Permalänk

Några WoW frågor!

Tjena,efter att wow ser lockande ut har jag bestämt mig för att köpa det så jag kan nöta lite på jullovet
Men har några frågor här:
Om jag köper Wow spelet och ett "gamecard" får man sammanlagt cirka 100 speldagar eftersom man får 1 månad gratis med spelet,sen 10dagards key,sen innehåller gamecardet 2 månaders lirande och då avrundar jag med att en månad är 30 dagar!
Kommer en nybörjare in i spelet och fattar på några dagar?

Tack!

Permalänk
Medlem

fattar och fattar... grejen är att man kan säga att det är två olika spel. ett lvl 1-60 och sen ett på lvl60 när man nöter mc/bwl. Där lvl 60delen är den enligt mig klart roligaste. Men visst du kommer in ispelet och fattar lvlandet osv ganska snabbt.

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Du får en månad gratis nör du köper det , sen av Gamecardet för du 2 månader.... alltså 3 månader sammanlagt , 90 dagar.

Den där 10 dagars keyn kan du inte lägga på ditt eget account.

Och ja , du kommer att börja fatta det mer och mer.

Permalänk
Medlem

WoW är väldigt enkelt att förstå, det lär inte ta mer än någon timme förens du förstår allt du behöver veta i början. Det blir mer komplicerat senare men det är många spel-timmar tills du kommer dit.

Och som sagt får du 90 dagar. Dom 10 extra dagarna är en guest-key som du kan ge till en kompis så att han kan testa spelet i 10 dagar. Du kan ju använda den själv men då måste du skapa ett nytt konto och spela på en annan karaktär så det är ganska meningslöst.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Och som sagt får du 90 dagar. Dom 10 extra dagarna är en guest-key som du kan ge till en kompis så att han kan testa spelet i 10 dagar. Du kan ju använda den själv men då måste du skapa ett nytt konto och spela på en annan karaktär så det är ganska meningslöst.

Nej, han behöver inte spela på ett annat konto. Han kan börja med att spela på
10 dagars kortet och sen uppgradera det kontot med sin "riktiga" key.

Visa signatur

I may be wrong, but I am not uncertain.

Permalänk
Medlem

Tja

Jag har köpt en wow acount på blocket jag undrar om jag kan flytta karäkterna till min originla acount ? jag har inte tillgång till mobilnumret som tillhör den köpta acounten går det ändå och flytta de ? nån som vet

Permalänk

@shacko75: Nej du kan tyvärr inte flytta "characters" mellan olika konton. Hade varit allt för bra^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av shacko75:

Tja

Jag har köpt en wow acount på blocket jag undrar om jag kan flytta karäkterna till min originla acount ? jag har inte tillgång till mobilnumret som tillhör den köpta acounten går det ändå och flytta de ? nån som vet

Nej, man kan bara flytta karaktärer mellan sina egna konton och eftersom det inte är tillåtet att överta/köpa andras konton så går det inte i detta fallet.

Du är alltså enligt Blizzard inte ägare till ett konto som du köpt på Blocket och riskerar att bli bannad för att spela på det dessutom, bara så du vet.

Sen vet jag inte hur noga de kollar sånt egentligen, men de har ju kört sina "ban waves" förr och kastat ut många spelare som brutit mot reglerna på en och samma gång.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX