Jahapp, då var datorpaketet beställt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt

förresten, ringde atea igår eftermiddag och dom bekräftade att inga störningar i leveranserna fanns. Dom låg tom lite före i planeringen enligt snubben i supporten

Låter riktigt bra, tack för infon.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

ingen fara

Kan tilläggas att en Samsung SyncMaster 960BF kommer att köpas till efter några veckor

Verkar helt underbar den skärmen, megaplus på att den är ihopfällbar.

Permalänk
Medlem

hehe alltså..
gällande försäkrning etc. så har ju dell bästa erbjudandet... får du blåskärm eller ngt program som kraschar.. ring till dell och säg att datorn är trasig så kommer dom och hämtar den, sen får man en nyformaterad? dator tillbaka.. hände min kompis i alla fall...

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shiroW
hehe alltså..
gällande försäkrning etc. så har ju dell bästa erbjudandet... får du blåskärm eller ngt program som kraschar.. ring till dell och säg att datorn är trasig så kommer dom och hämtar den, sen får man en nyformaterad? dator tillbaka.. hände min kompis i alla fall...

Så intressant. Vad har det med tråden att göra föresten?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Neej det här känns inte bra. Själv så har man en mamma som jobbar inom Sundsvalls kommun, vi kommer få en 3.4ghz p4, 1.5gb minne, geforce 6800 osv Bruttolöneavdrag bara för datorn är 382:- / månad. Hur kan det vara så stor skillnad på hennes erbjudande och era?

Permalänk
Medlem

Det blir ju så.. För ett år sen var min HemPC grym, man ser verkligen hur fort allt uppdateras.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem

Nej nej vi fick nyss erbjudandet, och våran dator kommer inte levereras försän Januari / Februari.

Permalänk
Medlem

tråkigt. du får ju dock se ljuset i mörkret att när du väl skall uppgradera kan du kpa ett 7800gtx o lite mer ram

var jobbar du o vilket företag håller i leasingen?

Permalänk
Medlem

Sundsvalls kommun och Atea verkar ha hand om leasingen, det finns deras namn på broschyren iaf.

Permalänk
Medlem

illa gorilla. fast det finns säkert dom som fått bättre paket än oss ännu billigare.

Permalänk

Jag har just fått höra att dom som köpte hempc på mitt jobb för 3 år sedan kommer få lösa ut den för ca 5000 kr. Det avskräcker ju en del. Det ska tydligen vara ateas finnansiär GE captial bank som kräver dessa hutlösa summor.

Permalänk
Medlem

I Tetra Paks erbjudande så ges ett exempel på ett utköpspris på mellan 1500-3000:-.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

känns som vi har gjort ett bra klipp skruvis....

bara o hoppas på att bios inte är låst (som det tyvärr brukar vara i märkesdatorer) så man kommer åt o klocka lite om ett tag (ifall man nu inte vill köpa ny mammaplanka)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt
1. känns som vi har gjort ett bra klipp skruvis....

2. bara o hoppas på att bios inte är låst (som det tyvärr brukar vara i märkesdatorer) så man kommer åt o klocka lite om ett tag (ifall man nu inte vill köpa ny mammaplanka)

1. Verkar så men vi får se.

2. Troligtvis saknar bioset funktionerna för att klocka cpu´n, så vill man klocka blir det till att byta moderkortet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag förstår fortfarande inte hur samma dator från samma företag kan vara 290 kr billigare per månad, det är 49 % mer...
Om ni kommer få köpa ut den för 1500 - 3000 kr så borde jag få köpa ut den för 49% mer alltså 2235 - 4470 kr. Och det svider ju.

Permalänk
Medlem

tråkigt. ..

kan du inte prata med dom som gjort avtalet?

ni kanske inte behöver betala lika mycket för era när ni köper loss dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
Jag förstår fortfarande inte hur samma dator från samma företag kan vara 290 kr billigare per månad, det är 49 % mer...
Om ni kommer få köpa ut den för 1500 - 3000 kr så borde jag få köpa ut den för 49% mer alltså 2235 - 4470 kr. Och det svider ju.

Det beror på hur ditt företag lägger upp dealen, i vårt fall kanske Tetra Pak subventionerar paketen litegrann?

1500-3000:- var ett exempel, men varför inte?... vårt förra paket som jag löste ut förra månaden kostade 1:- + ett förmånsvärde på 1799:-.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Chipset samt ljukort

Hej!

Jag har också fått erbjudande om en HP d4296.se.

Det som skiljer från skruvis paket är att det är chipset ATi RX480/SB400.

Vad är det för skillnad egentligen?

Någon som har en aning om vilken typ av SoundBlaster Audigy X-Fi som medföljer,

det finns väl 3-4 olika varianter?

Mvh Steen

Permalänk
Medlem

Atea är totalt inkompetenta och Onoff är fan i mig bättre att ha o göra med.

När det begav sig för 3 år sedan ca utlovades leverans av min dator i Januari, jag fick den i slutet av MARS! Ingen ersättning lämnade dem. Hänvisade till arbetsgivaren, ARN behandlar inte Hem-PC fall. Fått via kommunen så den hem-pc ansvarige är lika inkompetent som resten inom det offentliga, inget gjordes.

BIOS är låst och det lär det vara på erat med.

När min HD gick sönder bytte dom ut den... det tog två veckor visserligen, men jag fick ju en helt ny SÄMRE disk tillbaka. WDC med 2mb cache ist. för 8.

Deras support kan ingenting. Innan köpet ville man ju gärna veta saker som t ex låst bios, cache på disken, freq. på ramminnet (Självklart skrev dem bara "512MB") etc, noll koll. De kan berätta för dig vad som står i broschyren ungefär.

Har du ngt problem med en komponent i datorn, t ex att fläkten på graffet går sönder, räcker det inte att du bara skickar in det utan dem skall ha hela datorn. Det tar alltid längre än 2 veckor att få tillbaka den, har flera bekanta som sitter med samma erbjudande.

Hursomhaver.... jag är trots allt fortfarande nöjd. Datorn blev väldigt billig i jämförelse med iaf jag hade handlat prylarna löst. Är man bara lite händig så går det.

Försäkringen är fin att ha... den täcker "allt" mer eller mindre. Skickade näven i skärmen i ren frustration en gång, bytte ut den utan tjafs.

Får väl se vad de begär av en för att man skall få behålla datorn... den hänger ju med ganska bra än idag =).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Har någon lyckats ta reda på vad för minne det sitter i burkfan.

letat som fan efter minne till ATi RS482/SB400 chipet, men hittar inte ett skräp varken här eller på google.

tacksam för svar så man kan börja lägga upp budget

Permalänk

Ni har inte lust att tala om vad användarnamnet och lösenordet är till TetraPaks hempcerbjudande? Det skadar ju inte man kan ju inte ställa till med något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt
Har någon lyckats ta reda på vad för minne det sitter i burkfan.

letat som fan efter minne till ATi RS482/SB400 chipet, men hittar inte ett skräp varken här eller på google.

tacksam för svar så man kan börja lägga upp budget

Jag tror det är Micron minnen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
Ni har inte lust att tala om vad användarnamnet och lösenordet är till TetraPaks hempcerbjudande? Det skadar ju inte man kan ju inte ställa till med något.

Inte mer än att du kan ändra leveransadress, telefonnummer etc...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

har inte ni fått en allmän login där man bara kan se erbjudandet, vilkoren och lägga beställningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
har inte ni fått en allmän login där man bara kan se erbjudandet, vilkoren och lägga beställningen?

Nope.

Broschyr

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nu har min dator dyckt upp som är ett exakt likadant som skruvis har beställt.

Dock är min skärm sönder =/.

Ringde och frågade kundtjänsten och dom skulle komma i veckan och byta ut den..

GRRREEAT!

Permalänk
Medlem

Tråkigt med skärmen, är den bara död eller transportskadad?

Var det genom ATEA du beställde samt höll dom lovad leveranstid?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det var en transportskada.

Var ett stort jävla hål igenom hela kartongen.

Ja, det var igenom ATEA och Martinsson som beställdes igenom.

Dom hade lovat mig i slutet av November så det är helt klart godkänt!

Permalänk
Medlem

ZeantZ:Hörre mannen, nu vill vi ha en "review" gärna med någon bild hur den ser ut innanför chassit=)
Hur funkar den, är den snabb, stabil osv

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

jatack! fram med infon o massvis med bilder

gärna lite prestanda i spel oxå

Permalänk
Medlem

Jatack.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless