Permalänk
Avstängd

ps1 versionen av sotn ligger på 450-500mb så för att få ner det till xbla storlek måste dom dra ner på något

dessutom kan man ju kolla på sf2 som är allt annat än en perfekt port när det kommer till xbla versionen

och på tal om dead rising så verkar demo komma idag

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=66484

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
ps1 versionen av sotn ligger på 450-500mb så för att få ner det till xbla storlek måste dom dra ner på något

dessutom kan man ju kolla på sf2 som är allt annat än en perfekt port när det kommer till xbla versionen

och på tal om dead rising så verkar demo komma idag

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=66484

Det är nog inte det lättaste att porta gammalt spel till ny hårdvara, anyways tycker jag SF2 var kul om än svårare än jag minns

Ska bli intressant vad dom säger om sotn iaf.

Kul om demot kommer upp idag, har längtat som fan efter det.. När är 11am BST i svensk tid?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

12:00, om 40min

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Det är nog inte det lättaste att porta gammalt spel till ny hårdvara, anyways tycker jag SF2 var kul om än svårare än jag minns

Ska bli intressant vad dom säger om sotn iaf.

Kul om demot kommer upp idag, har längtat som fan efter det.. När är 11am BST i svensk tid?

Men tanka ner Saints Row demot under tiden och ha lite kul

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
Men tanka ner Saints Row demot under tiden och ha lite kul

Har redan testat saint's row! Det var väl rätt kul men jag störde mig på den dåliga frameraten hela tiden, har dom bevisligen fixat det i fullversionen får dom lägga ut ett nytt demo för jag köper inte ett spel baserat på det demot med den frameraten vad dom än säger.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

11am BST är klockan 12.00 vår tid

BST = British Summer Time aka GMT +1

Så alltså 30 min eller så Eftersom vi är GMT +2 på grund av sommar tiden just nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

har ju fått upp bra speed på torrents och nu måste jag koppla ner datorn och koppla upp boxen =/

måste skaffa en router asap

Permalänk
Medlem

Tja kan posta här när demot är uppe kollade precis och var inget där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
LÄNK PÅ ATT DET ÄR NERBANTAT? OMG!!1!11!!

Men seriöst, ok? Länk? Jag vill läsa!! Speciellt när det är en PS3 fanboy som kommer in och skriver

Tror knappast att det kommer vara en nerbantad/förkortad version. Spelskivan består till mestadels av ljudspår som tar upp hela 400mb, själva spelet och filmsekvenserna tillsammans tar inte mer än runt 100mb. Får de bra komprimering på ljudet/musiken så kommer nog inte spelet bli mer än 175-200mb stort, skulle jag tro. Knappast för stort för XBLA, även om det nu skulle vara det så kommer MS nog låta det gå för den här gången, en klassiker som det här får ej besudlas av midi-musik. (Hurrr, vilken mardröm det skulle vara)

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan här som har haft problem med sin Xbox och blivit tvungen att skicka in den?
Snacka med support och jäflar va krångligt det värkar.. "packa de o de.. skriv detta på kartongen bla bla bla witerstadt bla bla.. ups ( eller vad det nu fan var ) kommer och hämtar upp det.. klistra på denna på kartongen bla bla."

Någon annan som har gjort detta som har lite tips på hur jag ska gå till väga?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Är det någon annan här som har haft problem med sin Xbox och blivit tvungen att skicka in den?
Snacka med support och jäflar va krångligt det värkar.. "packa de o de.. skriv detta på kartongen bla bla bla witerstadt bla bla.. ups ( eller vad det nu fan var ) kommer och hämtar upp det.. klistra på denna på kartongen bla bla."

Någon annan som har gjort detta som har lite tips på hur jag ska gå till väga?

Konstigt, jag var bara tvungen att stoppa HDD:n och konsollen i en lagom stor kartong, sedan skulle en kille från UPS komma och hämta den. Inga klistermärken eller klotter på kartongen.

EDIT: Verkar som Dead Rising-demot har pluppat fram i Live Market.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

"Saint's Row for 360 was supposed to have flying sequences in the game, but because the HDD isn't standard in all models of 360, they couldn't do it because they can't stream the textures off of the DVD fast enough at 720p to support flying."

Ligger det nån sanning i det där, eller är det bara en dålig ursäkt från tillverkarna?
För nog kommer väl flygning funka för 360 i GTA4?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Konstigt, jag var bara tvungen att stoppa HDD:n och konsollen i en lagom stor kartong, sedan skulle en kille från UPS komma och hämta den. Inga klistermärken eller klotter på kartongen.

EDIT: Verkar som Dead Rising-demot har pluppat fram i Live Market.

Kvännan från supporten ringde upp mig och sa att jag inte behövde skriva ut lappen som jag skulle klistra på lådan..
Bara packa ner den massiva tegelklumpen i en låda med ref. + serial nummret.
Skriva på adressen och ge till UPS killarna som skulle komma.
Så du klottrade inte äns destinationen på den?

"Xbox European Repair Center
Teleplan Rhein Main GmbH
Feldstrasse 16
D-64331 Weiterstadt
Germany"

Utmaningen blir väl att hitta en låda nu då

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Kvännan från supporten ringde upp mig och sa att jag inte behövde skriva ut lappen som jag skulle klistra på lådan..
Bara packa ner den massiva tegelklumpen i en låda med ref. + serial nummret.
Skriva på adressen och ge till UPS killarna som skulle komma.
Så du klottrade inte äns destinationen på den?

"Xbox European Repair Center
Teleplan Rhein Main GmbH
Feldstrasse 16
D-64331 Weiterstadt
Germany"

Utmaningen blir väl att hitta en låda nu då

Nix, behövde inte skriva nånting på kartongen. Han snubben från UPS klistrade nånting på kartongen när han satte sig i paketbilen. Kan ha varit samma information som du är nu tvungen att skriva själv, så jag slapp det av någon anledning.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Dead Rising demo på Market Place!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"Saint's Row for 360 was supposed to have flying sequences in the game, but because the HDD isn't standard in all models of 360, they couldn't do it because they can't stream the textures off of the DVD fast enough at 720p to support flying."

Ligger det nån sanning i det där, eller är det bara en dålig ursäkt från tillverkarna?
För nog kommer väl flygning funka för 360 i GTA4?

enligt senaste egm så kommer saints row till ps3 så då borde dom ju få in det där

jag stod på 1% i 20 min med dead rising demot så jag väntar nog tills ikväll -_-

Permalänk
Medlem

Tja står på 62% här ^^ tickat i ganska bra fart. ^^ förvisso hålt på i ca 30 min.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kom precis hem från jobbet och läser att Dead Rising demo finns ute, underbart :D. Tankar för fulla muggar nu.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

downloading dead rising demo, hur kul är inte det ?

Permalänk
Medlem

Grabbar bara ett tipps om ingen tatt upp det innan.. om lir hackar. så kan man ibland va tvungen att tömma cashen på 360in. enklast genom att bota om den å hålla in grön knapp på kontrollen under uppboten.. gör det som vana att alltid hålla in grön knapp när ni startar upp 360in så e alltid cashen fräsh å spelen laggar mindre...

Visa signatur

-=|[TjoZ]|=- | cpu mobile 2400+ 35w @2.41ghz | mobbo AN7 | | corsair 2*512 ddr 3200 @401 | 6800 ultra | winxp sp2 | 5,5TB disk|

Permalänk
Medlem

OK spelat Dead Rising demot nu ^^ måste säga att det värkar vara grymt svårt dog som sagt va ^^

Aja måste lära mig kontrollerna mer ^^ sen ska det nog gå bra

--

Edit Ok gick betldligt bättre när man har lärt sig kontrollerna ^^. Värkar finnsa riktigt dåligt med bra vapen :/ det mesta kan man typ bara knuffa undan dem med inte döda dem, och med tanken på att det finns tusentals av dem... och det kommer bara mer... och mer....

så måste man ha effektiva vapen ^^.

Annars värkar spelet värkligen hälrigt ^^ kan inte vänta på att skaffa det

Samt slutet av demot i alla fall för mig tog tiden slut då jag inte listade ut vad ajg skulle göra ^^ så får man sig en överaskning ^^ ska inte säga något dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tyckte dead rising var kul, riktigt kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
OK spelat Dead Rising demot nu ^^ måste säga att det värkar vara grymt svårt dog som sagt va ^^

Aja måste lära mig kontrollerna mer ^^ sen ska det nog gå bra

--

Edit Ok gick betldligt bättre när man har lärt sig kontrollerna ^^. Värkar finnsa riktigt dåligt med bra vapen :/ det mesta kan man typ bara knuffa undan dem med inte döda dem, och med tanken på att det finns tusentals av dem... och det kommer bara mer... och mer....

så måste man ha effektiva vapen ^^.

Annars värkar spelet värkligen hälrigt ^^ kan inte vänta på att skaffa det

Samt slutet av demot i alla fall för mig tog tiden slut då jag inte listade ut vad ajg skulle göra ^^ så får man sig en överaskning ^^ ska inte säga något dock.

Samla på knivar. Och storma in i horderna. Det går hur bra som helst.

Permalänk
Avstängd

Demot var riktigt rolig men frågan är om det inte kommer kännas väldigt enformigt efter några banor. Men jag tror det kommer att bli ett köp iaf.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Demot var riktigt rolig men frågan är om det inte kommer kännas väldigt enformigt efter några banor. Men jag tror det kommer att bli ett köp iaf.

Hoppas de har lyckats göra lite variation i spelet.... klart köp för mig i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Tror knappast att det kommer vara en nerbantad/förkortad version. Spelskivan består till mestadels av ljudspår som tar upp hela 400mb, själva spelet och filmsekvenserna tillsammans tar inte mer än runt 100mb. Får de bra komprimering på ljudet/musiken så kommer nog inte spelet bli mer än 175-200mb stort, skulle jag tro. Knappast för stort för XBLA, även om det nu skulle vara det så kommer MS nog låta det gå för den här gången, en klassiker som det här får ej besudlas av midi-musik. (Hurrr, vilken mardröm det skulle vara)

Problematiken är bara att Microsoft har satt en gräns på 50mb per spel när de gäller Arkadtitlarna. Det är ingenting som inte säger att de eventuellt kommer att höja den gränsen alternativt släppa spelet i kapitel (Onekligen konstig isådannafall, speciellt i ett Backtrackinglir).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"Saint's Row for 360 was supposed to have flying sequences in the game, but because the HDD isn't standard in all models of 360, they couldn't do it because they can't stream the textures off of the DVD fast enough at 720p to support flying."

Ligger det nån sanning i det där, eller är det bara en dålig ursäkt från tillverkarna?
För nog kommer väl flygning funka för 360 i GTA4?

Sanning med modifikation antagligen. Det går ju utmärkt att hoppa på ett tåg i Saint´s Row och åka runt snabbt utan några problem, men då stremas spelet ifrån Hårdisken. De kan ha gjort spelet sådant att den stremar endast ett parti med texturer direkt, istället för att ha en mängd olika texturer vid olika avstånd som GTA liren använder.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

dead rising smekte ju på riktigt bra

fin hylla på blondinen också

enda störande var laddningstiderna och att det laddade ofta

Permalänk
Medlem

tråkigt för microsoft att xbox360 har floppat.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

floppat? enda stället där 360'n inte går bra är i japan... typ

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
dead rising smekte ju på riktigt bra

fin hylla på blondinen också

enda störande var laddningstiderna och att det laddade ofta

Laddningstiderna blir mycket bättre efter första gången så det är inga problem.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080