Jahapp, då var datorpaketet beställt.

Permalänk
Medlem

mer bilder mer bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berra_Racing
Har inte sett några plomberingar alls.

Bäst för dig de haha

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

Har också beställt ett sådant paket genom umeå kommun. Pratade med ATEA och undrade när det skulle komma och fick till svar i slutet på december.

Grafikkortet ser ut som ett Asus, iaf om man tittar på fläkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GHOZT
Har också beställt ett sådant paket genom umeå kommun. Pratade med ATEA och undrade när det skulle komma och fick till svar i slutet på december.

W00t? Damn...så då får man vänta ännu längre...
Var väl inte så oväntat iofs.
Den som väntar på något gott...får tydligen vänta tills slutet av december =/

Edit
Fick detta svar på mejl:

"Leveranserna är i gång. Sista veckan för Umeå kommun är v. 49 så datorn är
på gång. Ni kommer att bli kontaktade av en speditör angående tid för
leverans."

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid hoppas att det stämmer. Men konstigt att dom säger så olika, but what the hell.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas iaf på det bästa!!

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

Ang plomering och det som vissa snackat om, man får öppna burken, man får tom stoppa in nya diskar, nya minne osv, så länge som det är "korrekt" utfört.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

pratade med atea presale nästan precis, och för oss tetrapak:are så börjar leveranserna i nästa vecka (skruvis, tänkte du ville veta)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt
pratade med atea presale nästan precis, och för oss tetrapak:are så börjar leveranserna i nästa vecka (skruvis, tänkte du ville veta)

Tack min vän!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hoppas d håller vad de lovar, isåfall bör mitt paket dyka upp i veckan =D

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

bah, står fortfarande bara "godkänd" i min portal

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojss
bah, står fortfarande bara "godkänd" i min portal

Samma här =( Men är ju inte riktigt slut på veckan än

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

Nu blir jag nästan lite lessen i ögat, fortfarande bara "godkänd" tycker ju att om burken skall levereras i denna vecka så ska la leveranören i fråga ha fått den nu, är ju endå tisdag=p

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

hmm... min har stått som "hos leverantör" i typ 3 veckor nu.....

det är ju då inte helt omöjligt att det tar lite längre tid för dig då mojjs :s

Permalänk
Medlem

Hehe jäklar, det går ju frammåt
Det där måste vara nya modellen av samma burk jag har i sign.
Fast min heter D1160.se.

Härlig burk

Permalänk
Medlem

Nu har min far fått exakt samma erbjudande. Skillnaden är priset på datorpaketet, vilket är oerhört stort!
Bara datorn går på 628:- bruttolöneavdrag per månad?? Hur kan detta komma sig? Resterande priser är ungefär likadana, som skärm och liknande.

Permalänk

Är det någon mer än jag som upplever kortläsaren som oerhört seg?
Man skulle kunna tro att det bara är usb 1 men det tycker jag verkar konstigt. Är det någon som vet hur det ligger till eller vet hur man kan kolla om det är usb 1 eller 2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norris
Nu har min far fått exakt samma erbjudande. Skillnaden är priset på datorpaketet, vilket är oerhört stort!
Bara datorn går på 628:- bruttolöneavdrag per månad?? Hur kan detta komma sig? Resterande priser är ungefär likadana, som skärm och liknande.

Beror t.ex. på om arbetsgivaren subventionerar paket och hur försäkring, support etc ser ut. Vi har blivit erbjudna ungefär samma dator (sämre cpu, x2 4200) för 595:-/mån enbart för datorn!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Hörde att morsans kompis som också jobbar innom Umeå kommun redan fått sin dator...så är tydligen påväg
Bara längta lite till!!

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

Har exakt samma dator från ICA hem PC erbjudande

Det första som händer är att datorn hänger sig när jag startar msn

Sen när jag spelar WOW hänger sig datorn med c:A 5 minuters mellanrum konstant oavsett grafikinställningar, om jag stänger av ljudet, kör inga andra program etc etc.

Får till svar i supporten att det är BIOS som e fel då man belastar nätverkskort och ljudkort samtidigt så hänger det inte med.. på pekade att det inte alls har nåt me det att göra, menmen fick 1 mail som länkade till hemsida där det stod att "patch" va på väg... skitsnack mao.

Datorn e heelt kört jag vet flera som har haft problem, polare fick bluescreen första uppstarten andra har oxå problem att datorn hänger sig...

WWW.MERCORTECH.SE

Varning för dem alltså säljer dåliga burkar, levererar SENT, för sent tom. Dålig support.. jag ska säga upp avtalet snarast möjligt och göra som man ska göra.. BYGGA EGET.. nån som har nåra tipps på en dator som knäcker sönder denna ?

Jag tänker intel iafalla.. inte dual core.. då dual core är totalt värdelöst än så länge eftersom inget stödjer det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fdhdh
Får till svar i supporten att det är BIOS som e fel då man belastar nätverkskort och ljudkort samtidigt så hänger det inte med.. på pekade att det inte alls har nåt me det att göra, menmen fick 1 mail som länkade till hemsida där det stod att "patch" va på väg... skitsnack mao.

» Datorn hänger sig om man använder ljud- och nätverkskort samtidigt.

Det har framkommit att vissa modeller som har ATI-chipset på moderkortet kan uppträda konstigt och hänga sig vid belastning av ljud- och nätverkskort samtidigt. Detta blir extra framträdande när man exempelvis spelar spel på Internet då belastningen är hög på båda komponenter.

Det finns en BIOS-uppdatering som löser problemet, dock är den inte slutgiltig ännu. Den förväntas komma inom kort och publiceras då på denna sida.

http://www.helpdeskdata.se/hp/support/20051013_audigy_network...

Vad menar du att "felet" beror på då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag menar att felet är ett helt annat okänt fel naturligtvis eftersom datorn hänger sig lika mkt fast jag inte ens använder ljudkortet... eller nätvkerskortet

Det som står på hemsidan är helt enkelt felaktig information.

Dessutom har inte ALLA samma fel som jag har... en annan på jobbet spelar WOW utan problem men hade problem med annat spel istället.

Det jag alltså försöker få fram är att mercortech har medvetet undanhållit information eftersom dem enligt deras hemsida hävar försöker lösa problemet som dem inte informerat kunderna om att det ens existerar förrän efter dessa köpt datorn..

Dessutom är informationen som sagt felaktig.

Hade BIOS varit fel så hade symptomen varit densamma på ALLA datorer nu är så inte fallet, felen är olika på olika datorer det betyder alltså att det är något allvarligare fel nånstans i mjukvaran eller hårdvaran som naturligtvis är förinstallerad av mercortech AB på deras egna villkor ställer sig företaget att användaren måste återställa datorn i nyskick innan den får lämnas in på servce... tur nog så hade jag inte hunnit fippla bort den annars onödiga systemåterställnings-partitionen mercor har gjort på datorn så nu ligger datorn i nyskick i lådan och det enda som väntar är ännu ett argt samtal innan den hämtas upp för att aldrig nånsin återvända i min enka bonig...

Permalänk
Medlem

inget fel är okänt.

berra_racing. du som fått burken, upplver du nåra probs med den?

läste i länken ovan att detta fel inte ska upplevas på d4296.se

Permalänk
Medlem

Ah!...Nu jaevlar börjar det likna nått "Under leverans/Mottagen" står det nu i portalen=)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

Woohoo!! Samma här, hoppas den dyker upp så snart som möjligt!!

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

min oxå

Permalänk
Medlem

Hehe, 6 sidor, vem hade trott att denna tråd skulle bli en långkörare=)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

hehe, nä men det är kul att folk är förväntansfulla.

tycker det är en bra tråd. man kan ju jämföra 3dmark poäng, clockning av grafikkort o sådant här sen ju

Permalänk
Medlem

6 sidor, men fortfarande lite bilder tycker jag

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

Nu är det bara att sitta och invänta att leverantören slår en pling, Dock så tror jag fan inte den hinner komma innan helgen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA