Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
kan jag ändra användarnamn på apakossa.org?

PMa DeaN. Är nästan 100 på att det ska gå :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapz
PMa DeaN. Är nästan 100 på att det ska gå :).

Har redan frågat, det är inte tillåtet. Finns en tråd om det i forumet.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

kommer servern upp online snart igen?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

down again?

Permalänk
Medlem

verkar så :/

Permalänk
Medlem

Bytt ip-adress til 85.229.1.19

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

nere igen?

Permalänk
Medlem

Verkar så...

Permalänk
Medlem

Bytt ip till 85.229.1.99.
Börjar bli jobbigt det här nu.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Testpilot

Har också haft problem med Bredbandsbolaget nu på sistone, vete fan vad dom sysslar med egentligen =/
Nu inatt var hela nätet nere mellan 2 och 5.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Hmm.. Är det fullt med användaren eller hur är det?
För mätaren står på 200, och den går till 241?

hunden: ska man inte sova då? ;D

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

Klart man ska sova då, men datorn sover aldrig

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Hmm.. Är det fullt med användaren eller hur är det?
För mätaren står på 200, och den går till 241?

hunden: ska man inte sova då? ;D

Ja, det är fullt med användare för tillfället. Anledningen till att den står på 200 är för att varje gång jag höjer gränsen till 250 så strömmar det in 50 oseriösa användare som inte läser regler bla och det gör mig bara jättetrött.

Antagligen kommer man inte att få registrera sig som man vill i framtiden utan får se till att motivera varför man ska ha hosting överhuvudtaget.

Jag har tappat suget lite grann eftersom att det är samma visa varje gång jag höjer användargränsen. Folk registrerar sig och skiter i reglerna och när deras konton sedan blir borttagna så blir dom sura som fan och säger att dom inte hade någon backup på sakerna.

Hade varit jätteroligt att kunna höja gränsen till 500 men det går inte, man får rensa ur folk hela tiden som inte fattar utan bara registrerar sig om och om igen. Användargränsen kommer att stå på 200 tills vidare, tyvärr.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

DeaN:

Vill du ha hjälp, så vet du var jag finns

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Antagligen kommer man inte att få registrera sig som man vill i framtiden utan får se till att motivera varför man ska ha hosting överhuvudtaget.

Det låter vettigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Klart man ska sova då, men datorn sover aldrig

Jo, jag glömde bort att datorn inte behöver så mycket sömn hehe.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN

Jag har tappat suget lite grann eftersom att det är samma visa varje gång jag höjer användargränsen. Folk registrerar sig och skiter i reglerna och när deras konton sedan blir borttagna så blir dom sura som fan och säger att dom inte hade någon backup på sakerna.

Inte tappa sugen, har haft ett konto hos dig sedan starten och tycker det är helt otroligt bra det du gör!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Hehe, nedläggning är det inte tal om. Har lärt mig riktigt mycket det senaste året och kommer nog att försöka att ha igång detta så länge som möjligt.
Det har underlättats enormt mycket av ett par eldsjälar på apakossas egna forum som hänvisar till FAQ och hjälper till och svarar på frågor, utan dom hade nog folk tyckt att supporten på apakossa sög! Tack som fan och ni vet vilka ni är
När jag återfår suget så ska lite säkerhetsfrågor gås igenom och sedan ska det fixas ett nytt system för att underlätta vid registrering som i framtiden inte kommer att vara direkt utan kommer att gå via mig eller någon annan som får bedömma vem som får vara medlem.

Ni som inte har något konto i dagsläget, hang in there! Det kommer förhoppningsvis snart!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Hehe, nedläggning är det inte tal om. Har lärt mig riktigt mycket det senaste året och kommer nog att försöka att ha igång detta så länge som möjligt.
Det har underlättats enormt mycket av ett par eldsjälar på apakossas egna forum som hänvisar till FAQ och hjälper till och svarar på frågor, utan dom hade nog folk tyckt att supporten på apakossa sög! Tack som fan och ni vet vilka ni är
När jag återfår suget så ska lite säkerhetsfrågor gås igenom och sedan ska det fixas ett nytt system för att underlätta vid registrering som i framtiden inte kommer att vara direkt utan kommer att gå via mig eller någon annan som får bedömma vem som får vara medlem.

Ni som inte har något konto i dagsläget, hang in there! Det kommer förhoppningsvis snart!

Jag tycker det är dags igen att påpeka att jag gillar din hosting! Bra jobbat!

En liten fråga... finns det några planer på Ruby On Rails-stöd? Jag vet att det efterfrågades någon gång tidigare, men jag minns inte vad svaret blev.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Jag tycker det är dags igen att påpeka att jag gillar din hosting! Bra jobbat!

En liten fråga... finns det några planer på Ruby On Rails-stöd? Jag vet att det efterfrågades någon gång tidigare, men jag minns inte vad svaret blev.

Tackar!

Ja, ruby har efterfrågats tidigare men som jag har förstått det så måste man ha en egen webbserver för det, går inte att köra med Apache. Och då pajjar det mesta av min config. Jag har dock inte undersökt saken närmare och det är möjligt att det går att ordna.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

jag måste också tacka för fin hosting, keep up good work !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Tackar!

Ja, ruby har efterfrågats tidigare men som jag har förstått det så måste man ha en egen webbserver för det, går inte att köra med Apache. Och då pajjar det mesta av min config. Jag har dock inte undersökt saken närmare och det är möjligt att det går att ordna.

Jag har förstått att det ska gå bra att köra med Apache, även om det kommer med en inbyggd webbserver. Däremot vet jag inte om det är väldigt krångligt. På http://wiki.rubyonrails.com/rails/pages/GettingStartedWithRai... finns i alla fall något om att köra RoR med Apache.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettson00
nere ?

verkar som det

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det iaf.

Och även jag tackar och bockar för hostingen, den uppskattas verkligen.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Ja, när det inte ligger nere så funkar allt prima!
Mycket bra jobbat DeaN!

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Hej!

Vad har hänt dean?
BBL?

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Något serveruppehåll? Det enda jag kan komma på som BBL skulle stå för är 'be back later'..

Permalänk
Medlem

Har lite säkerhetsproblem som jag inte riktigt har lösningen på.. Men ftpn är uppe och ni kan komma åt era filer tills vidare.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Ftpn är nere!

EDIT: NOT!!

Permalänk
Medlem

Har du nån idé om hur lång tid det kommer ta innan den kommer upp? Annars kan du ju posta ditt problem här så att vi kan hjälpa dig. Och tack för i övrigt bra hosting.