Permalänk
Medlem

ABC for president

Visa signatur

P1@66mhz | 3.5"floppy drive | T-Bord med gula lampor som lyser(blinkar om man pepprar på en del knappar)

Permalänk
Avstängd

Jag har Bitcomet 0.59 och jag tycker det fungerar utmärkt. Om du sitter bakom brandvägg eller router så kan du öppna port 14000. Det går riktigt fort.

Bitcomet är simpelt och bra. Azureuz är lite bloatat och det tar en del tid med det programmet.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Jag har Bitcomet 0.59 och jag tycker det fungerar utmärkt. Om du sitter bakom brandvägg eller router så kan du öppna port 14000. Det går riktigt fort.

Bitcomet är simpelt och bra. Azureuz är lite bloatat och det tar en del tid med det programmet.

Är inte BitComet bloatat med sin inbyggda browser, eller? Azureus är funktionsrikt, inte bloatat...

Permalänk
Medlem

Kör BitComet för tillfället men sneglar lite då o då på Azureus, främst för att kunna automatisera en hel del av aktiviteterna. Men jag får aldrig pluginsen att fungera tillfredställande. Som t ex Auto Categorizer, den vill inte skicka de färdiga filerna till de mappar jag har definierat.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

http://utorrent.com/ Är coolt, har inte hunnit testa så mycket än, men det är typ Azureus fast mycket mindre processorkrävande.

Citat:

* Multiple simultaneous downloads
* Smart bandwidth usage
* File level priorities
* Configurable bandwidth scheduling
* Global and per-torrent speed limiting
* Quickly resumes interrupted transfers
* UPnP support (WinXP only)
* Supports popular protocol extensions
* Localized to different languages
* Typical memory use less than 4 MB
* Incredibly small: 89 KB

Permalänk
Avstängd

Bit Comet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
finns det något Torrent program som inte slaggar ner hela datorn.
Sitter med TorrentStorm nu och det fungerar bra förutom att det slöar ner datorn något fruktansvärt så frågan är om det är Torrent program i allmänhet som gör de eller om det kan hjälpa att byta till ett annat.

BTW! kör det på datorn som står i sign!

uTorrent. www.utorrent.com

Drar aldrig mer än 7-8 mb i minne typ. Kör själv på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
uTorrent. www.utorrent.com

Drar aldrig mer än 7-8 mb i minne typ. Kör själv på det.

Är det inte så att den skriver till hårddisken hela tiden istället för att mellanlanda i ram-minnet och bara göra det ibland. Isåfall ser jag gärna till att mit ramminne används. Tror inte riktigt på det där programmet.

Permalänk
Hedersmedlem

Jopp, den skriver till hårddisken konstant istället, någon annan förklaring finns ju inte.

Bitcomet använder minnescachen istället för att faktiskt använda hårddisken i snitt 83% av gångerna, det är en hel del diskaccess som man sparar in där.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kör bitcomet 0.60

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jopp, den skriver till hårddisken konstant istället, någon annan förklaring finns ju inte.

Bitcomet använder minnescachen istället för att faktiskt använda hårddisken i snitt 83% av gångerna, det är en hel del diskaccess som man sparar in där.

Vad använder du för program för att läsa av antal diskaccesser?

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Är det inte så att den skriver till hårddisken hela tiden istället för att mellanlanda i ram-minnet och bara göra det ibland. Isåfall ser jag gärna till att mit ramminne används. Tror inte riktigt på det där programmet.

Vad är det för fel med det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless

Vad använder du för program för att läsa av antal diskaccesser?

Bitcomet, tyvärr(?), om du ville kolla något annat. Det kan nog gå med perfmon dock, använd samurize om du vill ha det presenterat lite snyggare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone

Vad är det för fel med det?

Felet är att minnet är mer än 50 gånger så snabbt som hårddisken (i MB/sek), och över 300,000 gånger så snabbt om man räknar i accesstid, bland annat.
Om bittorrent-klienten flyger över disken fram och tillbaka så gör det att allting annat den disken ska göra går saktare, samt givetvis att den nöts mera (vilket dock bör vara marginellt, minst sagt).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jopp, den skriver till hårddisken konstant istället, någon annan förklaring finns ju inte.

Bitcomet använder minnescachen istället för att faktiskt använda hårddisken i snitt 83% av gångerna, det är en hel del diskaccess som man sparar in där.

Windows har redan ett inbyggt stöd för minnescachening, så det är onödigt att bygga in ett i programmet. Men om man nu vill ställa in diskcache så går det att göra i uTorrent med.(1.13)
Mer om detta här:
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?t=79

Permalänk
Medlem

Då är ju bara frågan varför ma nska byta till utorrnet när man kan *stänga av* minnescachen i bitcomet. Jag gjorde det så drog inte bitcomet speciellt mycket i minne heller (jag har upnp och allt sånt avstängt med.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snisk
ABC for president

använder också ABC, funkar bra men tar ganska mycket resurser tycker jag...

Permalänk
Medlem

Provade bitcomet idag. Har kört azureus förrut.
Man märker prestandaskillnad. Nu segar datorn inte ner utan funkar fint.
Gillar dock interfacet samt alla funktioner i azureus mer än bitcomet.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.