Permalänk
Discokungen

Annars hade du kunnat byta till DFIs nya kort. Eller det du beställt har dubbla 16x-linor?

För övrigt finns FX-55 i både 130nm och 90nm, alltså både Clawhammer och San Diego. Just a hint (och det är 90nm-arna de klockar)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Annars hade du kunnat byta till DFIs nya kort. Eller det du beställt har dubbla 16x-linor?

För övrigt finns FX-55 i både 130nm och 90nm, alltså både Clawhammer och San Diego. Just a hint (och det är 90nm-arna de klockar)

Japp. Asus kortet har dubbel 16X i SLI.

Permalänk
Discokungen

Då ska du inte byta
Lycka till!!!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd@3500
opteron processorerna har mer cache minne

en X2 4400+ på 2,2 Ghz har lika mkt cache som en AMD Opteron Dual Core UP 175 på 2,2GHz

en Athlon 3000+ på 1,8 Ghz (512) har däremot mindre cache än en AMD Opteron UP 144 på 1,8GHz (1MB)

Frågan är vilken som är bäst mellan opteron och athlon (lr athlon X2) på samma klock.

Permalänk

En annan liten fråga.

Jag ska ju köra Dubbla 7800GTX i SLI, kan jag plocka bort kylningen o klämma dit Zlamans VC7700CU kylare på båda?
Får de plats?

Permalänk
Medlem

Det kanske kan bli tajt under det understa kortet.

Jag kan nog inte då jag har mkt dämpmtrl.

Om du sätter:

---------PCI-E grafik: GTX---------------

xxxxxxxx PCI: ledig slot xxxxxxxx

xxxxxxxx PCI: Ljud:Xfi kort xxxxx

----------PCI-E grafik: GTX---------------

xxxxxxx PCI: ledig slot xxxxxxxxx

så ska det nog inte va problem

Permalänk
Discokungen

Eftersom Asus-korten har så stort mellanrum mellan sina 16x-platser ska det gå alldeles utmärkt att använda kort med kylning som tar upp en slot, du kan nog räkna med missljud pga ytan ovanför fläkten. Kör på AC Silencers istället, mycket tystare!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Vad jag fattat så blir skillnaden allt mindre och mindre mellan dom. Men athlon är väl fortfarande bäst (?) Opterons verkar klocka riktigt riktigt bra vad jag sett i olika trådar här...

Opterons och A64 är samma processorer.
Enda skillnaden är att Opteron inte finns med 512Kb cache utan bara med 1024, A64 finns med båda alternativen.

Med andra ord är aldrig en Opteron 939 långsammare än en A64 på samma frekvens. Opteron är alltid lika eller snabbare beroende på vilken A64. Och dom är inte heller olika bra på olika saker. Dom är precis lika bra på spel som 3D rendering, bildbehandling och tunga beräkningar.