Kompletts veckans vara - Videoseven 19" LCD E19PS

Permalänk

Kompletts veckans vara - Videoseven 19" LCD E19PS

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315288&cks=WYO

Ljusstyrka för bild 300 cd/m2
Bildkontrastförhållande 800:1
Kostar: Nästan inget!
16,2 miljoner färger. Inte helt optimalt men det verkar inte finnas några 16,7 i detta prissegment. Skärmen är ju bra jävla billig och veckans vara på komplett.
Spelar nästan inga spel och ser all film via tv-out. (Någon som vet hur man får 100hz på tvouten föresten? har ju en sådan tv )

Ingen DVI utgång.. Hmm..

Stora frågan är ifall man ska investera lite mer pengar för en "ordentligare" skärm eller ifall denna funkar bra som utbyte av min nuvarande skitskärm? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=111879&view=detailed

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid köpa den och ha den som sekundär skärm om den är dålig.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Hehe jag vill ju få _mer_ utrymme på skrivbordet och slippa sitta med böcker och papper i knät

Permalänk
Hedersmedlem

Om man kör två skärmar så får man ju mera utrymme

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Åh så ägd... Haha

Permalänk
Medlem

det är sällan 1800kr är nästan INGET , hemma hos mig, (köp 2 åt mig oxå då vettja

bra pris, men Samsung har HÄNG i deras skärmar.. otroligt dåligt, får enl. DEM Hänga 3mm från centertopp innan de vill ge dig en NY skärm!!
tänk dig en Bananhäng på 2.9 mm ev?? fy fan ! min hänger väl 1-2mm duktigt irriterande...

aldrig sett ngt, på annat märke! men bra e den väl annars....

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluff
häng?

Menar det, det där med bananhäng lät intressant

Permalänk
Medlem

Pluff: tv gör om signalerna ifrån 50hz till 100hz(du ställer ju inte in dvd-spelare en eller digital-boxen på 100hz(!))
Mao allt du behöver göra att är göra som vanligt.

Permalänk

Jag visste inte att det fanns de som fortfarande funderar på att låta en CRT skräm bli dess nästa skärm....

iofs. så är 1920 x 1440 / 64 Hz en anledning.....

Men imho så skulle jag inte använda den skärmen även om jag fick den.
Dessutom är dagspriset på t.ex. blocket.se på en 19" CRT ingen rolig historia och det kanske förklarar vad jag och marknaden anser om CRT!

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

BananHäng!

köp skärmen så vet du va ja menar. (95%) chans till det iaf, enl Samsung...

att en e "platt" e inte mkt flådigare heller. svarta "sorgkanter" (Board) runt om.

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
BananHäng!

köp skärmen så vet du va ja menar. (95%) chans till det iaf, enl Samsung...

att en e "platt" e inte mkt flådigare heller. svarta "sorgkanter" (Board) runt om.

W00t, är det inte lite väl tidigt att börja supa nu Tappade bort dig efter "köp skärmen så vet du va ja menar" Ok, BananHäng är alltså någonting dåligt men jag tvivlar på att Samsung har gjort ett uttalande om det är 95% chans att du får bananhäng när du köper en skärm Vad är bananhäng och vad menar du med svarta sorgkanter? Antar att det är relaterat till budgetskärmar men just ordet bananhäng, vad är det

Permalänk

haha fattar inte heller vad snubben snackar om. Är också intresserad av skärmen så kan du inte skriva rakt ut på svenska, vad du menar med BananHäng osv?

Permalänk

Banhäng är nog dagens ord...

Freeman: Aha! Tack tack

droneberg: Ifall du läser lite nogrannare ser du att det är crtn jag har nu

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att bilden kanske är lite oval därav namnet bananhäng? Eller att den kanske buktar utåt som en banan? Sorgkanter kanske är den extremt tunna svarta kanten som går runt lcdn...

hmm, bananhäng, jag kollar nogrannt so msjutton och det ser ut som att bilden hänger pytte pytte lite ner som en banan, dvs att skärmen "ler" mot mig minimalt. Men jag tror att det är mer av en illusion än fakta..

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Kom och tänka på det, dock är hela ramen på min skärm svart så jag har inte tänkt på det Fast jag satt på en vit tft innan och jag har aldrig stört mig på det där heller, sen finns ju på sätt och vis sorgekantar på crt men i form av djupskillnaden mellan bilden och ramen...
Men något bananhäng kan jag stolt säga att jag inte ser på min skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
Jag kan tänka mig att bilden kanske är lite oval därav namnet bananhäng? Eller att den kanske buktar utåt som en banan? Sorgkanter kanske är den extremt tunna svarta kanten som går runt lcdn...

hmm, bananhäng, jag kollar nogrannt so msjutton och det ser ut som att bilden hänger pytte pytte lite ner som en banan, dvs att skärmen "ler" mot mig minimalt. Men jag tror att det är mer av en illusion än fakta..

OK killen läste du vad ja skrev innan ? 1-2mm Är Inte Illusion, och jag HAR klagat till säljaren (fick en NY lika skärm som hängde den oxå) & Samsung som sade att 3mm är vad DE anser är godtagbart (har haft 4crt skärmar innan Ingen hade "häng"),
att ja inte orkar bry mig med att i detalj att beskriva fenomenet bananhäng är för att ja e less på skiten, men tyvärr vet jag vad de beror på oxå, orkar inte ha ett långt utlägg om det bara. -> man kan tweaka skärmens buktinställnignar åt höger å vänster i monitor setupknapparna, Men på inga samsung ja sett kunna ändra detta för upp å ner, det görs med trimpottar inuti skalet! skärmen hänger alltså NER som en smilande banan! och är du Kräsen å petig som jag när du tex. spelar el. va fan du än gör så blir du minst lika irriterad över detta iaf. som jag är!

Extremttunna svarta kanter?? ok.. 1.5mm är inte extremt lite för MIG... fast ja hade LG innan de va bedrövliga, 2-2.5 mm svarta kanter runt om, dvs bildytan täcks inte helt av grafisk yta. svartlist i utkant, som ska vara gömd bakom plasten. el. om skärmen är Mindre än de lovade?!?

/pust fråga inte om mer Bananer, för de har ja SÅLT nu!

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Ta ett par sekunder och gå igenom det du skriver så förstår nog alla första gången och du slipper förklara.

Är det ingen som har nappat på förslaget och kan ge en liten kort recension?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Pluff
[B]Ta ett par sekunder och gå igenom det du skriver så förstår nog alla första gången och du slipper förklara.

Bah !

har inte tid, sitter å Tentapluggar så stressigt. måste svara ngt. när ja väl börjat juh!
(en bra sak är att Samsung har bra, skarpa färger iaf. )

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Här klagar jag på er och så har jag inte ens lagt in länken till det som faktiskt diskuteras! Haha

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315288&cks=WYO