[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Kanske inte så mycket att skryta om; lekte runt lite med Shadowed Unit Frames, men tyckte inte riktigt om det. Tycker att det här räcker.

Det som syns på bilden är;

  • Dominos

  • Recount

  • Healbot

  • Prat

  • Sexymap

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem

Cleant ska det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Smaken är som baken men det där tycker inte jag är cleant, cleant behöver inte betyda informationsfattigt, jag tycker cleant är informationsrikt och skärmplatseffektivt. Ditt ui tycker jag mest känns hopslängt, oordnat och okomprimerat. Du har grejer som går som ett stort Z över skärmen det finns egentligen ingen yta som är helt fri. Göm undan micromenyn t.ex, varför måste den vara synlig? Lägg ett mouseover event på den så att den bara syns när den behövs. Likaså xp-baren, behöver den synas? Dina actionbars är osymmetriska och o-optimalt placerade, de tar upp mycket större plats än de behöver göra. Jag förstår att du säkert trivs med ditt ui som det är och det är såklart helt ok, men särskilt cleant är det inte.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Smaken är som baken men det där tycker inte jag är cleant, cleant behöver inte betyda informationsfattigt, jag tycker cleant är informationsrikt och skärmplatseffektivt. Ditt ui tycker jag mest känns hopslängt, oordnat och okomprimerat. Du har grejer som går som ett stort Z över skärmen det finns egentligen ingen yta som är helt fri. Göm undan micromenyn t.ex, varför måste den vara synlig? Lägg ett mouseover event på den så att den bara syns när den behövs. Likaså xp-baren, behöver den synas? Dina actionbars är osymmetriska och o-optimalt placerade, de tar upp mycket större plats än de behöver göra. Jag förstår att du säkert trivs med ditt ui som det är och det är såklart helt ok, men särskilt cleant är det inte.

Vad är det som är informationsfattigt? Varför ska jag gömma micromenyn när jag vill använda den ofta? Xp baren är synlig för att jag är intresserad av hur mycket xp det är kvar till level. Mina actionbars är ett dåligt exempel då min warlock är lvl 12 och har inte så mycket spells, förstår att det ser osymmetriskt ut. Vad behöver man mer för information då? MSBT har jag för combat text, som är optimerat för lite spam och bara intressanta saker. Threat och dps mätare har jag gömt då jag bara använder dom efter bossar i raids

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Vad är det som är informationsfattigt? Varför ska jag gömma micromenyn när jag vill använda den ofta? Xp baren är synlig för att jag är intresserad av hur mycket xp det är kvar till level. Mina actionbars är ett dåligt exempel då min warlock är lvl 12 och har inte så mycket spells, förstår att det ser osymmetriskt ut. Vad behöver man mer för information då? MSBT har jag för combat text, som är optimerat för lite spam och bara intressanta saker. Threat och dps mätare har jag gömt då jag bara använder dom efter bossar i raids

Jag tycker att ditt ui ser ostrukturerat ut, du kan gömma micromenyn och ändå använda den ofta. Du kan som sagt ha ett mouseover event så menyn visas när du håller muspekaren över den. Det är väl inte mest informationen eftersom du inte är i combat så är det svårt att se vad du har för information tillgänglig. Jag tycker mest att den information du har är överflödig och att upplägget är osymmetriskt och ganska klumpigt. För mig är symmetri väldigt viktigt och den information som finns ska tjäna ett syfte och helst bara när det behövs. Jag tycker helt enkelt inte det ser bra ut att du t.ex har dina actionbars i mitten av fönstret och sedan att de fortlöper till höger ut mot högra hörnet. Det ser konstigt ut.

Också är det zätaformen, minimap i högra hörnet, någon form av raidframes i mitten på vänster sida, actionbars/micromeny som går längs botten ut mot höger hörn. Jag personligen vill ha den informationen där den stör så lite som möjligt och så långt från centrum på skärmen som möjligt, gärna ute i hörnen för ute i hörnen är det sällan någon värdefull information som visas. Och den information som jag behöver se, cooldowns på diverse saker typ viktiga abilities, bossmods av olika former, cast bar och unitframes som jag behöver hålla koll på mycket vill jag ha i mitten av skärmen eftersom att det är där jag har focus med min blick, det är i mitten av skärmen allt händer och då vill jag inte flytta blicken flera decimeter på skärmen för att hålla reda på all information.

http://postimage.org/image/rz35wcfgl/full/

Ser du hur jag lagt allt som en ram runt skärmen, det enda jag har i mitten är abilities som det är viktigt att jag avfyrar precis när de går av cooldown, castbar och unitframes. Resten har jag dolt runt chatframes, eller uppe vid kartan eller nere vid actionbar, eller nere till höger vid dps/threat meters. Det är förstås en smaksak, och som jag sa det finns säkert mycket att kritisera med mitt ui men det passar mig. Jag förstår att ditt ui passar dig också och det är huvudsaken jag framförde bara mina åsikter om det och jag hoppas att du inte tar illa upp. Det finns inget rätt eller fel, är du nöjd så är ditt UI rätt.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Jag tycker att ditt ui ser ostrukturerat ut, du kan gömma micromenyn och ändå använda den ofta. Du kan som sagt ha ett mouseover event så menyn visas när du håller muspekaren över den. Det är väl inte mest informationen eftersom du inte är i combat så är det svårt att se vad du har för information tillgänglig. Jag tycker mest att den information du har är överflödig och att upplägget är osymmetriskt och ganska klumpigt. För mig är symmetri väldigt viktigt och den information som finns ska tjäna ett syfte och helst bara när det behövs. Jag tycker helt enkelt inte det ser bra ut att du t.ex har dina actionbars i mitten av fönstret och sedan att de fortlöper till höger ut mot högra hörnet. Det ser konstigt ut.

Också är det zätaformen, minimap i högra hörnet, någon form av raidframes i mitten på vänster sida, actionbars/micromeny som går längs botten ut mot höger hörn. Jag personligen vill ha den informationen där den stör så lite som möjligt och så långt från centrum på skärmen som möjligt, gärna ute i hörnen för ute i hörnen är det sällan någon värdefull information som visas. Och den information som jag behöver se, cooldowns på diverse saker typ viktiga abilities, bossmods av olika former, cast bar och unitframes som jag behöver hålla koll på mycket vill jag ha i mitten av skärmen eftersom att det är där jag har focus med min blick, det är i mitten av skärmen allt händer och då vill jag inte flytta blicken flera decimeter på skärmen för att hålla reda på all information.

http://postimage.org/image/rz35wcfgl/full/

Ser du hur jag lagt allt som en ram runt skärmen, det enda jag har i mitten är abilities som det är viktigt att jag avfyrar precis när de går av cooldown, castbar och unitframes. Resten har jag dolt runt chatframes, eller uppe vid kartan eller nere vid actionbar, eller nere till höger vid dps/threat meters. Det är förstås en smaksak, och som jag sa det finns säkert mycket att kritisera med mitt ui men det passar mig. Jag förstår att ditt ui passar dig också och det är huvudsaken jag framförde bara mina åsikter om det och jag hoppas att du inte tar illa upp. Det finns inget rätt eller fel, är du nöjd så är ditt UI rätt.

Snyggt addon för professions vid minimapen. Vad heter det om jag får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Snyggt addon för professions vid minimapen. Vad heter det om jag får fråga?

Det är faktiskt inget addon, det är bara en bar i bartender jag placerat där med mina professions i.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut hos mig:

Addons som syns på bild:

Moveanything

Bartender

Classtimers

Sexymap

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag vill spela wow igen, *:'( :'(*. så gamla och bra minnen man har från wow tiden. har en liten gnome med 371 item level, epic var jag när jag spelade

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag satt och lekte lite med Sunn Viewport, och Bartenter, Dominos, SexyMap etc... Får jobba lite mer på det men jag gillar WC3 temat

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av epatnor:

Jag satt och lekte lite med Sunn Viewport, och Bartenter, Dominos, SexyMap etc... Får jobba lite mer på det men jag gillar WC3 temat

http://www.xpandora.se/xpandorasite/images/WoWScrnShot_061812...

WC3 temat tycker vi om
Dock så kan det vara lite problem med att få plats med allt.

Permalänk
Inaktiv

Såhär ser mitt WoW ut just nu
Inte så snyggt så tar gärna emot tips på några bra addons.

Permalänk
Medlem

Var ett bra tag sen jag spelade nu men såhär såg det iallafall ut då Jag gillart iaf!

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sjoblot:

Var ett bra tag sen jag spelade nu men såhär såg det iallafall ut då Jag gillart iaf!

http://i48.tinypic.com/immoi1.png

Cleant

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Elvui för skins, Bartender, Shadowed unitframes, KG panels, Elk's buff bar.

Visa signatur

Spaces, not tabs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Schnucky:

XP-bar = AvgXP Deluxe

Listan:

AvgXP Deluxe
Discord Actionbars 2.2
DiivSkins
MoveAnything!
Titan Panel
Telo's Quickloot
Rogue Stunhelper
Blind/Flashcount
Map Notes
Discord Unit Frames 1.96

hur skaffar jag avgxp i curze? började nyss med wow ps bildena funar ej

Permalänk
Medlem

Fattar fan inte ens varför folk använder curse. Suger dolme.

wowinterface och håll dom uppdatera med patch filerna själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Jag satt och lekte lite med Sunn Viewport, och Bartenter, Dominos, SexyMap etc... Får jobba lite mer på det men jag gillar WC3 temat

http://www.xpandora.se/xpandorasite/images/WoWScrnShot_061812...

Gillar ditt utseende på WoW starkt. Går det att skicka hela ditt interface på något sätt? Ska börja spela nu när MoP har kommit ut och vill inte sitta och pilla med addons i flera timmar innan hoppar in i spelet!

Permalänk

http://i.solidfiles.net/d7e15c5806.png
Ända addonet jag använder är moveanything.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strygen:

Gillar ditt utseende på WoW starkt. Går det att skicka hela ditt interface på något sätt? Ska börja spela nu när MoP har kommit ut och vill inte sitta och pilla med addons i flera timmar innan hoppar in i spelet!

jag undra även det för det där var mycket snyggt

Permalänk
Skrivet av epatnor:

Jag satt och lekte lite med Sunn Viewport, och Bartenter, Dominos, SexyMap etc... Får jobba lite mer på det men jag gillar WC3 temat

http://www.xpandora.se/xpandorasite/images/WoWScrnShot_061812...

Vad heter addonet? Gillar utseendet starkt!

Ps. Citera så jag hittar tillbaka

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Någon som har någon idé om varför jag inte kan använda addons?

Lagt in de i WorldOfWarcraft/Interface/Addons , men när jag loggar in och ser min character list finns det ingen "Addons"-flik längst ner till vänster.

Permalänk

man byter ui när man har tråkit
sen byter man tbx för orginalet är bäst

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Det är ju en smaksak. Har raidat kraftigt sedan sent 2004 och om det är något alal vet så är det att orginal UI't SUGER DOLME, när man raidar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Någon som har någon idé om varför jag inte kan använda addons?

Lagt in de i WorldOfWarcraft/Interface/Addons , men när jag loggar in och ser min character list finns det ingen "Addons"-flik längst ner till vänster.

Kan vara fel namn på addons mappen vet inte om den är bokstavskänslig eller inte.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Debug:

http://i.imgur.com/8VY9M.jpg

Kanske inte så mycket att skryta om; lekte runt lite med Shadowed Unit Frames, men tyckte inte riktigt om det. Tycker att det här räcker.

Det som syns på bilden är;

  • Dominos

  • Recount

  • Healbot

  • Prat

  • Sexymap

Snyggt!
Vilken font och storlek använder du till Prat?

Permalänk
Medlem

ElVUi <3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

uppdaterade actionsbars o dyl

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk

Hej jag undrar om nån har nåt tips om nåt snyggt UI till MoP?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080