Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Feb 2006

Minnen, tillverkare??

Hej!

Spelar det stor roll vilken tillverkare det är på minnen??
Om man jämför dessa 2... är det något stoörre skillnad förutom tillverkarna??

3rdParty
http://www.webhallen.com/prod.php?id=50384&ref=Pricerunner&td...

Kingston
http://www.webhallen.com/prod.php?id=25048

Jag menar båda är PC3200 och 1024 mb....

/Stielz

Stielz *** P4 3,0 Ghz, 2x 1024 DDR, Excalibur Radeon X800 Pro, DVD-R/RW, Gamesuround Muse 1.5, Logitech X-230 2.1...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

3rdParty är väl noname minnen? Så ta Kingston:p

MSI GX640-086NE / Intel Core i5 430M / 4GB DDR3 1066MHz / ATI Radeon Mobility HD5850 / 500GB / 15.4" + 22" LG 2220P-BF / Zalman NC3000U

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stormtranz
3rdParty är väl noname minnen? Så ta Kingston:p

Jo, men är det någon skilnad??

Stielz *** P4 3,0 Ghz, 2x 1024 DDR, Excalibur Radeon X800 Pro, DVD-R/RW, Gamesuround Muse 1.5, Logitech X-230 2.1...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Är det nån skillnad på en Lacoste-tröja och en noname-tröja från DressMan? Båda fyller ju funktionen att vara "tröja" men kvalite och snygghet kanske skiljer. Lite dåligt exempel eftersom det inte spelar nån roll om minnet är snyggt men det där med kvalite var kanske något

(sämst, jag vet! Ursäktar mig med att det är sent )

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Eslöv
Registrerad
Maj 2005

Märkesminnet har en tillverkare som vågar skylta med sitt namn och tror på sin produkt, noname-minnet saknar dessa egenskaper...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2002

Båda är budget minnen, skillnaden är att Kingston har etikett på sin och därför får du betala lite mer.
Ta det billigaste, att det är 3rdParty betyder inte automatiskt att det dålig kvalitet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Maj 2004

Kvaxdack! haha det va nog den sämsta jämförelse jag hört!!!!! hahahahaha jag LOVAR dig att idag så håller en dressman tröja exakt lika bra som en lacoste tröja!! förr i tiden va det stor skillnad men idag e det samma tyg med olika märken, jämför med bilar istället!!:D

Lada VS Escalade:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Feb 2006

okej, tack för svar