Jahapp, då var datorpaketet beställt.

Permalänk
Medlem

kom igen nu Skruvis.. vi vill se din Intel dödar maskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
kom igen nu Skruvis.. vi vill se din Intel dödar maskin

Jag måste få den först.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

men ring o hota dom...... vi vill se nu

Permalänk
Medlem

Kom igen nu ZeantZ, the audience is waiting=p

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

Vem kunde tro att denna tråd skulle få leva så här länge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Vem kunde tro att denna tråd skulle få leva så här länge?

Alla som är soeta

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

kom igen. fram med bilder nu

Permalänk
Medlem

Ja, kom igen nu, fram med bilder osv=)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojss
Ja, kom igen nu, fram med bilder osv=)

Så här ser min ut:

Det är HP-modellen med AMD's X2 4400+, 2x1024MB RAM, Geforce 7800GTX osv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berra_Racing
Så här ser min ut:

http://www.berra-racing.se/SO_karlskoga2/HP/pic1.jpg

http://www.berra-racing.se/SO_karlskoga2/HP/pic2.jpg

Det är HP-modellen med AMD's X2 4400+, 2x1024MB RAM, Geforce 7800GTX osv...

Skiljer sig lite mot den ATEA visade oss på TetraPak.. kylaren hade heatpipe på den nämligen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Vårat HP Pav 4296 system går lös på 600:-/mån brutto för bara burken

Ska inte levereras föränn början på feb heller vilket känns lite illa om man ser till lönsamheten i affären.

Har fortfarande inte bestämt mig om vi ska köra på det eller om jag bara ska fixa ny CPU MB o RAM någon gång till våren istället men den HemPC vi har idag har hela tiden fungerat klockrent bara uppgraderat med lite nyare GPU o annat smått.

Vad gäller CPU kylningen så är det AMDs boxade kylare heatpipesen som skruvis nämde, låter ju lustigt att dom sätter på egna när AMDs verkar vara riktigt fina.

Vad är det för version av Soundblaster XF-I som dessa datorer levereras med?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Såg ut att vara rätt stabil kylning på graffet iaf.
Som sagt så var det konstigt att de inte satt dit "rätt" kylare, alla x2 har ju kylaren med heatpipes som boxad kylare, kylaren på bilden ser ju typ ut som kylaren som följde med min venice en gång i tiden=p

Berra_Racing: Vad är det för nätagg?
Finns det nått "märke" på graffet?
Finns det nått "märke" på minnet?
...Samt vilken model av ljudkortet?
....Många frågor=)
Och till sist, vad tycker du om prestandan?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

stackars berra. blir utsatt för så många frågor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mson
500 spänn betalade vi för en kommundator från Linköpings kommun efter 36 mån, P4 1.50 GHz, 256MB ram, skärm o hela kittet. Rätt hyffsat Man har ju endå betalat runt 10k under åren.

52% skatt är det ju bara på den summan som överstiger, tror gränsen går vid 280 eller 290k per år.

Visa signatur

//GeRONIMO

Permalänk

Jag får ett likadant paket via StoraEnso och Atea. Min skulle ha lämnat Ateas lager förra veckan (47) enligt deras hemsida. Inget paketbud har ringt än Någon som vet om lagret finns i Sverige?

Ska nog byta ut moderkortet på en gång så det går att överklocka. Antar att ett stycke Lanparty blir bäst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt
stackars berra. blir utsatt för så många frågor

Sånt man får räkna med när man ska vara först med allt
Väntar åxå på ett likadant datorpaket...ska börja levereras
i slutet av nov och pågå i 2-4 veckor...:(
Den som väntar på något gott....

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolken
Sånt man får räkna med när man ska vara först med allt
Väntar åxå på ett likadant datorpaket...ska börja levereras
i slutet av nov och pågå i 2-4 veckor...:(
Den som väntar på något gott....

Det är så nära slutet av november man nästan kan komma nu=p

Står det nått för dig i portalen, status dvs

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojss
Det är så nära slutet av november man nästan kan komma nu=p

Står det nått för dig i portalen, status dvs

Tycker ju att de borde dyka upp snart...
Men bor en bit ut i skogen så lär väl komma hit sist av allt =/
Status: Godkänd

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

det står "hos leverantör" i min portal, så förhoppningsvis dundrar det till snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojss
Det är så nära slutet av november man nästan kan komma nu=p

Står det nått för dig i portalen, status dvs

Mjo, står Status: Godkänd hos mig med
Men vi får väl skiten om 4 veckor:D

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk
Medlem

berra, kan du lägga upp mer bilder?

Permalänk

Okej, bildrepotaget fortsätter:

Fronten med lite trevliga prylar, bla. en Lightscribe-DVDRW, löstagbar hårddisk, minneskortläsare etc.

Den externa hårddisken som kan dockas i fronten. Borstad alu, syns kanske inte på bilden.

2x Seagate Barracuda 250GB SATA 7200rpm 8MB cache.

Nätagg Liteon 400W med en fläkt nedåt, en bakåt.

Minnena är Samsung PC3200 400Mhz CL3. 2x1024MB.

Hittar ingen tillverkare på grafikkortet, står bara Nvidia på fläkten och baksidan.
Och angående ljudkortet så tror jag att det är X-Fi XtremeMusic då det inte ingår nån frontpanel eller fjärrkontroll till det.

Generellt tycker jag prestandan verkar helt okej. Går köra med "extra allt" i ex. COD2, NFSMW (1680x1050). Ljudnivån är också helt acceptabel. Går igång en fläkt vid lite högre belastning.

/Berra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser lovande ut
Bara fortsätta längta =/

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

hmm, är inte 400w lite för lite med så mycket grejer i burken?

Permalänk

Nice nice... Tack för infon Berra.

Jao Bara att hålla ut nu

Permalänk
Medlem

Berra_Racing!... var där någon plombering av lådan, eller det var bara att öppna den?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Verkar vara en populär modell för hempc just nu, har själv beställt en med leverans i januari, men vår spec säger att det är en x2 4200 och inte en 4400 och bruttolöneavdraget är 595:-/mån. (tur att man betalar statlig skatt...)

Skönt att höra att den inte verkar låta alltförmycket, var lite orolig att jag hade beställt en hårfön...

Visa signatur

Apple

Permalänk

Berra_Racing

tack för all information och bilder..:)

Skulle du kunna ta ett par bilder på CPU och minne också.. Det borde vara intressant och se vilka specifikation dom har....

Har du testat clocka systemet via softpprogram typ "cpucool9" eller "ClockGen for ICS951412".

Programet kan hämtas från

http://www.cpuid.com

Permalänk
Medlem

ja, lite mer bilder på skärm etc hade varit fint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Berra_Racing!... var där någon plombering av lådan, eller det var bara att öppna den?

Nej, det var bara att öppna den.
Har inte sett några plomberingar alls.

Visa signatur