Permalänk
Medlem

Någon som lirar på en tv som inte har HDTV?
Annars nån som kan tipsa om en bra HDTV?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Någon som lirar på en tv som inte har HDTV?
Annars nån som kan tipsa om en bra HDTV?

ja och ja:
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=73550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bury
hur kan man fixa så att man har internetuppkoppling både i xboxet och datorn utan att behöva tramsa med massa switchar m.m.? Är det smidigaste att fixa ett nätverkskort till i datorn och sen koppla boxen till det nätverkskortet?

Betydligt smidigare att ha en router/switch då du inte behöver ha på datorn för att kunna spela.

Sen beroende på din bandbred så är det inte säkert du vill göra något på internet samtidigt som du spelar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=9101

Aj då, verkar vara dags för MS att gå över till 65nm.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

urk, jag som tänkte köpa xbox360 och dead rising. :C

oj läste lite nu, det gällde bara 'flashad' xbox?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
urk, jag som tänkte köpa xbox360 och dead rising. :C

oj läste lite nu, det gällde bara 'flashad' xbox?

Det stog ju lite om backup, men jag tror inte det är det dom syftar på för det hade ju varit bland det korkaste man kan göra isf. Men det står ju inte heller vad det är ifrån så det är ju lite dumt att ta sådana källor på allt för stort ansvar.

Jag har pratat med några från min Friendslist som bor i USA och har spelet och dom har inte varit med om något galet ännu iaf. Jag tror mer på att dom med "kassa" konsoller kan råka ut för sånt här.

Så att du blir orolig för att köpa en 360 med Dead rising är nog inget du behöver vara, och OM det skulle hända något så är det ju bara att lämna tillbaka spelet för den sabbar ju iaf inte din 360

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Good news everyone.
http://www.joystiq.com/2006/08/14/microsoft-plans-community-p...

Detta kan bli något riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Jo läste nyheten på IDG innan.

http://www.idg.se/ArticlePages/200608/14/20060814090630_IDG.s...

Dock är det precis ingen 'nyhet' under konsoll branchen, har funnits tidigare till många andra konsoller.

T.ex. PSX, GBA o.s.v

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Hej. I dag blev mitt ljud till boxen konstigt. Har alltid kört Dolphy Digital 5.1 och surroundljudet har funkat perfekt. Nu låter det helt fel. Spelar jag ex Fightnight3 hörs alla ljud utom när man boxar, de låter helt dova. Startar jag en låt, så är det precis som om bara basen hörs lite tyst.

Ställer jag däremot in Stereo istället för Dolphy Digital 5.1, så får jag alla ljud, men då är det ju som sagt inte surround längre. Har ni några råd vad jag ska göra, eller vet ni någon som varit med om nått liknande?

mvh Martin

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

Låter som felinställt surroundljud, snarare än något fel på xboxen.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

jo, men det har ju fungerat i 1 månad tidigare, sen under en natt händer det. Min reciver funkar också fortfarande bra, så nog är det boxen som det är fel på.

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

Testa att sätta på DOLBY digital 5.1 istället då...

Låter nog som någon kabel som kanske glappar?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Testat att spela upp en film med DTS-ljud, det funkar prima. Men allt ljud i dashboarden tyst eller väldigt dovt. Som sagt så saknas fortfarande ljud i spel. Me natt kabeln glappa har jag svårt att tro. Inte skulle det bli dessa fel av något sånt.

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

kan någon lägga till mig, vill gärna testa msg funktionen.

alias: sOnicen

Permalänk
Medlem

När man köper xbox360 premium. får man någon demo med då eller nått att lira?

Permalänk
Medlem

Nej, men du kan ladda ner demon gratis från marketplace

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Du får med Hexic HD på hårddisken om du köper premium, annars är det som Kazen säger.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
När man köper xbox360 premium. får man någon demo med då eller nått att lira?

Du får Hexic HD som är ett tetris liknade spel där du ska flytta runt block så det blir samma i färg och lite annat. Det är tråkigt i alla fall, annars finns där så si där 20 - 30 demos du kan ladda ner. Tex, Dead rising, Dead or Alive 4, PGR 3, Saints row, TDU osv. Och massor med små spel som du kan spela trail eller betal för att få fullversion så du kan tjäna GS.

Permalänk
Medlem

Okej Hexic låter inte direkt lockande. så köper nog Oblivion också, Fast har hört att det hackar och är buggigt?

Permalänk
Medlem

Hackar och hackar.. Kan hända att det stannar till lite när det laddar en ny del av världen, annat än det har jag inte märkt något.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Hexic är extremt beroendeframkallande! Precis som bejeweled!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Okej men blir nog Oblivion och 360 snart Wieee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Hexic är extremt beroendeframkallande!

qft!

Hexic är det bästa pusselspelet på väldigt länge imo... är ju gjort av ryssen som gjorde Tetris (kommer inte på namnet atm) och är precis lika enkelt men svårt som tetris ^^ någon gång ska jag fan klara alla achivements

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Nosnos lycka till med Grand Pearl Pooh-Bah...
Höll på att göra en ring av stjärnor, hade fått tre st och tog en jävla tid att få dem till samma ställe, sen så råkar man vända åt fel håll och de tre försvinner.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Vad gör Gamescore för nytta ? är det bara en statusgrej eller kan man göra någonting med dem ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Vad gör Gamescore för nytta ? är det bara en statusgrej eller kan man göra någonting med dem ?

Status. Gamescore är en genial grej, tack vare den klarade jag ut det värdelösa COD2 på veteran.:D

Permalänk

Funderar på att skaffa xbox 360 till helgen och då koppla in den till datorskärmen då jag inte har en hdtv. Det jag undrar är om det går att använda sina datorhögtalare för att få ljud? Är ju en vanlig kontakt som man pluggar in i datorn så det kanske inte går?

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för högtalare... Har du vanliga 2.1 som har fast sladd från högtalarna med en 3.5mm hane, så går de nog inte.
Du måste kunna koppla in RCA sladd i högtalarna.
Sånna här
http://images.webhallen.com/boxshot.php?id=46051&typ=large

edit: Tror jag, vet inte om de finns några adaptrar man kan annvända eller nån inofficial xbox sladd

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det följer med en 3.5mm kontakt till Xbox 360 HD-VGA kabeln, så du kopplar bara in den i line-in utgången på ditt ljudkort på datorn. Du får bara 2.0 ljud då dock.

Visa signatur

Arf arf!