Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Vad har kvalitet att göra med dumma taiwanesare som inte vet skillnad på kylpasta och plast?

Någon som lirat GRAW splitscreen?? Får nämligen bara fps-vy inte 3e-pers =(

Microsoft betalar taiwanesarna för att dom ska se till att varje Xbox dom bygger fungerar enligt MS specifikation. Det betyder, underförstått, att dom ska ta bort skyddsplasten innan dom sätter dit flänsen :).

Skulle denna nyhet vara sant så betyder det är att det är en "fabrikationsfel" dvs taiwaneserna kommer inte få bygga Xbox längre :).

Permalänk
Medlem

Och där gick den sönder. 14 dagar innan releasen av Oblivion.

3 rödblinkande dioder. Innebär internt fel har jag för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Och där gick den sönder. 14 dagar innan releasen av Oblivion.

3 rödblinkande dioder. Innebär internt fel har jag för mig?

Ja tyvärr. http://support.microsoft.com/kb/907534

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Och där gick den sönder. 14 dagar innan releasen av Oblivion.

3 rödblinkande dioder. Innebär internt fel har jag för mig?

Hade jag med häromdagen, det var bara sladden som satt lite löst. Köttade in den rejält och nu funkar allt bara bra

Permalänk
Medlem
Citat:

det är ett riktigt blåbärsmisstag Microsoft gjort. På två av separat köpta Xbox 360-konsoler har man vid dissekering funnit att grafikprocessorns kylare inte varit ordentligt installerad, Microsoft har nämligen glömt att ta bort skyddsfilmen/folien för kylpastan! Detta har gjort att GPUn inte fått ordentlig kontakt med kylaren och på så vis lidit av överhettning. Att glömma skyddsfilmen på kylflänsar med förapplicerad kylpasta är ett av de mer vanliga nybörjarfelen man ser, men att världen ledande mjukvarutillverkare skulle göra samma fel låter nästan som ett skämt.

Förmodligen därför min blev så het. Bara tråkigt att höra. Hoppas de lär sig av detta. Väntar på 2.0 innan jag tar risken igen. Det, eller att testdrive släpps...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Har någon hunnit testa GRAW på live ännu? Funkar det bra och så?
och är det framför allt kul?

Jag hade iallafall tänkt och aktivera mitt live här snart :> Vore ju grymt & lira med någon vettig person.

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på olika "sjukdomar" som härjat konsollen? Ty nätagget till min 360 har börjat låta något djävulskt, som att höra en katt strypas och pinas till döds. Låter minst sagt skitkonstigt om den när man spelar. Det slutar direkt när jag går till dashboard. Antar att den försöker kräma ur så mycket kraft som möjligt vid spelandet och fläktens lager eller något håller på att gå sönder. Vågar inte öppna skiten och kolla i risk att garantin inte gäller om jag tvingas skicka in den snart.

Så, nån som erfarit detta och tillslut haft en död nätagg eller 360? Börjar oroa mig för det låter verkligen inte normalt, och oljudet låter t.o.m högre än ljudet från själva spelet. Låter som något gigantiskt, argt bi som fastnat i mitt nätagg.

Typiskt om det skulle lägga av, med OB precis bakom hörnet. Fy fan...

EDIT: Jonio, GRAW är rätt kul. Fast har inte lärt mig kontrollerna riktigt än. Fast kan säga att det är hittils jäkligt skoj. Man tål inte mycket heller, vilket är uppfriskande - ett-två skott så ligger du på magen med käften full av sand.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Någon som har koll på olika "sjukdomar" som härjat konsollen? Ty nätagget till min 360 har börjat låta något djävulskt, som att höra en katt strypas och pinas till döds. Låter minst sagt skitkonstigt om den när man spelar. Det slutar direkt när jag går till dashboard. Antar att den försöker kräma ur så mycket kraft som möjligt vid spelandet och fläktens lager eller något håller på att gå sönder. Vågar inte öppna skiten och kolla i risk att garantin inte gäller om jag tvingas skicka in den snart.

Så, nån som erfarit detta och tillslut haft en död nätagg eller 360? Börjar oroa mig för det låter verkligen inte normalt, och oljudet låter t.o.m högre än ljudet från själva spelet. Låter som något gigantiskt, argt bi som fastnat i mitt nätagg.

Typiskt om det skulle lägga av, med OB precis bakom hörnet. Fy fan...

EDIT: Jonio, GRAW är rätt kul. Fast har inte lärt mig kontrollerna riktigt än. Fast kan säga att det är hittils jäkligt skoj. Man tål inte mycket heller, vilket är uppfriskande - ett-två skott så ligger du på magen med käften full av sand.

Är det inte DVD-romen som låter då? Den låter rätt mycket för mig när jag spelar; men om jag går till dashboarden så slutar det, då den spinner ner och stannar.

Permalänk
Medlem

Någon som har limited edition utav Jade Empire och lyckats få fram special karaktären på 360'n?

Vad jag minns så skulle man bara sätta i special skivan och starta upp spelet så den lade till ens minnesfil, sen var det vara att köra spelet som vanligt. Detta var då på vanliga xboxen, jag får inte fram special karaktären alls på 360'n. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Är det inte DVD-romen som låter då? Den låter rätt mycket för mig när jag spelar; men om jag går till dashboarden så slutar det, då den spinner ner och stannar.

Nej, inte dvd-romen som låter - hade örat på stora "tegelstenen" och är 100% säker på att oljudet kommer från den. Det är inte alltid den skapar detta oljud utan den kommer och går med jämna mellanrum. Får väl se om den pallar tills man klarat av OB.

*knock on wood*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som har limited edition utav Jade Empire och lyckats få fram special karaktären på 360'n?

Vad jag minns så skulle man bara sätta i special skivan och starta upp spelet så den lade till ens minnesfil, sen var det vara att köra spelet som vanligt. Detta var då på vanliga xboxen, jag får inte fram special karaktären alls på 360'n.

Hmm, underligt då det funkar utmärkt för mig. Första jag gjorde var att stoppa i själva spelskivan och låta 360:n hämta uppdateringen, sen lade jag i specialskivan med munken. Funkar som sagt, iaf för mig. Hmm...

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Ja dom säger ju att det är ett nybörjarmisstag och Microsoft har ju bara gjort två konsoller

Allvarligt talat så låter det där nästan FÖR dråpligt för att vara sant. Kul om det är sant dock, gillar när stora företag gör bort sig.

Snart kommer Xbox-fanboysen komma och skrika om att det inte Microsoft som sätter ihop Xboxarna utan legotillverkare (nej inte danska lego). Det är dock skit samma för det är Microsoft som pröjsar för att det är kvalitet som kommer ut med deras logo på.

Det är inte sant, folien ska vara där.
http://gamerscoreblog.com/team/archive/2006/03/10/533618.aspx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är inte sant, folien ska vara där.
http://gamerscoreblog.com/team/archive/2006/03/10/533618.aspx

Ja som sagt var det lät nästan för "bra" för att vara sant :).

Permalänk
Medlem

Adda mig ifall någon vill köra G.R.A.W.
GT: Puttrik

Permalänk
Medlem

För att sammanlänka oss GRAW-ägare med GTs och allt, så besök gärna här
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6379430...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Är det ingen som vill spela lite FN3 med mig? adda isåfall!! GT finns i sign!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Ringde 360 supporten angående mitt live konto, man fick en ytterst bra person i andra ändan av telefonen... inte..

Enligt honom så kan man inte ändra ett live guld till ett live silver. wtf?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ringde 360 supporten angående mitt live konto, man fick en ytterst bra person i andra ändan av telefonen... inte..

Enligt honom så kan man inte ändra ett live guld till ett live silver. wtf?

Microsoft drar väll inte pengar automatiskt från ens konto varje gång man måste förnya sin guld period?

Varför nedgradera sig till silver? Du kommer väll inte åt marketplace eller att spela online med silver?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Microsoft drar väll inte pengar automatiskt från ens konto varje gång man måste förnya sin guld period?

Varför nedgradera sig till silver? Du kommer väll inte åt marketplace eller att spela online med silver?

Jag har inget spel jag spelar online med på 360'n, allt jag vill komma åt är patchar och demos och det gör man med silver.

Live guld kostar ca 600kr per år, men man kan ta månadsbetalningar istället om man vill.

Men som sagt jag har inga spel jag kör online med så då är det rätt onödigt med guld.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Microsoft drar väll inte pengar automatiskt från ens konto varje gång man måste förnya sin guld period?

Varför nedgradera sig till silver? Du kommer väll inte åt marketplace eller att spela online med silver?

Hmm, marketplace kommer man väl ändå åt med silver?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Microsoft drar väll inte pengar automatiskt från ens konto varje gång man måste förnya sin guld period?

Varför nedgradera sig till silver? Du kommer väll inte åt marketplace eller att spela online med silver?

Det enda man väljer är hur man vill bli debiterad. Alltså kan jag betala 69 spänn per månad, 599 per år etc. De dras alltid av pengar och abbonemanget förnyas så fort den perioden har gått över. Så ifall man tex vill endast betala för en månad då man skall köra lite med en polare snabbt så får man säga upp det innan det går ut, annars blir man debiterad för en månad igen.

Man kan göra allt förutom att spela online med Silver. För mig som inte direkt är någon multiplayer människa över Internet så finns det ingen direkt anledning att ha kvar guld, då det bara blir en massa extra utgifter.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Hmm, marketplace kommer man väl ändå åt med silver?

Ja, självklart. Mmh...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kan man spela online överhuvudtaget med Xbox Live silver?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Kan man spela online överhuvudtaget med Xbox Live silver?

Nope.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Kan man spela online överhuvudtaget med Xbox Live silver?

Till en viss del. MMORPG och andra spel med andra kostnader går att köra Online med silver. Gratishelger och liknande kommer väl antagligen också.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Någon som laddat ner och testat The Outfit (DEMO) här? Jag har försökt men det går inte starta spelet. Det står: "This game does not support PAL-50 Please change your display settings."

Men jag fattar inte för jag kör ju HDTV så det går inte ändra de inställningarna då eftersom det redan är fasta signaler. Jag kör Xboxen via en HD-projektor och det blir inte speciellt bra ifall jag ändrar ifrån HDTV => till TV på boxen. Så man får alltså inte spela spelet ifall man vill ha bättre upplösning?

Hehe, cpigt värre...någon som kanske har en lösning på detta problemet. Vill ju helst inte byta ner mig.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Till en viss del. MMORPG och andra spel med andra kostnader går att köra Online med silver. Gratishelger och liknande kommer väl antagligen också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Nope.

Så i dagsläget måste jag skaffa Xbox Live guld för att spela tex PGR 3?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Så i dagsläget måste jag skaffa Xbox Live guld för att spela tex PGR 3?

Ja, tyvärr. Fast det är inte så dyrt - 3-månaders Gold-kort kostar 199kr och 12-månaders kostar 599kr.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Ja, tyvärr. Fast det är inte så dyrt - 3-månaders Gold-kort kostar 199kr och 12-månaders kostar 599kr.

+ 4000:- för konsollen och ~600:- per spel. Jo det är dyrt :P. Men tack för infon :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

fortfarande billigare än fetast grafikkortet på marknaden !

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
fortfarande billigare än fetast grafikkortet på marknaden !

Jo visst men vad har det med detta att göra?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.