråd här kanske och kolla om det finns något intresse?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inix:

Håller med!

Ska man koka ihop en tråd här kanske och kolla om det finns något intresse?

Du kan räkna med mig isåfall.

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

De håller jag med om, en guild med sweclockers medlemmar skulle vara riktigt schysst!

Kom till Deathwing PvP vetja! Low i population och en del svennar här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fairshihtzu:

Kom till Deathwing PvP vetja! Low i population och en del svennar här.

Bra raid progress där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

De håller jag med om, en guild med sweclockers medlemmar skulle vara riktigt schysst!

Skrivet av Inix:

Verkligen!

Jag är på jakt efter en ny server + guild. Enda kravet jag har är att servern har stabil Pvp.
Om någon behöver en schyst mage med riktigt mycket erfarenhet så kontakta mig gärna.

Detta är något vi "veteraner" testade ett par gånger i vanilla och i TBC. Höll ett par dagar max. Sök på forumet hittar ni gamla trådar om det om ni är intresserade. Själva idén med det hela var underbar, synd att det aldrig höll.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Nån mer som använder MoveAnything addon?
Jag har den för att jag kör med eyefinity och vill tvinga fönster att läggas på centerskärmen. Har uppdaterat men hittar inte möjlighet att flytta reforge och transmofönstren. Missar jag dem i listan eller finns de inte?

Finns nån annan addon som också kan positionera alla interfacefönster?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Nån mer som använder MoveAnything addon?
Jag har den för att jag kör med eyefinity och vill tvinga fönster att läggas på centerskärmen. Har uppdaterat men hittar inte möjlighet att flytta reforge och transmofönstren. Missar jag dem i listan eller finns de inte?

Finns nån annan addon som också kan positionera alla interfacefönster?

Det lär släppas en uppgrade om det inte är så att du missar dem när du kör eyefinity, ser du mer runt dig då än en person som inte gör det? haha idiotisk fråga säkert, men det lär ju vara fett skönt att ha mer koll runt sig, i alla situationer

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Det lär släppas en uppgrade om det inte är så att du missar dem när du kör eyefinity, ser du mer runt dig då än en person som inte gör det? haha idiotisk fråga säkert, men det lär ju vara fett skönt att ha mer koll runt sig, i alla situationer

Ja, centrumskärmen visar exakt samma som om man bara kör med en skärm. Men det blir inte 3 ggr mer sikt, för perspektivet blir utdraget på de två andra (dvs alla ser breda och tjocka ut). Men detta upplevs ändå bra, för man tittar primärt på mitten och de andra förstärker närvarokänslan.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Detta är något vi "veteraner" testade ett par gånger i vanilla och i TBC. Höll ett par dagar max. Sök på forumet hittar ni gamla trådar om det om ni är intresserade. Själva idén med det hela var underbar, synd att det aldrig höll.

Den enda Sweclockers-guilden som höll ett bra tag var väl Northern Horde när WoW släpptes. Tyvärr så orkade jag aldrig levela upp en karaktär till 60 på den tiden utan gav upp på 40 eller något sådant men de tog väl Ragnaros iallafall, kanske även BWL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Den enda Sweclockers-guilden som höll ett bra tag var väl Northern Horde när WoW släpptes. Tyvärr så orkade jag aldrig levela upp en karaktär till 60 på den tiden utan gav upp på 40 eller något sådant men de tog väl Ragnaros iallafall, kanske även BWL.

Stämmer bra det. Den guilden var ännu tidigare. Synd att de aldrig gick hela vägen. Men inte så enkelt när medlemmarna har sina irls att spela med också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Rätt lik min förra iteration, inte riktigt färdigt dock.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KniFF:

Rätt lik min förra iteration, inte riktigt färdigt dock.

http://laddauppbilder.se/?dm=113237007644

Snyggt!
Vilka addons använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Snyggt!
Vilka addons använder du?

Det viktigaste är väl

Pitbull4
Bartender4
Kgpanels
Deus Vox Encounters
SexyMap
Recount
Bagnon
MSBT
OmniCC
Prat
TipTac

Allt är ihopsnickrat på något vis, vissa av dom är äldre versioner som har stöd för saker som inte finns idag och vice versa, en del är modifierade för att passa mig osv.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det finns en mod jag använde för längesedan som placerade en bar med alla cooldowns så att dom åkte från höger till vänster, så man kunde se när alla skills och spells var klara att använda igen.

Jag kan inte hitta den, vet någon vad den heter?

Tack tack tack

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Det finns en mod jag använde för längesedan som placerade en bar med alla cooldowns så att dom åkte från höger till vänster, så man kunde se när alla skills och spells var klara att använda igen.

Jag kan inte hitta den, vet någon vad den heter?

Har en sån och den heter CoolLine.
http://www.curse.com/addons/wow/coolline-cooldowns

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Tusen tack, det var precis den jag letade efter!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Gillar och trivs med ingame floating text, men skulle vilja justera typsnittstorleken. Finns det nån addon som kan göra just detta?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

hej, har ett litet problem med mitt UI, nämnligen den lilla framen nere till höger som visar tooltip när man drar musen över något, jag skulle villja flytta på den, går det att göra i blizz ui eller måste man köra någon mod för det?:)

MVH Flancen

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Bästa addonen var Reborn UI i tidigt vanilla, som tog 45minuter att installera med jävla custom names överallt. Men resultatet blev matrix liknande och väldigt få hade det. Who is with me?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

http://img513.imageshack.us/img513/7104/wowscrnshot0202121456...

Uploaded with ImageShack.us

hej, har ett litet problem med mitt UI, nämnligen den lilla framen nere till höger som visar tooltip när man drar musen över något, jag skulle villja flytta på den, går det att göra i blizz ui eller måste man köra någon mod för det?:)

MVH Flancen

Lol du ser ju inte något bakom dig? varför ha svart bakgrund? Du kan ju missa massa nödvändiga saker som händer!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Gillar och trivs med ingame floating text, men skulle vilja justera typsnittstorleken. Finns det nån addon som kan göra just detta?

Finns ett flertal olika addons med olika utseenden/storlekar på combat texten. Kolla bara runt lite på wowinterface och curse så hittar du något.

Citat:

hej, har ett litet problem med mitt UI, nämnligen den lilla framen nere till höger som visar tooltip när man drar musen över något, jag skulle villja flytta på den, går det att göra i blizz ui eller måste man köra någon mod för det?:)

Du måste ha en addon som heter move-anything, med hjälp av den kan du flytta på precis allt på skärmen, allt! Skriv bara /move , så kommer en ruta upp där du kan bläddra i menyerna eller söka på det du vill flytta.

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Lol du ser ju inte något bakom dig? varför ha svart bakgrund? Du kan ju missa massa nödvändiga saker som händer!

går ju alltid att snabbt vända siktesfältet med musen ifall något skulle hända?

Skrivet av Brexour:

Du måste ha en addon som heter move-anything, med hjälp av den kan du flytta på precis allt på skärmen, allt! Skriv bara /move , så kommer en ruta upp där du kan bläddra i menyerna eller söka på det du vill flytta.

tackar:D

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

går ju alltid att snabbt vända siktesfältet med musen ifall något skulle hända?

Hur vet du att något händer när du inte ser det?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850