Permalänk
Medlem

får man inte med en såndär dvd fjärr oxå då? och ett headset?

edit: hmm hamnade visst på en ny sida. jag skrev iaf t snubben innan mig

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Dvdfjärren fick man bara med i första sändningen. Och ja, du får ett headset, du får också en hdkabel.

Permalänk

Jag vill köra Xboxen på min 23"-skärm, frågan är bara hur jag lättast får ljud ur åbäket. Skärmen tar ju absolut VGA och component. Har en Creative-låda med DTS/DD-dekoder som har hörlursuttag.. får leka lite när jag kommer hem sen.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Så skillnaden mellan Core och Premium är att med Premium får man med en 20gb hdd, trådlös kontroll, headset, hdkabel och fjärrkontroll.

Och med Core får man med kontroll med sladd.

Har jag rätt?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Så skillnaden mellan Core och Premium är att med Premium får man med en 20gb hdd, trådlös kontroll, headset, hdkabel och fjärrkontroll.

Och med Core får man med kontroll med sladd.

Har jag rätt?

DVD-fjärrkontrollen skickas bara med i första sändningarna som sagt... annars tror jag det ska vara rätt. I vilket fall som helst är det värt att lägga på några hundralappar för premiumversionen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ingen som har sagt något om Burnout 4 Revenge?! Hur som helst så finns det att köpa nu:) Förhoppningsvis får detta mig att damma av min 360.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag köpte VGA HD AV Cable idag och till min förvåning fick jag med en
VGA "Mini gender changer" med denna kan jag köra med min CRT skärm som har en fast VGA kabel i sig.
Adaptern är alltså en female<|>female, då både Xboxens kabel och min skärms kabel båda är male.

Jag vet inte om detta är något nytt eller om en sådan alltid kommit med i paketet, men jag tror den är ny eftersom jag hört andra klaga på att man inte har kunnat köra på gamla skärmar innan.
Något som också var med var en Red / White -> 3.5, perfekt att bara köra in i sina högtalare!

Hoppas att detta är något nytt så jag inte bara drar upp gamal skåpmat ; )

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Eftersom DoA4 är enda spelet som jag just nu är intresserad av och har hört mycket negativt om ,som att det är extremt svårt så undrar jag om den nya patchen har hjälpt.
http://xbox360.ign.com/articles/696/696211p1.html
Eller har den stjälpt?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Eftersom DoA4 är enda spelet som jag just nu är intresserad av och har hört mycket negativt om ,som att det är extremt svårt så undrar jag om den nya patchen har hjälpt.
http://xbox360.ign.com/articles/696/696211p1.html
Eller har den stjälpt?

Det är ungefär som innan Men svårt vill jag inte påstå att det är, det handlar mer om att passa in sina kontringar och kunna sina slag/sparkar.
Det är hur som helst det klart bästa fightingliret i 3D

Och på tal om kul spel så är ju G.R.A.W ruskigt bra och gör sig kanon på 360.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

enjoy http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=346331

hoppas nu att alla ps3-fanboys tar sig i dalen när dom ylar om att 360 inte kommer ha intressanta spel.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
enjoy http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=346331

hoppas nu att alla ps3-fanboys tar sig i dalen när dom ylar om att 360 inte kommer ha intressanta spel.

Många av dem spelen är ju multi format och iaf ett (house of the dead 4) är bara för arkad en så länge

ninety-nine nights ser jag dock fram emot då jag gillar såna spel väldigt mycket

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
enjoy http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=346331

hoppas nu att alla ps3-fanboys tar sig i dalen när dom ylar om att 360 inte kommer ha intressanta spel.

Fans en del spel jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
enjoy http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=346331

10 utav dom titlarna är jag intresserad av :), verkar hett.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Någon som har en susning om vad det kan vara för fel när Xbox-live testet fastnar vid "xboxLive"? jag kör xboxen i lan tillsammans med min PC som är uppkopplad mot nätet, vad kan vara fel?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Någon som har en susning om vad det kan vara för fel när Xbox-live testet fastnar vid "xboxLive"? jag kör xboxen i lan tillsammans med min PC som är uppkopplad mot nätet, vad kan vara fel?

Hade gärna hjälpt dig men då du allt som oftast misstolkar det jag säger så är det väl lika bra att vara tyst så att det inte misstolkas till att jag INTE hjälper dig

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Hade gärna hjälpt dig men då du allt som oftast misstolkar det jag säger så är det väl lika bra att vara tyst så att det inte misstolkas till att jag INTE hjälper dig

ok
Någon annan?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ok
Någon annan?

Nä jag skoja bara jag vet inte vad det beror på men det har hänt för mig med så får du reda på det utifrån Swec så posta gärna här varför det kan bli så.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Xbox-supporten är bara för rolig, jag svarade på en fråga om jag får live-resultatet strikt eller om det tar några sekunder. jag svarar:

"Nej, den står och tänker några sekunder innan den säger ifrån.
mvh mats"

som svar:

"Hej Mats,
Tack för ert email. Jag ursäktar för eventuella besvär ni har upplevt och jag har full förståelse att ni har känt er frustrerande. Vad jag kan förstå har ni upplevt problem med er anslutning. Efter noga övervägande anser jag att det är bäst om ni kontaktar vår telefon kundtjänst. Nämn ert SR nr "xxxxxxxxxxx" så ni kan få vidare assistans."

besvär och frustrerad? jag får bara inte igång mitt xbox-live, men tack för omtanken

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

ojoj.. blir en hel del spel.. denna månad blir det iaf 3 spel
The outfit, Blazing angels och oblivion

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Xbox-supporten är bara för rolig, jag svarade på en fråga om jag får live-resultatet strikt eller om det tar några sekunder. jag svarar:

"Nej, den står och tänker några sekunder innan den säger ifrån.
mvh mats"

som svar:

"Hej Mats,
Tack för ert email. Jag ursäktar för eventuella besvär ni har upplevt och jag har full förståelse att ni har känt er frustrerande. Vad jag kan förstå har ni upplevt problem med er anslutning. Efter noga övervägande anser jag att det är bäst om ni kontaktar vår telefon kundtjänst. Nämn ert SR nr "xxxxxxxxxxx" så ni kan få vidare assistans."

besvär och frustrerad? jag får bara inte igång mitt xbox-live, men tack för omtanken

Har du aldrig fått igång live? fråga Fredag annars han hade ju något problem med sitt i början så han var tvungen att ringa sin ISP. Kan ju hända att det hjälper om du ringer din med? Då iaf Fredag fick hjälp från sin.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

Har du aldrig fått igång live? fråga Fredag annars han hade ju något problem med sitt i början så han var tvungen att ringa sin ISP. Kan ju hända att det hjälper om du ringer din med? Då iaf Fredag fick hjälp från sin.

jodå, men efter att spray har börjat larva sig med PPPoE, dvs. lösenord för inloggning, så vill inte min xbox komma ut på nätet. så det jag håller på att fippla med nu är att jag kör min xbox i nätverk med min PC, samtidigt som min PC är uppkopplad.

Jag har ringt till spray support också, men det var inte deras område påstod flickan i andra änden (inkompetens mao.)

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
jodå, men efter att spray har börjat larva sig med PPPoE, dvs. lösenord för inloggning, så vill inte min xbox komma ut på nätet. så det jag håller på att fippla med nu är att jag kör min xbox i nätverk med min PC, samtidigt som min PC är uppkopplad.

Jag har ringt till spray support också, men det var inte deras område påstod flickan i andra änden (inkompetens mao.)

Så du har inte kommit in på live sen Spray började med PPoE?
För isåfall är det bara att skriva in uppgifterna i 360n om du inte gjort det, minns inte själv exakt vart nånstans, men det borde vara i nätverksmenyn.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Så du har inte kommit in på live sen Spray började med PPoE?
För isåfall är det bara att skriva in uppgifterna i 360n om du inte gjort det, minns inte själv exakt vart nånstans, men det borde vara i nätverksmenyn.

precis.
jag har provat att skriva in mina inloggningsuppgifter i PPPoE, men utan något resultat

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
precis.
jag har provat att skriva in mina inloggningsuppgifter i PPPoE, men utan något resultat

Ifall du inte råkat skriva fel när du skrev in uppgifterna, så vet jag tyvärr inte vad du kan göra. Du skulle ju kunna prova att dela ut internet från en dator till 360n, men det är ju inte det optimalaste direkt, eller kanske inte ens möjligt.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Ifall du inte råkat skriva fel när du skrev in uppgifterna, så vet jag tyvärr inte vad du kan göra. Du skulle ju kunna prova att dela ut internet från en dator till 360n, men det är ju inte det optimalaste direkt, eller kanske inte ens möjligt.

det är det jag provar med nu, och det lustiga är att jag kommer längre in i xbox-live testet när jag kör xboxen till datorn än när jag kör xboxen direkt till jacket

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Testpilot

Jahapp, då var den hackad då
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=6367
Nytt rekord?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jahapp, då var den hackad då
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=6367
Nytt rekord?

Synd bara att det inte går att använda homebrew på den, utan bara backuper på spel. Sedan så måste man ju även löda bort EEPROM:et på DVD läsaren och flasha om den, vilket ytterst få kan göra själv.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Synd bara att det inte går att använda homebrew på den, utan bara backuper på spel. Sedan så måste man ju även löda bort EEPROM:et på DVD läsaren och flasha om den, vilket ytterst få kan göra själv.

Ett steg i taget, det kommer nog

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jaha man kan nästan tro att MS vill att xboxarna ska bli hackad. Mennar i första boxen "glömde" dom sätta igen dom små prickarna på mb:t som gjorde det ytterst lätt att montera ett chip.

Och nu till 360:n sa dom att den kan inte bli hackad, vilket gör att alla som har kunskapen att göra detta, jobbar extra hårt bara för att kunna sätta MS på plats.

Så för min del så är jag inte förvånad om den här gruppen har lyckats.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer
Jaha man kan nästan tro att MS vill att xboxarna ska bli hackad. Mennar i första boxen "glömde" dom sätta igen dom små prickarna på mb:t som gjorde det ytterst lätt att montera ett chip.

Och nu till 360:n sa dom att den kan inte bli hackad, vilket gör att alla som har kunskapen att göra detta, jobbar extra hårt bara för att kunna sätta MS på plats.

Så för min del så är jag inte förvånad om den här gruppen har lyckats.

Det finns inga konsoller som är 100% säkra vad tillverkarna än säger så knäcks alla konsoller till slut.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports