Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Nu är jag på vippen att beställa en 360 med tre spel (Perfect Dark, GRAW, Far Cry) men jag har lite frågor innan jag riktigt bestämmer mig...

1. Någon som vet när det nya paketet kommer till Sverige? (inga nödvändiga extra grejer förutom pg3 men inget som jag hurrar över eller väntar länge på)

2. Kan man använda marketplace och ladda ner demos/extramaterial med Live Silver (som jag förmodar inte kostar något?)

3. Har hört lite snack om framerate problem, men gäller det även när man kör på en vanlig tv (inte hd-tv) ??

tack på förhand...

1) Har ingen aning
2) Japp. Demos, patchar, trailers och sånt är gratis (silver med andra ord)
3) Xboxen renderar allt i 720p och skalar sen upp/ner till vanlig tv och 1080i. Ingen prestanda-skillnad alltså. Det enda spelen jag har haft framerate problem i hittils är Saints Row demot och på vissa ställen i Perfect Dark när man lirar co-op i splitscreen, och jag har ett tiotal spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
1) Har ingen aning
2) Japp. Demos, patchar, trailers och sånt är gratis (silver med andra ord)
3) Xboxen renderar allt i 720p och skalar sen upp/ner till vanlig tv och 1080i. Ingen prestanda-skillnad alltså. Det enda spelen jag har haft framerate problem i hittils är Saints Row demot och på vissa ställen i Perfect Dark när man lirar co-op i splitscreen, och jag har ett tiotal spel.

Är det jättestor skillnad att spela 360 på en vanlig tv (16:9, bildrör) än att spela det på en hdtv (16:9 720p) ??

Permalänk

Jadå. Tänk dig att gå från nintendo 8bit till ps2, så stor är skillnaden, om inte större!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Är det jättestor skillnad att spela 360 på en vanlig tv (16:9, bildrör) än att spela det på en hdtv (16:9 720p) ??

Naäe, klart bilden blir klarare och snyggare. Men helt revolutionerande är det inte (jag gick från 32" bildrör 480p till 42" plasma 720p). Storleken på skärmen höjer ju även inlevelsen lite grand. Men oroa dig absolut inte för att det ska vara fult eller så på en vanlig tv.

Permalänk
Medlem

Det enda du lär märka är att vissa spel är inte precis vidare uttänkt när det gäller text, du kommer ha ganska stora problem att läsa vissa saker på en gammal tv.

Men utöver det ser det helt OK ut, inget att klaga över t.ex.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Nu är jag på vippen att beställa en 360 med tre spel (Perfect Dark, GRAW, Far Cry) men jag har lite frågor innan jag riktigt bestämmer mig...

Tror att det finns demo på PDZ och GRAW men inte FC, så om du vill testa spelen innan du köper. Enligt mig är GRAW klart bästa spelet av de 3 fast smak varierar förstås.

Permalänk
Medlem

Spelade först på min brorsas 42" plasma HD-TV, och nu spelar på min bildrörs 29" tv, de är en väldigt stor skillnad, fast tror de är storleken som har större betydelse där...
En jobbig sak i Perfect Dark är att jag måste krypa upp 10 cm från tvn för att se hur jag ska aktivera en bomb.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Spelade först på min brorsas 42" plasma HD-TV, och nu spelar på min bildrörs 29" tv, de är en väldigt stor skillnad, fast tror de är storleken som har större betydelse där...
En jobbig sak i Perfect Dark är att jag måste krypa upp 10 cm från tvn för att se hur jag ska aktivera en bomb.

Okej men jag har ju alternativet att köra den via min datorskärm som klarar 720p... men det är bara 19" (iofs spelar man ju datorspel på så litet )

Btw, jag ska inte köpa Far cry längre, det verkar inte värt det...

EDIT: Har beställt nu... 360 Premium med GRAW och PD:Z... hoppas man blir nöjd... Jag köpte inte fler spel då det kommer 4-5 stycken nu i höst som man vill ha (Saints Row första september blir nästa köp)...

Permalänk
Medlem

Kom på nu ifs att det är bara i co-op split screen som jag måste gå upp till tvn, spelar man själv syns det bra ^^

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Microsoft demonstrates HD-DVD drive for Xbox 360

Den använder 360:s grafikkort och processor för att hålla nere kostnaden. Inget pris och datum ännu dock, även om den utlovas att vara bland de billigaste på marknaden och tros komma till julhandeln...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

De sa 199$ på E3.

Btw

http://www.gamespot.com/pages/features/live_review/index.php

Dead rising live video review om ca 4 timmar för de som är intreserade.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nu är jag GRYMT sugen på och skaffa mig 360!
MEN finns/kommer det några fler feta spel som tex. Saints row och dead rising?
Är det fortfarande folk som nyss köpt sin 360 som har problem med dem?
Är 360'n värd pengarna?

Permalänk
Avstängd

om det är värt att betala 4000+ för att spela 2 spel är väl upp till dig att avgöra.

Permalänk
Medlem

Eh ja, därför jag undrar om det kommer fler liknande spel?

Permalänk
Avstängd

spel som liknar dead rising? kanske om det kommer ett dead rising 2

spel som liknar saints row? gta4 som kommer sent 2007

Permalänk
Medlem

vet inte hur det är med just cause om det kommer till 360, annars är det ju inte så långt kvar till release

Edit: en nolla bara:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
vet inte hur det är med just cause om det kommer till 36, annars är det ju inte så långt kvar till release

Det ska släppas till 360n

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Crackdown är ju ett gta liknande spel som snart kommer till också. Sen så ska väll resident evil 5 komm till x360.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Crackdown är ju ett gta liknande spel som snart kommer till också. Sen så ska väll resident evil 5 komm till x360.

Jupp, och det verkar bli lite annorlundare zombies denna gång. Ballt som fan med kutande zombies, lär ju skita på mig.

Gammal video, hoppas en ny släpps snart: http://www.youtube.com/watch?v=Zj0bgePpkgc

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer att komma något 360-paket med något tillhörande spel?
Just nu finns ju nån Fifa world cup bundle men det är inte riktigt min grej.

Tacksam för svar.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Nu är jag GRYMT sugen på och skaffa mig 360!
MEN finns/kommer det några fler feta spel som tex. Saints row och dead rising?
Är det fortfarande folk som nyss köpt sin 360 som har problem med dem?
Är 360'n värd pengarna?

Har du pengarna så köp den.

Saints Row,Dead Rising,Test Drive Unlimited,Forza 2,Halo 3 m.m gör xboxen grymt köpvärd.

Köpte min 360 i förra veckan, funkar pefekt.
Så jag är grymt nöjd.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Jag har haft min 360 i snart en månad och jag är så nöjd som man kan bli. Underbar dashboard med alla fräna funktioner som man kan tänkas använda. Sen så har vi massor med bra som kommer att släppas. Jag kan rekommendera den starkt.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Får inte Media Connect att fungera, PCn upptäcker Xboxen, men Xboxen kan ej upptäcka PCn. Får bara "Can't detect any PC...etc" ...

Har provat att disabla brandväggar/virusprogram etc, men den vägrar att upptäcka PCn... vad kan vara fel?

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Får inte Media Connect att fungera, PCn upptäcker Xboxen, men Xboxen kan ej upptäcka PCn. Får bara "Can't detect any PC...etc" ...

Har provat att disabla brandväggar/virusprogram etc, men den vägrar att upptäcka PCn... vad kan vara fel?

Har du en router/switch?

Finns nåt problem med en viss D-Link
http://support.microsoft.com/kb/911126/en-us

Man kan söka på MS knowledgebase också:
http://support.microsoft.com/search/default.aspx?query=xbox+3...

Har inte provat själv så har ingen erfarenhet att gå på.

Permalänk
Medlem

Har provat allting :P, kollat igenom hela MS knowledgebase

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Får inte Media Connect att fungera, PCn upptäcker Xboxen, men Xboxen kan ej upptäcka PCn. Får bara "Can't detect any PC...etc" ...

Har provat att disabla brandväggar/virusprogram etc, men den vägrar att upptäcka PCn... vad kan vara fel?

Jag hade samma bekymmer, men det var ett tag sedan så jag gissar lite på lösningen, pröva att "dela ut" en katalog med bilder från datorn (via media connect) och gå in i pictures-delen på xboxen, där får man välja vilken dator och katalog man vill ansluta. Efter du gjort det fungerar det för de andra delarna också.

Det var INTE så första gången jag anslöt datorn, men de gången jag bytt nätverk (router, trådlöst etc), har jag varit tvungen att gå den vägen. Mycket märkligt tycker jag.

Jag har inte provat detta sedan uppdateringen av x360-interfacet.

Jag har tipsat en annan kille om samma grej (om du tittar typ 100-150 sidor bakåt i tråden ) och det hjälpte honom iaf.

Permalänk
Medlem

Nej det funkar inte för mig. Ger upp, skyller på MS fruktansvärt dåliga jävla skitprogram.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Innan du ger upp tycker jag att du borde prova ringa MS-supporten. Hur mycket det än bär emot att tala med dräggen så finns det alldeles säkert någon där som kan lösa ditt bekymmer. ^^;

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Har du pengarna så köp den.

Saints Row,Dead Rising,Test Drive Unlimited,Forza 2,Halo 3 m.m gör xboxen grymt köpvärd.

Köpte min 360 i förra veckan, funkar pefekt.
Så jag är grymt nöjd.

Du har övertalat mig!
Nu är frågan om jag ska vänta tills Dead Rising släpps och köpa det paketet på weballen eller dra och köpa 360'n nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Du har övertalat mig!
Nu är frågan om jag ska vänta tills Dead Rising släpps och köpa det paketet på weballen eller dra och köpa 360'n nu

...för att inte glömma Gears of War! Det släpps ju dessutom i september/november.
Köp! Join the masses!

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X